توسط: تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

فضای کاری شما ممکن است نیاز به پارتیشن اداری خوب داشته باشد.زیرا پارتیشن بهترین نوع مبلمان اداری هستند که می‌تواند در افزایش بهره‌وری تأثیر مستقیمی داشته باشد. به همین خاطر پارتیشن اداری انتخاب بسیاری از شرکت‌ها و فضاهای کاری و تجاری است. اما پرسش اساسی برای بسیاری از افراد که در صدد خرید پارتیشن هستند ،این است: ”  از کجا پارتیشن خوب بخریم؟ “. ما در این مقاله در گام نخست درباره پارتیشن‌ها مطالب کلی بیان می‌کنیم و در پایان پرسش بالا را پاسخ می‌دهیم.

 ویژگی پارتیشن اداری خوب چیست؟

پارتیشن اداری خوب به صورت کلی می تواند باعث زیبایی فضا شود. علاوه بر با جانمایی پارتیشن اداری خوب شیشه ای در فضای اداری در مصرف برق صرفه جویی می شود. همچنین پایش کارکنان توسط مدیران نیز آسان می شود. با این وجود برای انتخاب پارتیشن اداری خوب می بایست چه ویژگی‌هایی را در نظر داشت؟

فضا

اکثر شرکت‌هایی که در حال حاضر به دنبال نصب پارتیشن اداری خوب هستند، ممکن است در سال‌های آینده به لحاظ تعداد نیرو، انجام وظایف و ارائه خدمات گسترش یابند. بنابراین مهم است که در همان ابتدا با در نظر گرفتن این مسئله، راه‌حلی مقرون به صرفه انتخاب کنند. هرچه فضای بیشتری در اختیار کارکنان قرار گیرد، هم استقلال بیشتری دارند و هم تمرکزشان در انجام وظایف بالا می‌رود. علاوه بر این، در طول زمان با توجه به انعطاف‌پذیری که پارتیشن‌ها دارند، می‌توان به دلخواه دکوراسیون داخلی شرکت را تغییر داد و یا با خیال راحت به محل جدید، نقل مکان کرد.

متریال

به دنبال متریال با دوام و زیبا مانند چوب (MDF) و شیشه باشید. در نظر بگیرید که هر یک از کارمندان به صورت منظم با یک فضای مشخص کار می‌کنند و در آن فضا، نیاز به استفادۀ مداوم از تجهیزاتی مانند فکس، پرینتر، اسکنر و… داشته باشند. بنابراین کابین مورد نظر باید فضای کافی در اختیار کارکنان قرار دهد تا بتوانند به راحتی به تجهیزات فوق دسترسی داشته باشند.

انواع پارتیشن

در هنگام نصب پارتیشن اداری خوب از هر نوع و جنسی که باشد، دو نکتۀ مهم وجود دارد:

  • حفظ حریم خصوصی
  • حفظ تعامل با دیگران

با استفاده از پارتیشن‌ شیشه‌ای، می‌توانید فضای کاری را به حداکثر برسانید. علاوه بر این، برای توزیع نور طبیعی عالی هستند. نصب پارتیشن شیشه‌ای باعث شفافیت و تعامل بیشتر کارکنان با یکدیگر و همین‌طور با مشتریان می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای بیشترین تعامل را در بین انواع دیگر دارند. افراد می‌توانند یکدیگر را در حین انجام کار ببیند. برای یک فضای کاری مرکزی، پارتیشن شیشه ای می تواند حریم خصوصی و فرصت‌های همکاری بیشتری را فراهم کند. این فضای مرکزی می‌تواند مهم‌ترین بخش یک شرکت باشد و افراد از آن به عنوان منطقه تعامل نام ببرند.

پارتیشت چوبی و پارتیشن ریلی

اما چنانچه فضای کاری شما به گونه‌ای است که کارکنان اغلب از تلفن استفاده می‌کنند، بهتر است از پارتیشن‌های چوبی استفاده کنید. در این صورت، هر اتاق به بخش‌های مجزا و مستقلی تقسیم می‌شود که طی آن، میان صحبت‌های تلفنی کارکنان، تداخل و ازدحام به وجود نمی‌آید. علاوه بر این، برای ایجاد فضای کنفرانس، پارتیشن‌های چوبی انتخابی عالی هستند. زیرا فضا را خصوصی‌تر نشان می‌دهند و از بروز صداهای بیرون به داخل فضای کنفرانس ممانعت می‎‌کنند.

همچنین در فضاهای کوچک که نیاز است کارکنان استقلال بیشتری از یکدیگر داشته باشند، استفاده از پارتیشن چوبی بسیار مفید است. فضاهای کوچکی که با نصب پارتیشن چوبی ایجاد می‌شوند، مناسب افرادی هستند که با تبلت یا لپ‌تاپ کار می‌کنند. شما هم می‎‌توانید از این ایستگاه‌ها برای ایجاد محیطی خصوصی‌تر استفاده کنید. پارتیشن‌ها دارای ارتفاعات مختلفی هستند. هم می‌توانند از سقف تا کف اجرا شوند و هم با ارتفاع مشخصی نسبت به سقف نصب گردند. برخی از آنها ممکن است به راحتی قابل جابجایی باشند. به پارتیشن‌هایی که به راحتی قابل حرکت دادن و جابجایی هستند، پارتیشن‌های ریلی می‌گویند.

بهبود بهره‌وری با پارتیشن اداری خوب

نصب پارتیشن علاوه بر این‌که فضای مشترکی ایجاد می‌نماید، امکان نگه‌داریِ بسیاری از لوازم و تجهیزات را نیز آسان می‌کند. علاوه براین‌ها، بسیاری از اسناد، مدارک، پرونده‌ها و… را در خود ذخیره می‌سازد. کابین‌های ساخته شده از پارتیشن، قابلیت‌های فراوانی دارند. با استفاده از آنها، جابجایی قطعات و کنترل سیم‌ها و کابل‌ها راحت‌تر است و شما می‌توانید به راحتی انواع میز و صندلی را در داخل آنها جای دهید. این نکته را هم در نظر بگیرید که ممکن است در آینده قصد تغییر مکان داشته باشید. بنابراین لازم است پارتیشن‌ها را طوری انتخاب و نصب کنید که قابل حمل و جابجایی باشند. مسئولین مراقبت‌های بهداشتی دائماً در مورد ایجاد پارتیشن‌های اداری توصیه می‌کنند.

یکی از دلایل آنها این است که افراد در این فضاها، جنب و جوش بیشتری دارند. ایستادن و نشستن طولانی مدت، جریان خون را کُند کرده و در نتیجه باعث خستگی و حتی آسیب‌های جسمانی می‌گردد. از آنجا که پارتیشن میان کارکنان فاصله ایجاد می‌کند، افراد ناچارند برای انجام برخی امور، بارها در طی روز، صندلی خود را ترک کنند و همین موضوع باعث تحرک بیشتر آنها می‌گردد.

سبک و شکل

استفاده از پارتیشن‌های دو جداره و تک جداره با ورق آلومینیوم می‌توانند در کنار شیشه، سبکی مدرن را در فضای کاری شما خلق کنند. در این بین، مدل‌های چوبی ام دی اف، سبکی سنتی‌تر و گرم‌تر را ایجاد می‌کنند. پس از انتخاب ساختار سازه‌ای پارتیشن، باید اطمینان حاصل کنید که سبک آن در راستای راحتی، بهبود عملکرد و تحقق اهداف شما باشد. اگر فضای کاری شما به گونه‌ای است که بازدید کننده‌ها مکرراً در آنجا حضور دارند، بهتر است از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که بتوانند بازگو کنندۀ برند شما باشند و مراجعین حتی با یک نگاه کوتاه و سرسری، پی به اهداف و رسالت شما ببرند.

پارتیشن اداری خوب از کجا بخریم؟

با کلیاتی که حضور شما ارائه شد، در اینجا زمان آن است به سوالی که در ابتدای مقاله مطرح نمودیم، پاسخ دهیم. برای آن‌که بتوانیم پارتیشن اداری خوب و مناسب با اهداف و فضای کاری خود تهیه نماییم، باید قبل از انتخاب، به درستی با محصول انتخابی آشنا شویم. برای این کار لازم است که در بین فروشگاه‌ها و وبسایت‌های گوناگونی که در فضای اینترنت وجود دارند و انواع خدمات مبلمان اداری را ارائه می‌دهند،جستجو کنیم.

اما با توجه به حجم و تعداد بالای این وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌ها، برای ساده‌تر نمودن انتخاب باید به چند نکته توجه کنیم:

  • از فروشگاه‌ها و وبسایت‌های به‌نام و معتبر، خرید کنیم.
  • مطمئن شویم محصولات دارای گارانتی و ضمانت‌نامۀ معتبر هستند.
  • خدمات پس از فروش را در نظر بگیریم.
  • بهتر است مستقیماً از خود شرکت تولیدکننده خرید کنیم. زیرا از آنجا که خود تولیدکننده هستند، در نتیجه در فرآیند خرید به دام واسطه‌ها نمی‌افتیم. و از آنجا که خود تولیدکننده هستند، بهتر می‌توانند محصول خود را به خریدار معرفی کرده و در یک خرید مناسب، مشاور و همراه مشتری باشند.
  • شرایط نصب و اجرا را در نظر بگیریم (پارتیشن‌ اداری خوب و مناسب نیاز به نصاب ماهر دارند).
  • سعی کنیم از تخفیف‌های شگفت‌انگیز و دور از ذهن و نیز قیمت‌های بسیار پایین صرف نظر کنیم. زیرا به احتمال زیاد از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

نتیجه گیری

اگر در فضای اداری خوب به پارتیشن اداری خوب نیاز دارید؟ اگر با توجه به شرایط شغلی در نظر دارید دکوراسیون اداری خود را مدرن کنید؟ با ما در مبلمان اداری بینو تماس بگیرید. مبلمان اداری بینو با بیش از ده سال سابقه در تولید مبلمان اداری، پارتیشن اداری، میز اداری و سایر تجهیزات اداری می‌تواند به شما در خرید کمک کند. همچنین کلیه‌ی مشاوره‌های خرید مبلمان اداری، پارتیشن اداری و … در بینو به صورت رایگان خواهد بود. قیمت پارتیشن شیشه ای دیگر سوال پرتکرار در هنگام خرید پارتیشن اداری است که می‌توانید مشاوره‌های رایگان از عوامل موثر بر آن مطلع شوید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید