توسط: تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

اگر به صندلی کارشناسی ارگونومیک نیاز دارید که بتواند در هنگام کار در دفتر، شما را راحت نگه دارد، می‌توانید بین صندلی اداری مختلفی که در بازار وجود دارد آن گزینه را انتخاب کنید که راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. این یک اتفاق طبیعی است که شما در حین انجام کار و بعد از هر چند دقیقه بخواهید با انجام حرکات کششی بدن خود را به حالت بهتری برگردانید تا بتواند با راحتی بیشتری به کار خود ادامه دهید.
افرادی که ساعت‌های طولانی در دفتر کار می‌کنند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند، به راحت‌ترین صندلی کارشناسی ارگونومیک نیاز دارند. برای این افراد داشتن امکانات چون تنظیم ارتفاع، پشتی قاببل تنظیم، حمایت‌گر ستون فقرات و سر و گردن جزو ملزومات است.

صندلی اداری ارگونومیک و نقش آن در افزایش بازدهی
صندلی اداری ارگونومیک و نقش آن در افزایش بازدهی

صندلی کارشناسی ارگونومیک و افزایش بازدهی کارکنان

در یک صندلی کارشناسی ارگونومیک حالت نشستن بسیار مهم است، قرار گیری درست به کارمند کمک می‌کند بدن خود را در حالت مناسب قرار دهد و بتواند در بهترین شرایط به انجام امور روزانه و کاری خود بپردازد. شاید تعدادی از کارفرمایان معتقد باشند که صندلی با تنظیمات پشتی آن چنان مورد نیاز کارمندان نیست اما حقیقت برخلاف آن است که فکر می‌کند. کارمندان زمانی که بتوانند با استفاده از تنظیمات پشتی صندلی خود بهترین جایگاه را انتخاب کنند می‌دانند خستگی، ضعف و آسیب بدنی کمتر متوجه آنان خواهد بود و انگیزه بیشتری برای انجام کار خود خواهند داشت.
در ادامه ما به ویژگی‌های مهم صندلی کارشناسی ارگونومیک خواهیم پرداخت و تاثیرات ان را بر عملکرد کارکنان بررسی خواهیم کرد. 

راحتی صندلی کارشناسی ارگونومیک

مطمئناً، کارفرما برای راحت بودن به شما پرداختی ندارد. به شما پول می‌دهند تا کار کنید. با این حال، وقتی در دفتر کار راحت نیستید، می‌بینید که در کار به اندازه‌ای که باید کارایی ندارید. این همان اتفاقی است که صندلی کارشناسی ارگونومیک می‌تواند حل کند. وقتی در خانه هستید و احساس خستگی می‌کنید، چه واکنشی دارید؟ شما روی کاناپه دراز می‌شوید، شاید چند دقیقه به خواب بروید و بعد از آن دوباره حالت خوب و پرانرژی را خواهید داشت تا کارهای خود را انجام بدهید.
در دفتر کار، دلایل زیادی برای استراحت‌های چند دقیقه‌ای پیدا خواهید کرد. کار می‌تواند بیش از حد باشد، شما می‌توانید اضافه کار کنید، یا می‌توانید تا نیمه شب در محل کار حاضر باشید تا قبل از پایان مهلت تعیین شده، کار خود را به پایان برسانید. دلیل آن هرچه باشد، یک صندلی اداری ارگونومیک خوب، سرمایه‌گذاری خوب و مناسبی است تا به شما راحتی را هدیه کند. است. وقتی می‌خواهید در محل کار استراحت کنید صندلی شما بایست این قابلیت را به شما بدهد.
همانطور به صندلی خود تکیه می‌دهید، این که صندلی شما دارای دارای پشتی مشبک قابل تنفس باشد برای‌تان بسیار قابل مقبول خواهد بود. بنابراین، حتی در فصول گرم، کمر شما کمتر تعریق خواهد کرد. گردش هوا در پشت شما کاملاً قابل حس خواهد بود که ویژگی‌ای است که پس از مدت کوتاهی برای شما بسیار خوشانید خواهد بود.

استراحت بدن

چیزی که اکثر مردم نمی‌دانند این است که به استراحت پاهای خود هنگام استفاده از صندلی اداری توجه نمی‌کنند. استراحت پا یکی از ویژگی‌های بسیار مناسب خصوصاَ برای افرای است که از قد متوسط و رو به پایینی بر خوردار هستند. یک صندلی اداری ارگونومیک به شما این اجازه را می‌دهد که پاهایتان را به اطراف حرکت دهید و گردش خون در آن‌ها زیادتر شود. همان طور که می‌دانید با توجه به نیروی جذابه و نحوه‌ی قرار گیری پاها در صندلی اداری این که مقداری از وزن بدن همیشه توسط آن‌ها تحمل می‌شود این امکان وجود دارد که عضلات پاهایتان دچار گرفتگی شود.
به همین دلیل است که پزشکان به شما توصیه می‌کنند هنگام بازگشت به خانه بعد از یک روز طولانی کار روی پاها، دراز بکشید و پاهای خود را بالاتر از سر قرار دهید. حالا تصور کنید وقتی روی یک صندلی کارشناسی ارگونومیک خوب می‌نشینید، مقداری از وزن بدن را از روی پاها برمی دارد و باعث می‌شود احساس راحتی و استراحت بیشتری داشته باشید.
در حالت نشسته می‌توانید فعال باشید! این چطور ممکن است؟ تنها با استفاده از صندلی کارشناسی ارگونومیک در محل کار می‌توانید چنین فضایی را برای خود و کارمندان تحت نظر خود ایجاد کنید.

صندلی اداری ارگونومیک و نقش آن در افزایش بازدهی
صندلی اداری ارگونومیک و نقش آن در افزایش بازدهی

صندلی مناسب برای افراد قد کوتاه و قد بلند

بیشتر افراد می‌گویند زندگی به نفع افراد کوتاه قد نیست، افراد قد بلند سریعتر به مقامات ارتقا می‌یابند، خوشبخت ترند و غیره. اما این کاملا نادرست است. شما می‌بایست در هنگام خرید مبلمان اداری تمامی موارد مربوط به این افراد را نیز در نظر بگیرید. اکثر شرکت‌های تولید کننده مبلمان اداری، میز اداری و صندلی اداری در تولیدات خود قد متوسط افراد را در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر شما فردی با قد کوتاه و یا بلندی در سازمان خود دارید برای آن‌ها می‌بایست اقدام به سفارشی‌سازی صندلی کارشناسی ارگونومیک کنید. .
قرار گیری نامناسب پاها مسبب می‌شود که گردش خودن و رسیدن اکسیژن به تمامی نقاط بدن شما به خوبی انجام نشود و شما احساس خستگی کنید احساس خستگی، فشار عضلانی می‌تواند در آینده برای شما مشکلات جدی زانو را داشته باشد.

صندلی‌های اداری تکیه دار 

کاملاً واضح است که صندلی کارشناسی ارگونومیک راحت‌تر از صندلی اداری معمولی است. یکی از دلایل انتخاب صندلی کارشناسی ارگونومیک تکیه گاه آن است. در طراحی صندلی کارشناسی ارگونومیک به این نکته توجه می‌شود که افراد بتوانند در حالت راحتی قرار بگیرند و به ادامه ی کار خود بپردازند. راحتی کارمند در این صندلی‌ها بسیار مهم است کاملاً می‌تواند بر بازده‌ی و عملکرد او تاثیر بگذارد.
صندلی اداری ارگونومیک می‌تواند با پشتی یا تکیه گاه خود بدن کاربر را در بهترین شرایط قرار دهد. قرار گرفتن بازوها و شانه‌ها ی فرد کاربر می‌تواند به او کمک کند تا از درد ناشی از نشستن طولانی مدت بر روی صندلی دوری کند. هم چنین او می‌تواند صندلی کارشناسی ارگونومیک خود را با توجه به نوع کارش تنظیم کند. همان طور که می‌دانید کار یک کارمند در طول روز تنها انجام کارهای روزمره با سیستم کامپیوتری نیست، بلکه او ممکن است نیاز به نوشتن نامه خواندن کتاب و دستورالعمل و شرکت در جلسات آنلاین را داشته باشد. صندلی کارشناسی ارگونومیک می‌تواند با ارائه‌ی قابلیت‌های تنظیمی فراوان به او این اجازه را بدهد تا خود را مطابق با هر کاری در یک موقیعت کاری و نشستن قرار دهد.

صندلی ارگونومیک حمایتگر کمر کاربر

وقتی خیلی طولانی بنشینید، فشار زیادی به باسن، در پایه ستون فقرات خواهید داشت. مهره L۵ آخرین مهره از ۲۳ مهره ستون فقرات انسان است. به عنوان پایین‌ترین در میان همه، هنگام نشستن، تمام وزن شما را تحمل می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد در سال های بازنشستگی خود دچار کمر درد جدی می‌شوند.
با توجه به ماهیت پیچیده مشاغل اداری که امروز انجام می‌دهیم، هنگامی که برای کار با رایانه خود می‌نشینید، می‌توانید مدت زمان زیادی را بدون حتی نگاه کردن به بالا صرف کنید. وقتی برای تحویل پیام باید به سمت اتاقک همکار خود بروید، در عوض یک ایمیل ارسال می‌کنید. فرصت‌هایی را که می‌توانستند به شما استراحت دهند، از دست می‌دهید و باعث می‌شوید هنگام راه رفتن آرام باشید و اندام خود را دراز کنید. بنابراین، زمان ورزش مهم و فعالیت بدنی را که باید بعد از مدتی نشستن انجام دهید از دست می‌دهید.

صندلی اداری ارگونومیک و نقش آن در افزایش بازدهی
صندلی کارشناسی ارگونومیکو نقش آن در افزایش بازدهی کارکنان

اگر قرار است این همه مدت و بدون ایستادن و کشش نشستن، بهتر است صندلی داشته باشید که بدن شما را محکم کند و احساس راحتی و آرامش کند. هنگامی که به عقب می‌روید، به توزیع وزن بدن کمک می‌کنید تا مهره L۵ را از فشاری که در غیر این صورت در طول روز احساس می‌کند، کاهش دهید.

صندلی اداری خوابیده 

ما قبلاً و در بندهای گذشته همین گزارش بررسی کردیم که چگونه استراحت پا به شما کمک می‌کند تا فشار پشت زانوها را کاهش داده و احساس راحتی بیشتری به شما بدهد. با این وجود، گردش خون در تمام قسمت‌های بدن را نیز افزایش می‌دهد. وقتی کاملاً خم می‌شوید، گردش خون در بازوها، پاها، شانه و سر شما بسیار بهبود می‌یابد. با گردش خون بهتر، مواد مغذی و اکسیژن‌رسانی به نقاط مختلف بدن افزایش می‌یابد، بنابراین احساس شادی، جوان‌سازی و بهره وری بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی کارشناسی ارگونومیک، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید