توسط: تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ 2 دیدگاه

صندلی اداری طبی و ارزان در حال حاضر به جهت وجود دو ویژگی طبی یا ارگونومیک بودن و همچنین ارزان بودن به شدت مورد نیاز فضای اداری است. از این رو در خرید آن حساسیت‌های فراوانی وجود دارد. صندلی اداری مناسب و ارگونومیک می‌تواند از خستگی بیش از حد کارمندان جلوگیری کند و در نتیجه کارآیی آنان را بیشتر کند. در نقطه‌ی مقابل صندلی اداری نامناسب می‌تواند باعث کاهش بازدهی کارمندان و در خطر قرار دادن سلامتی آنان شود. به همین دلایل گفته شده و بیشتر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت می‌توان گفت صندلی اداری جزو مهمترین تجهیزاتی است که در فضای اداری وجود دارد.

ویژگی‌های صندلی اداری طبی و ارزان
ویژگی‌های صندلی اداری طبی و ارزان

مهمترین ویژگی‌های صندلی اداری طبی و ارزان

قابلیت تنظیم ارتفاع

شما باید بتوانید ارتفاع صندلی اداری خود را با قد خود تنظیم کنید. برای راحتی بیشتر، باید طوری بنشینید که ران‌های شما به صورت افقی روی زمین قرار گیرند. به دنبال یک صندلی اداری باشید که یک اهرم تنظیم پنوماتیک داشته باشد. یک صندلی اداری طبی و ارزان دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است تا افراد با قد متفاوت بتوانند بر روی آن بنشینند.

تکیه گاه قابل تنظیم

شما باید بتوانید پشتی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مناسب وظیفه و کار شما باشد. اگر پشتی به صندلی متصل است، باید بتوانید آن را به جلو یا عقب حرکت دهید. مکانیسم قفل کننده که آن را در جای خود نگه می‌دارد می‌تواند صندلی را در بهترین وضعیت برای نشستن قرار دهد. علاوه بر این در صندلی اداری طبی که تکیه گاه جدا از صندلی است تنظیم ارتفاع می‌تواند صندلی را به مکانی بهتر برای نشستن تبدیل کند. تکیه گاه قابل تنظیم در صندلی اداری طبی و ارزان می‌تواند از مهمترین ویژگی‌ها در خرید صندلی اداری باشد.

پشتیبانی کمر

پشتیبانی کمر روی صندلی اداری علاوه بر ایجاد راحتی و پشتیبانی می‌تواند مسبب قرارگیری بدن شما در حالت طبیعی خود شود. از این رو بهتر است یک صندلی اداری را انتخاب کنید که با ویژگی‌های ستون فقرات مطابقت داشته باشد. هر صندلی اداری که ارزش خرید داشته باشد از پشتیبانی کمر بسیار خوبی برخوردار است. قسمت پشت شما باید به گونه‌ای باشد که دائماً کمی قوس داشته باشد تا با گذشت روز دچار افتادگی نشود. بهتر است اما به صورت کلی به خاطر داشته باشید که پشتیبانی کمر در صندلی اداری طبی و ارزان برای به حداقل رساندن فشار یا فشردگی روی دیسک‌های کمر در ستون فقرات ضروری است.

عمق و عرض صندلی اداری

صندلی اداری باید به اندازه کافی پهن و عمیق باشد تا کاربر بتواند راحت بنشینید. در حالت ایده آل، کاربر باید بتواند پشت خود را به پشتی تکیه دهد و تقریباً ۶ تا ۱۲ سانتی متر بین پشت زانوها و صندلی دفتر فاصله وجود داشته باشد. همچنین کاربر باید بتواند انعطاف صندلی را به جلو یا عقب بسته به نحوه انتخاب نشستن تنظیم کند.

روکش صندلی اداری

موادی که به بدن شما اجازه می‌دهد تنفس کند، هنگام نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری، حس خوب کاربری به شما می‌دهند. پارچه گزینه خوبی است، اما بسیاری از مواد جدید نیز این ویژگی را ارائه می‌دهند. روکش باید برای نشستن راحت باشد و بهتر است از یک صندلی خیلی نرم یا خیلی سخت اجتناب کنید. یک صندلی اداری طبی و ارزان باعث بهبود کیفیت کاری کارمنان می‌شود.

بازوهای صندلی اداری

یک صندلی اداری طبی و ارزان که بازویی داشته باشد تا مقداری از فشار را از گردن و شانه‌های کاربر را می‌تواند کاهش دهد. پایه‌های بازو نیز باید قابل تنظیم باشند تا بتوان آن‌ها را به گونه‌ای قرار داد که به بازوها راحت استراحت کنند و در عین حال احتمال لق خوردن نیز کمتر شود.

تنظیمات در دسترس

مطمئن شوید که همه تنظیمات روی صندلی اداری از حالت نشسته قابل دسترسی است و برای رسیدن به آن‌ها نیازی تغییر در حالت نشستن نیست. کاربر باید بتواند از حالت نشسته کج شود، بالاتر یا پایین برود یا بچرخد. صندلی اداری طبی و ارزان آن قدر تنظیمات راحت و جذابی دارد که کاربر پس از مدتی به صورت خودکار و بدون هیچ گونه سختی اقدام به تنظیم آن خواهد کرد.

چرخ صندلی اداری

قابلیت حرکت روی صندلی به مفید بودن و کارآیی بهتر آن می‌افزاید. کاربر باید به راحتی بتواند صندلی خود را بچرخاند تا بتواند برای حداکثر کارایی به نقاط مختلف در محل کار خود برسد. چرخ‌ها برای کاربر تحرک را آسان‌تر می‌کند، اما پیش از خرید صندلی اداری طبی و ارزان چرخ دار اطمینان حاصل کنید که کف‌پوش مناسب برای این نوع صندلی را دارید.

ویژگی‌های صندلی اداری طبی و ارزان
صندلی اداری طبی و ارزان باعث افزایش انگیزه و کارآیی کارمندان است

نتیجه گیری

خرید صندلی اداری می‌تواند جزو مهمترین خرید‌هایی باشد که در تمام زمانی که کسب و کار وجود دارد می‌تواند به عناون یک اولویت در خرید تجهیزات مطرح شود. صندلی اداری با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند بر سلامتی و بهبود وضعیت کاری و عملکرد کارمندان نقشی موثر داشته باشد. همچنین در خرید صندلی اداری طبی و ارزان بهتر است به نکاتی هم چون جنس صندلی، چرخ دار بودن، بازوها، نشیمن گاه و تکیه گاه آن توجه نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید