توسط: تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ 0 دیدگاه

خرید نیم ست اداری چیست و قاب اصلی نشیمن به چه معناست؟ یکی از بخش‌های اصلی مبلمان اداری که در تعیین قیمت نهایی مبل نقش اساسی دارد، قاب اصلی نشیمن است. این قاب‌ها معمولاً باید از جنس چوب‌ سخت،  استیل و تخته‌های لمینت یا پلاستیک فشرده باشند تا در استحکام خرید نیم ‎ست اداری نقش اساسی ایفا کنند. قاب‌های مبل معمولاً قابل روئیت نیستند. اگر با فشار آوردن بر پد مبل، قاب مبل حس شود، به این معناست که پس از مدت کوتاهی باید آن را دور بی‌اندازید. حتماً هنگام انتخاب و خرید مبل،  یک بار روی آن نشسته و اطمینان حاصل کنید که پد بالشتک همه جا یکسان است و پستی و بلندی ندارد.

لزوم تست؛ خرید نیم ست اداری

قبل از خرید میزهای شیشه دار، ابتدا شیشه را روی میز قرا دهید و اطمینان حاصل کنید که شیشه روی میز کاملاً صاف می‌ایستد. در عین حال، میز هم توانایی نگه داشتن شیشه را داشته باشد. برای این نوع از میزها، معمولاً از پنل‌های شیشه‌ای استفاده می‌کنند که ضخیم و مقاوم باشد و در حین استفاده روزمره نشکسته و لب پر نشود. معمولاً در چشمگیر بودن یک میز،  ویترین و طراحی‌های روی آن نقش بسیار مهمی دارد. پرداخت و تهذیب کاری بر روی میز نمایانگر سلیقه و ذوق طراح آن است.

تهذیب کاری در قسمت‌های بالا، پایین، دو طرف، جلو و پشت محصول انجام می‌شود. وجود هر گونه شکاف یا برآمدگی حبابی شکل روی بدنه میز و قفسه‌ها نشان دهنده کیفیت پایین کار است. همچنین برای اطلاعاتب یشتر در زمینه‌ی نیم ست اداری می‌توانید مقاله “مبل و نیم ست اداری” را مطالعه کنید. قبل از خرید، حتماً به مواردی همچون چگونگی اتصال قسمت‌های مختلف محصول به یکدیگر توجه داشته باشید که تنها با چسب و میخ این اتصال انجام نشده باشد. صندلی‌ها را از داخل میز بیرون کشیده و تست کنید که لقی نداشته باشد و کشوها به راحتی بیرون آمده و بسته شوند.

انواع مبلمان؛ خرید نیم ست اداری

در این نوشتار به تعریف و شرح مبلمان اداری خاص می‌پردازیم. همان‌طور که از نام آن پیداست، مبلمان اداری خاص به دلیل استفاده‌های ویژه‌ای که از آن می‌شود، بسیار متفاوت از انواع قبلی است. از جمله اینکه این نوع مبلمان معمولاً از جنس چوب بوده و حالت نصبی دارند، عموماً در بخش‌ها و محیط‌های ساختمانی از جمله مسکونی و اداری به‌ کار می‌روند و  در واقع جزو تجهیزات ساختمانی به حساب می‌آیند. از انواع تجهیزات اداری خاص می‌توان به مبلمان لابی، در و پنجره، دیوار کوب، انواع پارکت و غیره اشاره کرد. این گروه نیز مانند دو گروه قبلی از نظر طراحی و تولید، به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم می‌شوند.

این نوع مبلمان بنا بر فضاهایی که قرار است در آن قرار بگیرند، به گروه‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • فضای ساختمانی

این نوع مبلمان همانطور که در قسمت های اول مقاله ذکر شد،حالت نصبی دارند، مانند: پلکان چوبی، دیوارپوش، پارکت، در و پنجره، ستون، کفپوش و غیره.

  • هتل

اگر دقت کرده باشید خرید نیم ست اداری تلفیقی از دو دسته مسکونی و اداری هستند. اما به دلیل کاربرد خاص نسبت به دو مذکورف در دسته مبلمان خاص قرار می‌گیرند.

  • آمفی تئاتر و سالن‌ همایش 

این نوع مبل و مبلمان نیز به دلیل کارکرد خاص، نحوه ساخت و نصب آکوستیک باعث شده که از گروه‌های قبلی (مسکونی و اداری) متمایز باشد.

 اصول مهم چیدمان مبل در منزل

در ادامه این مقاله قصد داریم مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اصول چیدمان مبل در منزل را بررسی کنیم.

  • رعایت کنتراست 

به نشان دادن تضادها در چیدمان مبل منزلتان دقت کنید. اگر مبلمان شما مدرن و خطی است، آن را به دور یک میز گرد قرار دهید. مثلاً اگر مبلتان منحنی شکل است، بهتر است با یک قطعه زاویه‌دار هماهنگ شود.

  • استفاده از رنگ‌های متنوع 

تنوع رنگ را در خرید نیم ست اداری چیدمان مبل در منزل حتما رعایت کنید. برای این کار، می‌توانید از یک اثر هنری برای نمایش این توازن در سمت دیگر اتاق نیز استفاده کنید و تاحد امکان از قرار دادن دو مبل هم اندازه در کنار یکدیگر برای جلوگیری از یکنواختی، خودداری کنید. با قرار دادن یک مبل و مبلمان‌ بزرگ یا بلند در یک سو و قرار دادن یک مبل با قد و اندازه مشابه در سوی دیگر، فضا را برای چیدمان مبل‌های دیگر مهیا کنید. به این نکته توجه کنید که اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید متفاوت باشد.

نتیجه گیری

اگر برای خرید نیم ست اداری و مبلمان اداری نیاز به مشاوره‌های رایگان دارید تیم فنی و بازاریابی بینو با بیش از ده سال سابقه در تولید، اجرا و دکوراسیون اداری برای سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد. تنها کافی است فرم تماس را پر کنید یا با ما در مبلمان اداری بینو تماس بگیرید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)