توسط: تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

آیا می‌خواهید زیبایی و جذابیت را به فضای داخلی دفتر خود وارد کنید؟ آیا به فکر بازسازی دفتر کار خود هستید؟ آیا در انتخاب گزینۀ مناسب در فضای داخلی دفتر خود با مشکل روبرو هستید؟ جای نگرانی نیست! تمام کاری که شما باید انجام دهید نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای به منظور ایجاد انعطاف‌، زیبایی و چیدمان مناسب دفتر اداری شماست.

طراحی فضای بازِ دفاتر اداری به عنوان روشی مرسوم، برای بازسازی فضاهای تجاری ظاهر شده‌اند. این‌که دفتر کار شما بزرگ است یا کوچک، اهمیت چندانی ندارد. نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌تواند یک گزینۀ زیبا و ارزان باشد. به عنوان مثال تابش نورِ طبیعی، نه تنها نیاز به نور اضافی را کاهش می‌دهد، بلکه با شادابی و طراوتی که به همراه خود دارد، انگیزۀ همکاری متقابل را نیز افزایش می‌دهد.

کاربرد پارتیشن اداری شیشه ای
کاربرد پارتیشن اداری شیشه ای

 ویژگی‌های اساسی و کاربردی پارتیشن‌های شیشه‌ای

مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، برخی از مزایا و ویژگی های مربوط به پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری است که تیم ما قبل از خرید، به مشتریان خود توصیه می‌کند تا در مورد آن‌ها فکر کنند. ما این موارد را با توجه به چندین سال تجربه در زمینۀ طراحی فضای اداری و نصب و راه‌اندازی پارتیشن شیشه‌ای متذکر می‌شویم.

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اگر برای روشن نگه‌داشتن مداوم فضای اداری خود دچار مشکل هستید و خرابی و تعمیرات در آن‌ها باعث بی‌نظمی فضای کاریتان می‌شود، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پارتیشن شیشه‌ای را نصب کنید. به این دلیل که فضای داخلی سازمان شما را روشن‌تر و نورانی‌تر می‌کند و انرژی کمتری برای روشن نگاه داشتن فضا صرف می‌شود. نتیجۀ این عمل مشخص است. هزینۀ شما در مصرف برق، نگهداری و تعمیر ابزارهای روشنایی به شدت کاهش می‌یابد. علاوه بر آن، پارتیشن‌های متحرک را می‌توان به گونه‌ای مستقر کرد که جریان هوا را به جریان بی‌اندازد و به سیستم HVAC شما کمک کند تا با کارایی بیشتری عمل کند. HVAC (اِچ وَک) مخفف Heating ،Ventilation و Air Conditioning است که به مجموعه فرآیندها و فناوری‌های مرتبط با گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع اشاره دارد.

 

حفظ حریم خصوصی

هنگامی که دیوارهای مات و ثابت خود را بر می‌دارید، تابش نور طبیعی را به دفتر خود دعوت می‌کنید. نور طبیعی علاوه بر درخشش و ایجاد فضایی با طراوات، به کارمندان در فهم عمومی فضای ساختمان کمک می‌کند و حس بهتری خواهند داشت. علاوه بر این، با از میان برداشتن دیوارهای بتنی و آجری،  در مصرف انرژی هم صرفه‌جویی می‌شود. تعدادی از شرکت‌ها همچنان به حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی می‌دهند. اما باید گفت پارتیشن‌های شیشه‌ای هیچ مغایرتی با حریم خصوصی ندارند. شما می‌توانید پارتیشن‌های شیشه‌ای را انتخاب کنید که در میانۀ آن‌ها طرح‌های مات کار شده است. با این شیوه، کارمندانی که به نگاه و حضور دیگران در محل کار حساس هستند هم می‌توانند از مزایای پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنند.

 

تأمین ایمنی

باید این نکته را به خاطر داشت که همواره حادثه در کمین است. احتمال دارد یکی از پانل‌های شیشه‌ای بسیار مقاوم در معرض شکسته شدن قرار بگیرد. اما با این حال، افرادی که بیشتر عمر کاری خود را در یک دفتر با دیوارهای ثابت، بی‌روح و جامد گذرانده‌اند، ممکن است زمانی که وارد یک فضای جدید شوند آن را غیر ایمن بدانند. ترس از شکسته شدن و فرو ریختن. اما اگر به صورت دقیق بخواهیم در این مورد بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای قطر‌های متفاوتی هستند. مصرف‌کننده می‌تواند براساس نیاز و نوع فضای کار اداری خود اقدام به انتخاب پارتیشن‌های شیشه‌ای کند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با حفظ نکات ایمنی و رعایت موارد استاندارد روز تهیه می‌شوند. هم‌چنین استفاده از آن‌ها در فضاهای مختلف، بر اساس استاندارد معینی صورت می‌پذیرد.

 

جلوگیری از حواس‌پرتی کارکنان

وقتی کارمندان دیوارهای آجری و بی‌روح را در اطراف و مقابل خود داشتند، تمرکز کردن برایشان آسان‌تر بود. درست است که پارتیشن‌های شیشه‌ای نور طبیعی مورد نیاز افراد را تأمین می‌کنند و باعث تعامل بیشتر آن‌ها می‌گردند، اما در مقابل می‌توانند باعث ایجاد حواس‌پرتی کارکنان شوند. زیرا همه می‌توانند یکدیگر و محیط اطراف را ببینند و همین موجب پایین آمدن تمرکز آن‌ها می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که پارتیشن‌های شیشه‌ای خود را هوشمندانه مستقر کنید. مقصود از استقرار هوشمندانه، استفاده از نوع مناسب پارتیشن است. مصرف‌کننده می‌تواند پارتیشن را به گونه‌ای انتخاب کند که در طراحی آن از آرم، المان و رنگ‌های سازمانی استفاده نماید تا هرگونه دلیل برای حواس‌پرتی را از بین ببرد. همچنین می‌توان از پارتیشن مات استفاده کرد.

 

افزایش همکاری

اگر تیم مستعدی برای شما کار می‌کند اما به نظر می‌رسد مایل به همکاری و تعامل با یکدیگر نیستند، در این حالت، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری می‌تواند یک روش اثبات شده برای ارتقای همکاری متقابل میان آن‌ها باشد. حس انزوایی که دیواره‌های جامد ایجاد می‌کند، پارتیشن‌ شیشه‌ای آن را تبدیل به تعامل، اشتراک بیشتر و افزایش طوفان مغزی می‌کند. نکتۀ حیاتی این‌که فضا را به گونه‌ای تعریف و طراحی کنید تا حریم شخصی افراد خدشه‌دار نشود.

 

پس‌انداز در آینده

هزینه‌های تعمیر و نگهداری مربوط به دیوارهای پارتیشن شیشه‌ای تقریباً صفر است. علاوه بر این، هنگامی که می‌خواهید فضای خود را دوباره پیکربندی کنید، نیازی به تماس با پیمانکاران گران‌قیمت نخواهید داشت و هفته‌ها سر و صدا و ابرهای خطرناک گرد و غبار را تحمل نخواهید کرد. علاوه بر این، طول عمر پارتیشن‌های شیشه‌ای تا چند دهه پیش‌بینی می‌شود، بنابراین مجبور نیستید هر چند سال یک‌بار آن‌ها را جایگزین کنید.

پارتیشن شیشه‌ای اداری
پارتیشن شیشه‌ای اداری

 

نتیجه گیری

پارتیشن‌های شیشه‌ای روشی قابل اعتماد، مقرون به صرفه و شیک برای کاهش هزینه‌های اضافی و ایجاد حس کار تیمی در سازمان شما هستند. آن‌ها همچنین از نظر زیست محیطی ویژگی‌های برتری دارند (از تقریباً ۹۵٪ مواد بازیافتی و تقریباً ۱۰۰٪ خودشان قابل بازیافت هستند) و هر کجا که دفتر کار شما باشد، می‌توانند همراهتان باشند. همچنین اگر به آیندۀ کسب و کار خود در فضای رقابتی برای استخدام افراد متخصص می‌اندیشید، می‌بایست به انتخاب پارتیشن اداری دست بزنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید