توسط: تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ 1 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]خرید میز اداری مناسب و مدرن چگونه است؟
یک میز اداری با کیفیت در بالا بردن بهره وری و راحتی کارمندان در انجام امور کاری آن‌ها بسیار موثر است. از این رو بسیار مهم و حیاتی است که به خرید تجهیزات اداری و مبلمان اداری به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه شود نه تنها برای رفع نیازهای ابتدایی. همان طور که می‌دانید در سال‌های اخیر مطالعات گسترده نشان داده است که کارمندان در فضای اداری اگر احساس ناراحتی، خستگی مفرط و عدم آرامش کنند، خود را از آن فضا دور می‌کنند و وارد یک سازمان جدید می‌شوند. پس رعایت نکاتی چون ارگونومی، راحتی، آرامش و… می‌تواند بسیار مهم باشد. ما در این مقاله به بررسی نکات مهمی که به هنگام خرید میز اداری مناسب و مدرن می‌بایست مورد توجه قرار دهید را بررسی خواهیم کرد. بی‌شک آنچه پیش روی شماست نتیجه سال‌ها تجربه‌ی ماست که می‌تواند در خرید مبلمان اداری برای شما موثر واقع شود بنابراین همراه ما باشید.

نکات اساسی خرید میز اداری مناسب و مدرن
نکات اساسی خرید میز اداری مناسب و مدرن

نکات اساسی خرید میز اداری مناسب و مدرن

همان گونه که می‌دانید تصویر یک فضای اداری بدون میز اداری غیر ممکن است. البته ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله “راهنمای جامع خرید میز اداری مدرن برای فضای اداری” در این زمینه را مطالعه کنید. میز اداری مناسب و مدرن می‌بایست بتواند خواسته‌های کارمندان را برآورده کند. این خواسته و نیازها شامل ارگونومی، راحتی، آرامش و. . می‌شود اما کدام یک را به هنگام خرید می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار دهیم؟

در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

اندازه میز اداری

اندازه میز اداری در فضای اداری و چیدمان و معماری داخلی رابطه مستقیمی با تعداد ابزارهایی که می‌بایست در نزدیکی کارمند باشد تا آن به انجام کار خود بپردازد رابطه‌ی مستقیمی دارد. صد البته یک میز اداری جادار و تمیز می‌بایست سهم هر کارمند باشد تا درهم ریختگی و بی‌نظمی اطراف او را از تمرکز برای انجام کارش دور نکند.
به هنگام خرید میز اداری مناسب و مدرن می‌بایست توجه کرد که اندازه‌ی میز نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. اگر یک کابینت یا فایل ذخیره‌سازی وجود داشته باشد فضای کافی برای کارمند وجود دارد تا ابزار و تجهیزات کاری خود را به صورت منظم نگهداری کند. البته با کوچک‌تر بودن یا بزرگتر بودن هم ممکن است مشکلی در کار ایجاد نشود اما به صورت بلند مدت می‌تواند موجبات کاهش بازدهی شود.

ارتفاع میز اداری

توصیه این است که ارتفاع میز اداری می‌بایست با توجه به وضعیت کارمند تغییر کند. تفاوت در قد افراد می‌تواند محل قرار گیری مانیتور و سیستم رایانه‌ای را تغییر دهد. علاوه بر این ارتفاع میز اداری نیز می‌بایست متناسب با سایر تجهیزات باشد. البته مطالعات دانشگاه کرنل نشان داده است که ارتفاع مناسب برای افراد می‌تواند میانگینی بین ۸۰ تا ۹۵ سانتی متر باشد.

طراحی ارگونومیک

برای کارمندانی که حداقل هشت ساعت را در طول روز پشت میز اداری خود و بر روی صندلی نشسته‌اند رعایت وضعیتی که بدن آن‌ها را در سلامت نگه دارد بسیار مهم است. بنابر این به هنگام خرید میز اداری مناسب و مدرن می‌بایست علاوه بر در نظر گرفتن جزئیات، ویژگی‌های ارگونومی آن را نیز بررسی که آسیب‌های جانبی را به افراد وارد نکند. ساختار میز اداری می‌بایست به گونه‌ای باشد که افراد در راحت‌ترین حالت نشستن استاندارد (برای کسب اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی نشستن صحیح مقاله “نحوه صحیح نشستن بر روی صندلی اداری” را بخوانید) را تجربه کنند و فشاری به بدن آن‌ها وارد نشود.

فضای ذخیره‌سازی در میز اداری

همان طور که در این متن گفتیم یک میز اداری بدون فضای کافی می‌تواند منجر به شلوغی و بهم ریختگی زیادی شود. پس بهتر است مطمئن شوید که فضایی برای ذخیره فایل‌ها، لوازم التحریر و سایر اسناد مهم برای کارمندان فراهم می‌کنید کافی و در دسترس آن‌ها باشد. البته همان طور که می‌دانید، ذخیره‌سازی سیستماتیک به کارمندان فضای کافی را می‌دهد تا همه چیز را در یک فضای مناسب قرار دهید و نظم را برقرار کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که به طرز بسیار جالبی نظم تجهیزات اداری موجب کاهش استرس و فشاری کاری می‌شود.

مواد اولیه ساخت میز اداری

می‌توانید MDF یا چوب واقعی را برای میز اداری انتخاب کنید. البته فلز هم شاید بتواند نیازهای شما رفع کند. در این باره می‌توانید مقاله “میز مدیریت ام دی اف MDF” را بخوانید. اما به صورت کلی MDF بادوام و مقرون به صرفه است و دارای انواع مختلف است. البته شاید انتخاب شما لمینیت‌هایی باشد که ضد آتش و آب هستند و دوام بالاتری در مقابل سایش و ضربه دارند. به صورت کلی یک متریال خوب می‌تواند دوام بیشتری داشته باشد و خرید میز اداری مناسب و مدرن شما موفق باشد.

نتیجه گیری

همان طور که می‌دانید تمام نکاتی که ذکر شد در کنار هم یک میز اداری ایده آل را تشکیل می‌دهد و ما نمی‌خواهیم هر از چند گاهی میزهای اداری را عوض کنیم. بنابراین پیش از خرید میز اداری مناسب و مدرن، مطمئن شوید که یک خرید بادوام است که برای مدت طولانی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. همچنین، گارانتی موجود را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که ارزش افزوده‌ای برای شما خواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید