توسط: تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

پس از میز اداری، صندلی اداری مهم‌ترین بخش مبلمان در هر دفتر کاری است. به خصوص اگر در آن دفتر، جلسات طولانی و متعددی نیز برگزار شود. متاسفانه، خرید یک صندلی مناسب و استاندارد برای شرکت در بسیاری از موارد، بیشتر از بودجۀ تعیین شده است. همین می‌تواند دلیلی باشد از چشم‌پوشی صاحبان مشاغل از تهیۀ مبلمان اداری ارگونومیک. همچنین، برخی تولیدکنندگان تجهیزات اداری، با ادعای رعایت اصول و چهارچوب ارگونومیک، کالای خود را استاندارد و راحت معرفی می‌کنند و نام ارگونومی را بر روی هر محصولی که می‌خواهند، از جمله صندلی‌های اداری، بچسبانند. بنابراین شما نمی‌توانید تنها با این ادعا و بدون داشتن شناخت کافی برای خرید صندلی ارگونومیک اقدام کنید. در این راستا مطالبی در ذیل برای معرفی بهتر صندلی اداری گردآوری شده است که از شما می‌خواهیم با ما همراه باشید. برخی از ویژگی‌هایی که یک صندلی ارگونومیک باید از انها برخوردار باشد، عبارتند از:

۱-پشتیبانی کمر: منحنی موجود در پشت صندلی باید از ستون فقرات تحت منحنی طبیعی پشت کمر، پشتیابی کند.

 

۲-ارتفاع صندلی: صندلی باید به گونه‌ای باشد که به راحتی قابل تنظیم باشد و کاربر بتواند ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کند تا قادر باشد پای خود را به راحتی روی کف زمین قرار دهد.

 

۳-دسته‌های صندلی: دسته‌های صندلی باید بین ارتفاع از بدن و کف زمین قرار بگیرند تا شانه‌های فرد تحت فشار قرار نگیرد و بتواند دستان خود را به موازات کف زمین نگه دارد.

 

۴-قابلیت انعطاف: قرار گرفتن در وضعیت زاویۀ ۱۳۵ درجه بر روی صندلی، ستون فقرات کاربر را در وضعیت مساعدتری قرار می‌دهد تا زاویۀ ۹۰ درجه.

 

۵-جنس و دوام صندلی؛ صندلی‌های ارزان قیمت ساخته شده از فوم خیلی سریع از بین می‌روند. بنابراین بهتر است برای خرید صندلی‌های ارگونومیک به جنس آن نیز توجه کرد. زیرا در نحوۀ عمل‌کرد، دوام و کیفیت صندلی بسیار مؤثر است.

نکاتی که در بالا به طور خلاصه ذکر شد، همگی نقش مهمی در انتخاب مناسب صندلی‌های ارگونومیک دارد. توجه به این نکات کمک می‌کند تا با این مسئله آشنا بشوید که خرید صندلی اداری ارگونومیک تا چه میزان بر بهره‌وری و سلامت محیط کاری، کارکنان و کسب و کار افراد تأثیر می‌گذارد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید