توسط: تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

واقعیت این است که برای آنکه ویژگی‌های میز پذیرش را بشناسیم، اول از همه باید با فاکتورهای زیادی تکلیف خود را روشن کنیم. اگر در این قدم، راه خود را درست بروید، مطمئن باشید بهترین میز پذیرش ممکن را انتخاب کرده‌اید. اما اگر این قدم مهم را جدی نگیرید، احتمالا کلی هزینه اضافی هم روی دستتان خواهد گذاشت. در این مرحله سعی کنید فرم را از عملکرد جدا کنید. یعنی به این فکر نکنید که میز پذیرش شما چه شکلی باشد بهتر است؛ بلکه فکر کنید که در فضای موردنظر باید چه عملکردی داشته باشد. بعد از خواندن این مقاله، اگر قصد خرید میز پذیرش یا میز کانتر را داشتید، با مبلمان اداری بینو تماس بگیرید.

البته که طراحی مهم است! ولی چیزهای مهمتری هست که در ابتدا باید به آن فکر کنید. چون ویژگی‌های میز پذیرش و انواع آن آنقدر متنوع است، که می‌تواند کاملا شما را گیج کند.

 

ویژگی‌های اصلی میز پذیرش

 

قدم اول: اصلا میز پذیرش چیست؟ ویژگی‌های میز پذیرش چیست؟

بعضی از سوالات اساسی را که درباره ویژگی‌های میز پذیرش باید پاسخ دهید، در زیر آورده‌ایم:

سئوالات کلیدی تعیین‌کننده ویژگی‌های میز پذیرش

این‌ها بعضی از پرسش‌های کلیدی هستند که باید هنگام انتخاب به آن‌ها پاسخ دهید. در واقع پاسخ به این پرسش‌هاست که ویژگی‌های میز پذیرش شما را می‌سازد:

قرار است چند نفر از آن استفاده کنند؟

این فرد یا افراد باید بنشینند یا بایستند؟

حداکثر میزان مراجعین یا مشتریان چقدر است؟

آیا وسایل برقی خاصی دارید که باید در انتخاب ویژگی‌های میز پذیرش آن را مدنظر داشته باشید؟

اگر بله، می‎‌خواهید این وسایل الکترونیک قابل دیدن باشند یا اینکه پنهان باشند؟

آیا به نیازهای مراجعین با نیازهای خاص (مثل معلولین) هم باید فکر کنید؟

آیا این میز پذیرش، باید کشو و خلاصه جایی برای نگهداری وسایل داشته باشد؟

این میز باید در چه نوع اتاقی جا بگیرد؟

لبه‌های آن باید صاف باشد یا لبه‌دار؟

اصلا بودجه‌ای که دارید چقدر است؟

بعد از پاسخ به این سئوالات، کم کم ویژگی‌های میز پذیرش شما هم مشخص می‌شود و گزینه‌های پیش رویتان روشن‌تر می‌شود.

 

سئوالات کلیدی تعیین‌کننده ویژگی‌های میز پذیرش

 

به فکر مانیتور کامپیوتر خود باشید

استفاده از انواع کامپیوترها آنقدر رایج است که در نظر گرفتن جایی برای جایگذاری مانیتور آن، به یکی از ویژگی‌های میز پذیرش تبدیل شده است. واقعیت این است که مانیتور چیز پنهان‌کردنی نیست. باید یک راهکار برای آن پیدا کنید.

ارتفاع میز و مسیر نگاه دیگران را هم حساب کنید

یک مراجع با قد متوسط، برای آنکه بتواند با کسی که پشت میز پذیرش نشسته و در عین حال، مانیتور را هم پنهان کرده، صحبت کند، خیلی باید تلاش کند. در واقع شاید اصلا نتواند از پس کار به این سادگی بربیاید. بنابراین ارتفاع میز هم یکی از مهمترین ویژگی‌های میز پذیرش است که باید مد نظر قرار دهید.

خیلی وقت‌ها مسئله اصلی فقط پنهان کردن کابل‌هاست و کسی به بیرون ماندن و نمایش مانیتور مسئول پذیرش فکر نمی‌کند. اما انعطاف هم می‌تواند یکی از ویژگی‌های میز پذیرش باشد. مثلا مانیتور می‌تواند کنار برود یا بالا و پایین برود تا مسئول پذیرش راحت مراجع را ببیند. واضح است که در این صورت باید فکر یک میز قابل‌تنظیم باشید.

قدم دوم: ویژگی‌های ظاهری میز پذیرش باید چطور باشد؟

حالا که به اندازه کافی به عملکرد فکر کردید، وقت آن است که به زیبایی‌شناسی هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های میز پذیرش توجه کنید. می‌خواهید چه تاثیری روی بازدیدکنندگان خود بگذارید؟ می‌خواهید گرم و خوشایند باشد یا سرد و رسمی؟ از بازدیدکنندگان چه واکنشی توقع دارید؟ آیا فقط کارکرد برایتان مهم است یا نه می‌خواهید چیزی باشد که کل فضا را تحت تاثیر خود بگذارد؟

باید به این سئوالات در خصوص ویژگی‎های ظاهری میز پذیرش پاسخ دهید:

دوست دارید چه شکلی باشد؟

چه ویژگی‌های خاصی داشته باشد؟ مثلا روشنایی داخل آن تعبیه شود؟ یا چیزهای دیگر شبیه به این.

روکش آن چه جنسی باشد؟ روکش ونیر به هر نوع میز پذیرشی، ظاهری شیک و مجلل می‌دهد. اگر استحکام برای شما مهم است، شاید لمنیت برایتان گزینه بهتری باشد. پیشنهاد ما این است که اگر چیزی دیدید و پسندیدید، همان را به سازنده نشان دهید تا برایتان ساخته شود.

قدم سوم:چقدر بودجه و زمان دارید؟

اگر تکلیفتان با جیبتان روشن باشد و بعد هم بدانید که می‌خواهید سفارش شما تا کی آماده باشد، بخش زیادی از ویژگی‌های میز پذیرش خود را روشن کرده‌اید. ولی معمولا این کار سخت است. چون خرید میز پذیرش نه به صورت جداگانه که در کنار سایر المان‌های مبلمان اداری انجام می‌شود. برای همین بهتر است با خودتان روراست و صادق باشید. اگر هم نمی‌دانید، نترسید. با متخصصین این کار مشورت کنید. اینکه چقدر این مرحله را درست انجام بدهید، خیلی مهم است.

 

بودجه و زمان تعیین‌کننده ویژگی‌های میز پذیرش

ایده‌هایی کلی در این زمینه:

  • میز پذیرش منحنی یا غیرصاف از نوع صاف آن گران‌تر تمام می‌شود؛ چرا که کار کردن روی آن وقت بیشتری می‌برد. میزهای صاف ارزان‌تر هستند؛ اما ممکن است به اندازه انواع دیگر جذاب نباشند.
  • چوب خالص ونیر از لمنیت گران‌تر است؛ پرداخت و ساخت آن هم بیشتر طول می‎کشد. بنابراین از لمینت هم باشکوه‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.
  • اگر زمان و بودجه‌ای که دارید به اندازه کافی باشد، می‌توانید ویژگی‌های میز پذیرش خود را سفارشی‌سازی کنید. در غیر این صورت، توصیه ما این است که از مدل‌های استاندارد استفاده کنید که هم به طور کلی پاسخگوی نیازهایتان باشد و هم استانداردهای لازم را داشته باشد.

قدم چهارم:نحوه ارائه آن ویژگی‌های میز پذیرش

وقتی همه آن ویژگی‌های میز پذیرش را که مدنظرتان است با تولیدکننده انتخابی خود در میان گذاشتید، از اینجا به بعد نوبت به کار او می‌رسد تا ایده‌های شما را عملی کند. در این مرحله آن فرد یا شرکت باید به صورت مداوم شما را در جریان آخرین تغییراتی که در وضعیت محصول موردنظر شما پیش آمده قرار دهد و تغییر نظرات احتمالی شما را هم در ساخت محصول در نظر گرفته و اعمال کند.

قدم پنجم: دریافت سفارش و نصب میز پذیرش

بعد از اینکه طراحی ویژگی‌های میز پذیرش مورد نظر شما به پایان رسید؛ سر قیمت هم به توافق رسیدید، باید سفارش خود را ثبت کنید. در این مرحله، معمولا آخرین توافقات با شما به عنوان سفارش‌دهنده نهایی می‌شود و جزئیات آن هم به دقت بررسی می‌شود. بنابراین این جا، جایی است که شما باید حسابی وقت بگذارید و همه جزئیات را بررسی کنید. چون تغییر، هزینه‌بر و مهمتر از آن زمان‌بر است که ممکن است به شما آسیب بزند. پس از نهایی شدن، تولیدکنندگان ظرف مدت توافق‌شده کالای مورد نظر شما را تولید نموده و معمولا به صورت رایگان نصب می‌کنند. راستی، پیشنهاد ما به شما این است که اصلا از گارانتی غافل نشوید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید