توسط: تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ 1 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]نشستن بر روی صندلی اداری یک مهارت است؟ اگر که نیست و نیازی به آموزش ندارد چرا امروز کمردرد ناشی از نشستن نادرست بر روی صندلی اداری باعث ایجاد آزار‌های جسمی و درهای جسمی آنان می‌شود؟ آیا نحوه‌ی نشستن بر روی صندلی اداری بر عملکرد و بهره وری کارمندان تاثیر دارد؟ ساعات اداری در دردهای جسمانی کارمندان به چه میزان موثر هستند؟ البته ما می‌دانیم که متوسط ساعت کاری در کشورمان بیشتر از معدل جهانی است و این امر خود می‌تواند یکی از دلایلی باشد که نشان دهد درد‌های جسمانی و مربوط به کمر، گردن، ستون فقرات و… در بین مردمان کشورمان بیش از حد معمول است.

نشستن ۶ تا ۸ ساعت در روز در دفتر به طور طبیعی باعث می‌شود افراد روی صندلی اداری به بدن‌شان فشار بیش از حد وارد شود مگر این که نحوه نشستن خوب و درست بر روی صندلی اداری مشخص و درست باشد.

 

نحوه صحیح نشستن روی صندلی اداری چگونه است؟

 

ممکن است در ظاهر واضح به نظر برسد، اما توجه به نحوه صحیح نشستن، نشستن درست بر روی صندلی اداری نیاز به تمرین دارد و سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. خیلی وقت‌ها متوجه می‌شویم که عادت‌های بدی به هنگام انجام کار در فضای اداری داریم بای مثال به هنگام کار با کیبورد (صفحه کلید) بر روی میز اداری قوز کرده این و به این ترتیب به پشت و گردن فشار می‌آورد.

 

وضعیت صحیح نشستن صندلی اداری

 

  • صاف بنشینید و اجازه دهید شانه‌ها و گردن شما در حالت طبیعی قرار داشته باشند.
  • مطمئن شوید که پاهایتان روی زمین و درست زیر زانوهایتان صاف باشد.
  • زانوهای خود را کمی پایین‌تر از باسن خود قرار دهید (در صورت لزوم از زیرپایی استفاده کنید).
  • با نشستن درست بر روی نشیمن گاه صندلی اداری از پشت و ستون فقرات خود با استفاده از پشتی و تکیه گاه صندلی اداری فضای مناسبی برای خود ایجاد نمایید.
  • ران‌های خود را موازی با زمین نگه دارید.
  • از روی هم زدن پاهای خود اجتناب کنید زیرا این کار می‌تواند منجر به مشکلات مربوط به وضعیت بدنی و تغییر در ساختار مهره‌های شما شود.
  • با کمک بازوهای صندلی اداری، ساعد خود را به صورت افقی کشیده و مچ دست خود را صاف نگه دارید.
  • فاصله‌ی مانیتور خود را تقریباً به اندازه ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر از چشمان در نظر بگیرید و مطمئن شوید که درست موازی و همسو با چشمان شما قرار داشته باشد.

 

چگونه هنگام نشستن بر روی صندلی اداری قوز نکنیم؟

 

حفظ وضعیت صحیح نشستن روی صندلی اداری به طرز شگفت آوری سخت است. به این خاطر که ما در طول روز به صورت مداوم جابه جا می‌شویم و این تغییرات می‌تواند باعث تغییر وضعیت نشستن ما شود. اما به صورت کلی یک جا نشینی نیز بر روی صندلی اداری مضر است به گونه‌ای که توصیه می‌شود هر ۳۰ دقیقه یک بار وضعیت نشستن خود را تغییر دهیم، اما این نغییر می‌تواند ما را به سمت نشستن با وضعیت بد سوق دهد.

اما بهترین راه حل برای خروج از حالت نشستن این است که بایستید و چند دقیقه استراحت کنید. می‌توانید در راهرو قدم بزنید، برای چای یا نوشیدن آب چند قدم بردارید. این کار به این علت است که بتوانید جریان خون خود را به درستی حفظ کنید و هنگامی که می‌نشینید حالت و وضعیت صحیح بدن خود را حفظ کنید.

به صورت کلی باید بدانیم که بدن ما طوری ساخته نشده است که ۶ تا ۸ ساعت در روز به طور مداوم بنشیند. ما نیاز به کشش در عضلات و ساختار بدن خود داریم. ما باید حرکت کنیم و جنب و جوش داشته باشیم تا آسیب کمتری به بدن هنگام انجام کار و یا نشستن بر روی صندلی اداری وارد شود. برای این کار بهترین روش این است که هر ۳۰ دقیقه یک بار از صندلی خود فاصله بگیرید و به بدن خود استراحت بدهید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، استراحت بیشتر خواهد شد و احساس بسیار بهتری نسبت به آن خواهید داشت.

 

صندلی اداری
صندلی اداری

صندلی اداری ارگونومیک و نحوه صحیح نشستن بر روی صندلی اداری

 

به صورت کلی روی یک صندلی اداری ارگونومیک خوب سرمایه‌گذاری کنید. هنگامی که صندلی اداری ارگونومیک مناسبی داشته باشید، اطمینان از داشتن وضعیت بدنی خوب بسیار آسان‌تر است. صندلی‌های اداری ارگونومیک با در نظر گرفتن وضعیت بدنی، راحتی، حمایت و سلامتی به صورت علمی ساخته شده اند.

 

ارگونومی صندلی اداری

 

ارتفاع صندلی اداری

به شما امکان می‌دهد صندلی را مطابق با قد شخصی خود پایین یا بلند کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که هنگام نشستن صحیح روی زمین صاف بمانید

عمق نشیمن گاه صندلی

عمق نشیمن گاه صندلی اداری به افراد این اجازه را می‌دهد که به درستی از تکیه گاه صندلی اداری استفاده کنند.

ارتفاع پشتی یا تکیه گاه

ارتفاع پشتی را طوری تنظیم کنید که از انحنای طبیعی ستون فقرات بتواند حمایت کند.

چرخ

یک پایه چرخان به شما امکان می‌دهد به قسمت‌های مختلف میز اداری خود بدون فشار خاصی منتقل شوید.

زاویه پشتی

به شما این امکان را می‌دهد که پشتی را بخوابانید و به آن مقداری شیب بدهبد تا مقداری از وزن را از روی قسمت بالایی بدن خود بردارید.

پشتیبانی از بازو

ارتفاع و عرض بازوهای صندلی اداری خود را طوری تنظیم کنید که با میز و صفحه کلید شما هماهنگ باشد.

تکیه گاه کمری

تکیه گاه کمری کاملاً قابل تنظیم برای اطمینان از اینکه شکل طبیعی ستون فقرات پشتیبانی کند، استفاده می‌شود.

تکیه‌گاه پشت سر

با قرار دادن صحیح پشتی سر، فشار را از قسمت بالایی پشت و شانه می‌توان برداشت و فضایی بهتر برای استراحت و فشار کمتر بر روی مهره‌های کمر ایجاد کرد.

مبلمان اداری
مبلمان اداری

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. بازتاب: پنج نکته‌ی اساسی در خرید میز اداری مناسب و مدرن | مبلمان اداری بینو

دیدگاهتان را بنویسید