توسط: تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای چیدمان فضای اداری

طراحی و چیدمان فضای اداری به چه شکلی باید انجام شود؟ بهترین روش برای چیدمان فضای اداری کدام است؟ نحوه صحیح چیدمان فضای اداری چیست؟

بر اساس یک تحقیق جدید انجام شده توسط  Kelton Global، مبلمان اداری تاثیر زیادی بر فضای کاری ذهنی در دفتر مدرن دارد. در میان یافته ها، ۶۲ درصد از پاسخ دهندگان به این نتیجه رسیدند که داشتن یک ایستگاه کاری در هم ریخته (سازماندهی نشده)، باعث ناراحتی آنها می شود.

پس از بررسی دقیق تر نتایج، مشخص شد که چیدمان فضای اداری بی نظم به ویژه برای زنان تاثیر منفی دارد که ۷۰ درصد آنها گفتند که داشتن چنین محل کاری در بهره وریشان تاثیر گذار است. در مقایسه، ۵۵ درصد مردان احساس مشابهی را انتقال دادند. به عبارتی چطور می توان از بی نظمی در چیدمان فضای اداری و محیط های کاری دوری کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ها لطفا تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

نکاتی برای بر قراری نظم در چیدمان فضای اداری

سازماندهی در یک زمان مشخص

اگر چیدمان فضای اداری شما بسیار بهم ریخته است، فقط کافی است زمانی را در روز برای مرتب کردش صرف کنید. صرف ۱۰ دقیقه در روز و یا کمتر یکی از جنبه های بی نظمی در منطقه کار خود را برطرف کنید. ساعت های پایانی کار می تواند بهترین زمان باشد، این باعث می شود فردا در اول وقت احساسی ویژه ای را تجربه کنید.

میز خود را سازماندهی کنید

برای چیدمان فضای اداری دقیق تنها مواردی که باید بر روی میز شما باشد، رایانه، تلفن و وسایل ضروری است که هر روز استفاده می کنید یا اینکه در حال حاضر به طور منظم برای یک پروژه خاص به آنها نیاز دارید. اضافه کردن دکور (قفسه یا تاقچه) به چیدمان فضای اداری خود می تواند راهی عالی برای قرار دادن وسائل تزیینی شما باشد، قرار دادن عکس خانوادگی و لوازمی که برای شما تداعی کننده خاطرات هستند.

لوازم جانبی میز خود را در منطقه ای کوچک نگه دارید

شما احتمالا می خواهید لوازم و التحریر و دیگر لوازم جانبی روزانه را در روی میز خود نیز نگه دارید، که قطعا ممکن است باعث بی نظمی شود. برای به حداقل رساندن این موضوع، سعی کنید تمام این موارد را به یک فضا محدود کنید، برای مثال آنها را در یک قفسه کوچک در کنار خود قرار دهید. امروز بسیاری از کارها از طریق کامپیوتر انجام می شود، پس شما به غیر از موس، کیبورد و مانیتور و تعدادی کاغذ و خودکار، دیگر به چیزی نیاز ندارید.


چیدمان فضای اداری

مقالات را در پوشه ها و فایل ها سازماندهی کنید

هر چند دفاتر در دنیای امروز به سمت ذخیره اسناد به صورت الکترونیکی می روند، اکثر شرکت ها هنوز کاملا دیجیتالی نیستند. به جای اجازه دادن به کارهای کاغذی و یادداشت های مختلف در بالای میزتان، آنها را بلافاصله در داخل پوشه یا پرونده ای قرار دهید. همچنین از کمدها یا کتابخانه های فایلینگ برای قرار دادن پرونده ها در چیدمان فضای اداری خود استفاده کنید.

دور بروید چیزی که لازم نیست

چرا پرونده ها را باز نگه می دارید؟ هر چیزی را که لازم نیست در اطراف خود نگهدارید را دور بریزید. در حالی که نگه داشتن هر نوع وسیله یا اسناد بی استفاده می تواند منجر به بهم ریختگی چیدمان فضای اداری شود. تا امکان دارد اسناد را به صورت دیجیتالی ذخیره کنید، جمع آوری اسناد سالیان دور نه تنها فضایی اضافه را می طلبد بلکه باعث سردرگمی شما در جستجوی آن می شود.

هر وسیله را در جای خود قرار دهید

درست نیست به دنبال وسایل خود بگردید، زمان در محیط های کاری بسیار مهم است. دسته بندی و قرار دادن هر وسیله ای در جای خود به شما در سازماندهی بهتر کمک می کند. هر آیتم باید محل قانونی خود را داشته باشد، بنابراین مراقب باشید که یک نقطه مشخص برای حتی کوچکترین لوازم خود ترتیب دهید و در زمان نیاز به راحتی آنها را پیدا کنید.

ایمیل ها

درست است که فضای فیزیکی در اطراف شما نباید تنها چیزی باشد که سازماندهی می کنید. داشتن صندوق ایمیل های بی نظم نیز می تواند به همان اندازه استرس زا یا حتی بیشتر باشد. یکبار در ماه یا بیشتر بروید تا هر ایمیل قدیمی که نیازی به ذخیره نداشته باشد را حذف کنید.

کلام آخر
نگه داشتن چیدمان فضای اداری شما به صورت تمیز و منظم، به شما این امکان را می دهد تا کار و کارآیی بهتری داشته باشید. بخش آسان شروع فرآیند است، اما بخش سخت انجام همیشگی آن است.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ مشاوره رایگان از مشاورین ارشد مبلمان اداری بینو لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.



[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]
۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید