توسط: تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ 2 دیدگاه

خرید میز اداری مدرن و باکیفیت یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه از سوی مدیران برای یک سازمان است که می‌تواند نقش خود را در قالب افزایش بهره وری کارمندان و انگیزه‌ی آنان در افزایش ساعات کاری و بهبود نتایج کاری نشان دهد. کارمندان با استفاده از میز اداری مدرن و مناسب می‌توانید سریعتر و کارآمدتر کار کنند. اما با وجود صدها نوع مختلف میز اداری، چگونه می‌بایست یکی را انتخاب کنید؟ چه به دنبال خرید یک میز اداری جدید برای یک دفتر کار خانگی یا یک دفتر تجاری خود باشید، نکاتی که در آینده و در این متن با هم مرور خواهیم کرد به شما در انتخاب میز اداری مدرن و مناسب برای فضای اداری کمک خواهند کرد.

البته شما می توانید با مراجعه به مقاله “ده نکته‌ای که باید پیش از خرید در مورد مبلمان اداری بدانید” نیز اطلاعات کاملی در زمینه انتخاب و خرید میز اداری و مبلمان اداری نیز داشته باشید.

خرید میز اداری مدرن
خرید میز اداری مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

نکات خرید میز اداری مدرن

خرید میز اداری مدرن نیازمند دانشتن اطلاعات مختلف در مورد میز اداری است. اگر انتخاب بر حسب استانداردها انجام نشود می‌تواند در کوتاه مدت نکات منفی خود را در سلامتی کارکنان نشان دهد.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله “چگونه مبلمان اداری بر بهره وری کارمندان تأثیر می‌گذارد” را بخوانید. به صورت کلی می‌توان پارامترهای مناسب برای خرید میز اداری مدرن را این گونه بیان بیان کرد:

اندازه و سایز مناسب میز اداری مدرن

میز اداری با اندازه مناسب را برای دفتر خود انتخاب کنید هنگام خرید میز اداری، اندازه‌ای را انتخاب کنید که مناسب فضای اداری شما باشد. اگر میز اداری خیلی بزرگ باشد، توانایی شما را برای استفاده از مبلمان دیگر، مانند کمد فایل یا سطل زباله، در فضای اداری شما محدود می‌کند. از طرف دیگر، اگر میز اداری شما خیلی کوچک است، ممکن است سطح کافی برای نیازهای مربوط به کار شما را ارائه ندهد.

البته اندازه فضاهای اداری متفاوت است. برای مثال، اتاقک‌ها اغلب ۶ تا ۹ متر مربع هستند، در حالی که دفاتر خانگی می‌توانند از تا ۱۵ متر مربع نیز باشند. در ایالات متحده، تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین فضای اداری کمی بیش از ۲۰ متر مربع است. صرف نظر از این، شما باید یک میز اداری در اندازه مناسب برای فضای اداری خود انتخاب کنید باید فضای زیادی برای نوشتن و خواندن داشته باشد و در عین حال فضایی برای مبلمان دیگر نیز باقی بگذارید.

ارتفاع میز اداری

ارتفاع میز اداری را در نظر داشته باشید اما توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه‌هایی مانند طول، عرض و عمق هنگام انتخاب میز اداری مهم هستند. با توجه به تحقیقات دانشگاه کرنل در مورد ارگونومی میز اداری می‌توان گفت ارتفاع میز اداری می‌بایست بین ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر باشد. اما چرا ارتفاع میز اداری مهم است؟ اگر خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد، ممکن است باعث ناراحتی شود. یک میز اداری بلند شما را مجبور می‌کند هنگام تایپ بازوها و مچ‌هایتان را بالا بیاورید و همچنین برای مشاهده مانیتور کامپیوتر گردن خود را به سمت بالا خم کنید، در حالی که یک میز اداری کوتاه باعث می‌شود پاهایتان به دلیل کمبود فضا احساس گرفتگی کند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید یک میز اداری را انتخاب کنید که حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر باشد.

البته به خاطر داشته باشید که میزهای اداری در دو مدل با ارتفاع ثابت و قابل تنظیم موجود هستند. با نوع دوم، می‌توانید ارتفاع را با بالا بردن یا پایین آوردن آن از روی زمین تنظیم کنید. متأسفانه میزهای اداری با ارتفاع ثابت قابل تنظیم نیستند.

جانمایی صفحه کلید و موس در میز اداری

اگر میز اداری شما به صورت جداگانه یک مکانی را برای جانمایی صفحه‌کلید و موس داشته باشد شما می‌توانید به راحتی از سطح در اختیار استفاده کنید. عدم وجود موس و کیبرد در ارتفاع مناسب می‌تواند باعث درد در مچ و گردن و حتی شانه‌ها هم شود. در صورت غیر استاندارد بودن فضای در اختیار در میز اداری برای موس و کیبورد، کاربران مجبور می‌شوند که بازوها و مچ‌های خود را از حالت طبیعی خارج کنند یا گردن خود را در زاویه‌ای غیر طبیعی قرار دهند که می‌تواند بدن را در حالت غیر طبیعی قرار دهد.

نکات جانمایی کیبورد و موس در میز اداری

در ادامه چند نکته در مورد چگونگی به حداکثر رساندن ارگونومی در میز‌هایی با کشوی مخصوص صفحه کلید و موس را بررسی می‌کنیم:

  • صفحه کلید و ماوس بی‌سیم انتخاب کنید.
  • صفحه کلید خود را چند سانتی متر بالاتر (جلوتر) از کشوی مخصوص آن قرار دهید قرار دهید تا هنگام تایپ فضایی برای استراحت دادن به مچ خود داشته باشید.
  • ماوس خود را در سمت راست صفحه کلید خود قرار دهید.
  • برای جلوگیری از جابجایی صفحه کلید هنگام تایپ، یک مانع کوچک در مقابل آن قرار دهید مثل چسب‌های دو طرفه.

دوام و ماندگاری میز اداری

یک میز اداری مدرن و بادوام انتخاب کنید. انتخاب و خرید میز اداری مدرن و بادوام و باکیفیت می‌تواند تا آخر عمر دوام بیاورد. اما همه میزهای اداری بادوام نیستند. برخی از آن‌ها با استفاده از مواد ارزان قیمت ساخته می‌شوند که دوام آن چنانی نمی‌توانند داشته باشند. بی‌توجهی به انتخاب یک میز اداری بادوام تنها عمر موثر آن را کاهش می‌دهد و شما را مجبور می‌کند پول بیشتری برای تعویض آن در مدت کوتاهی خرج کنید.

برای تعیین اینکه آیا انتخاب میز اداری مدرن توسط شما یک محصول بادوام است یا خیر، بررسی کنید که از چه موادی ساخته شده است. میزهای اداری ارزان معمولا دارای مواد با کیفیت پایینی هستند و استحکام و دوام میز‌های اداری مدرن و درجه یک را ندارند. به عنوان مثال، پلاستیک معمولاً در ساخت میزهای اداری ارزان استفاده می‌شود. در حالی که پلاستیک در برابر پوسیدگی، پوسیدگی یا خوردگی مقاوم است اما در مقابل ضربه بسیار شکننده است.

خرید میز اداری مدرن
خرید میز اداری مدرن باعث افزایش بازدهی کارکنان می‌شود.

میزهای بادوام اداری

میزهای اداری بادوام ممکن است دارای اجزای پلاستیکی باشند، اما معمولاً از مواد با کیفیت بالاتر ساخته می‌شوند تا به سطح بالاتری از محافظت در برابر سایش و شکستگی دست یابند. شما می‌توانید میزهای اداری بادوام ساخته شده از چوب ماهون یا افرا، و همچنین فولاد را برای سازمان خود انتخاب کنید.

چوب لمینت یکی دیگر از مصالح رایج مورد استفاده در ساخت میزهای اداری است. با شنیدن کلمه «ورقه ورقه»، ممکن است تصور کنید که این نوع چوب ضعیف‌تر از چوب طبیعی است، اما لزوما این دیدگاه درست نیست. لمینت با کیفیت بالا در واقع از چوب طبیعی قوی‌تر است به گونه‌ای که آن را به گزینه‌ای عالی برای میزهای اداری تبدیل می‌کند.

در واقع لمینت خود از چوب طبیعی تشکیل شده است که با روکش پلاستیک مایع پوشانده شده است. وجود روکش پلاستیکی به محافظت از چوب زیرین در برابر خراش، سایش و سایر آسیب‌های سطحی کمک می‌کند. تنها نقطه ضعف استفاده از لمینت این است که همیشه همان ظاهر کلاسیک و شیک چوب جامد را ندارد.

رنگ میز اداری مدرن و مناسب

رنگ در انتخاب میز اداری مدرن اهمیت دارد. برای حفظ یک دکوراسیون منسجم در دفتر خود، میز اداری را به رنگی انتخاب کنید که با مبلمان اداری، دکوراسیون و سایر عناصر بصری اطراف همخوانی داشته باشد. اگر رنگ مطابقت نداشته باشد، میز اداری شما با دکوراسیون تضاد پیدا می‌کند، که می‌تواند تاثیر منفی بر بهره وری داشته باشد.

قبل از خرید میز اداری مدرن، چند دقیقه‌ای را به بررسی فضای اداری خود اختصاص دهید و رنگ‌های استفاده شده در دکوراسیون آن را شناسایی کنید. در گذشته، فضاهای اداری عمدتاً با استفاده از طرح‌های رنگی اولیه متشکل از رنگ‌های قهوه‌ای، بژ و دیگر رنگ‌های خنثی طراحی می‌شدند. با این حال، در دهه گذشته، شرکت‌های بیشتری به رنگ‌های روشن‌تر و پررنگ‌تر برای دکوراسیون دفتر خود روی آورده‌اند.

چه دکوراسیون دفتر شما شامل رنگ‌های خنثی، رنگ‌های تیره، رنگ‌های روشن یا هر ترکیبی از آن‌ها باشد، باید میز اداری را با رنگ مشابه انتخاب کنید. انجام این کار باعث ترویج دکوراسیون اداری منسجمی می‌شود که بر تصویر برند شرکت شما منعکس می‌شود.

فضای ذخیره‌سازی در میز اداری

هنگام انتخاب و خرید میز اداری مدرن می‌بایست فضای ذخیره‌سازی را در نظر بگیرید. به استثنای میزهای کوچک و ایستاده، اکثر میزهای اداری دارای فضای ذخیره‌سازی هستند. به عنوان یک کارمند اداری، کارمندان شما احتمالاً به خوبی از اهمیت فضای ذخیره‌سازی آگاه هستند. آن‌ها برای فاکتورها و رسیدها، خودکارها و کاغذ‌ها و اسناد‌ها به فضایی برای ذخیره‌سازی نیاز دارند.

بسیاری از میزهای اداری دارای یک یا چند کشو هستند. کشوها معمولاً در سمت راست یا چپ پایین قرار دارند، جایی که می‌توانید به راحتی در حالت نشسته به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برخی از میزهای اداری حتی دارای کابینت فایل داخلی هستند که در نتیجه نیاز به کابینت فایل جداگانه در فضای اداری شما را بی‌نیاز می‌کند.

علاوه بر کشو، برخی از میزهای اداری دارای قفسه‌بندی هستند. به عنوان مثال، یک میز اداری ممکن است دارای یک بخش قابل اتصال با چندین قفسه باشد. با استفاده از این قفسه‌ها می‌توانید اقلام اداری معمولی را ذخیره کنید یا برای بهبود فضای اداری خود تزئیناتی اضافه کنید. نکته اصلی این است که هنگام انتخاب میز اداری باید گزینه‌های ذخیره‌سازی را در نظر بگیرید.

گارانتی و ضمانت نامه

هرگز میز اداری را بدون مطالعه گارانتی آن نخرید. گارانتی نشان می‌دهد که سازنده به کیفیت و عملکرد محصول خود اطمینان دارد. اگر یک میز اداری با گارانتی کوتاه ارائه می‌شود (که با هیچ ضمانت نامه‌ای همراه نیست) این احتمال وجود دارد که در مدت کوتاهی از کار بیفتد.

اگر یک میز اداری ۱۰ سال یا بیشتر گارانتی دارد، می‌توان تصور کرد که خوب ساخته شده است. اگر در این بازه زمانی میز بشکند، از هم بپاشد یا از کار بیفتد، سازنده آن را بدون هزینه اضافی تعمیر یا تعویض می‌کند. در حالی که گارانتی ۱۰ساله ممکن است طولانی به نظر برسد، بسیاری از میزهای اداری دارای ضمانت مادام العمر هستند. با این حال، مشخصات گارانتی متفاوت است، بنابراین قبل از خرید باید آن‌ها را مطالعه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. بازتاب: پنج نکته‌ی اساسی در خرید میز اداری مناسب و مدرن | مبلمان اداری بینو

دیدگاهتان را بنویسید