توسط: تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی کدامند؟ برای طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون به چه نکاتی باید توجه نمود؟ اجرای یک دکوراسیون داخلی شیک و کاربردی که خلق یک فضای جدید را نتیجه دهد، کلید اساسی موفقیت در کسب و کار است. در این راستا نکاتی در مورد طراحی و اجرای بهتر دکوراسیون داخلی وجود دارد؛ که دانستن آنها خالی از لطف نیست. در این نوشتار به این نکات مهم اشاره شده است.

مهمترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی

الگوهای دکوراسیون داخلی برای فضای بزرگ بیشتر بر اساس عناصر کنونی با فضای سفید در اطراف یا پشت زمینه طراحی می‌شوند و نمای خوبی دارند. برای مثال می‌توان از یک قالیچه رنگین یا تکه‌های بزرگ چوب یا از مخلوطی از چند الگوی متفاوت در بخشی از فضا بهره برد. اگر تمرکز را روی یک نقطه قرار دهید و بقیه فضا را حول آن مرتب سازی کنید، جلوه و نمایی خاص به دکوراسیون داخلی خواهید بخشید.

۱. استفاده از گل و گیاه

اگر به دنبال برآورده کردن اهداف زیر هستید:

  • اضافه کردن یک قطعه یا شی با ارزش در فضا
  • پر کردن گوشه خالی از فضا
  • زیباتر ساختن محیط
  • صرفه‌جویی در بودجه

برای اجرای اصول طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی، یک راه‌کار مفید خواهد بود. وجود گیاهان به فضا عمق، طراوت و شادابی می‌بخشد. برای پرورش و نگهداری گیاهان هم می‌توانید آن‌ها را در گلدان سفالی، فنجان، کوزه و یا آکواریوم قرار دهید، که این بستگی به نگاه و سلیقه شخصی دارد. در این مورد توصیه ما این است که به سراغ گل‌ها و گیاهان آپارتمانی باشید که؛ با هر شرایط محیطی سازگاری داشته باشند. از خرید گیاهان حساسی که با کوچک‌ترین تغییر در شرایط محیط به هم می‌ریزند و برگ ریزان دارند، خودداری کنید. استفاده از درختان کوچک نیز در این زمینه کمک کننده است و بر زیبایی محیط می‌افزاید. در مورد استفاده از گیاهان در فضای اداری مقاله مزایای استفاده از گیاهان در فضای اداری را بخوانید.

۲. استفاده از تابلو؛ اصول طراحی دکوراسیون داخلی

گاهی اوقات، یک تابلوی نقاشی بزرگ، بدون توجه به نوع فضایی که در اختیار دارید، می‌تواند به زیبایی محیط کار لطمه بزند. برای جلوگیری از این اتفاق، پیشنهاد ما این است که از یک مجموعه نقاشی‌های کوچک‌تر که به طور مرتب چیده شده‌اند، استفاده کنید. با به‌کار بردن این ترفند در دکوراسیون داخلی، به خوبی می‌توانید از لحاظ بصری همه را شگفت زده کنید. در زمان انتخاب تابلو به هارمونی و تناسبات رنگی موجود در فضا و دکوراسیون داخلی توجه نمایید. از ایجاد تضاد نامتعارف بپرهیزید و به‌دنبال ایجاد آرامش در فضای داخلی باشید.

۳. روح‌بخشی به اتاق

سعی کنید به اتاق یا دفتر خود روح زندگی ببخشید. برای این کار می‌توانید از هدیه‌هایی که دریافت کرده‌اید و برایتان یادآور خاطرات خوب است، استفاده کنید. در کنار هدایا، می‌شود از عکس‌های خانوادگی مناسب و یا هر وسیله تزئینی دیگر، که در ذهن تداعی‌کننده شادابی و حس خوب است، استفاده نمایید. همه این اتفاقات موجب می‌شوند؛ که با دفتر خود احساس بیگانگی نکنید و آن جا را متعلق به خود بدانید. از نمادها استفاده نمایید، رنگ‌هایی را به‌کار ببرید که حس زندگی را منتقل نمایند. در این باره می‌توانید مقاله دکوراسیون اداری ارزان و ایده‌های ساده و کاربردی برای آن را مطالعه کنید.

۴. پرهیز از شلوغی؛ اصول طراحی دکوراسیون داخلی

با اینکه استفاده از گل و گیاه، تابلوی نقاشی و سایر اشیای تزیینی به زیباتر شدن فضای کاری کمک می‌کند، با این حال، استفاده بیش از حد از این عناصر بصری، می‌تواند موجب شلوغی اتاق و در نتیجه کاهش تمرکز کارمندان گردد. گاهی اوقات وجود یک محیط خلوت برنامه ریزی شده، یا فضای خالی کمک می‌کند تا تعریف جدیدی نسبت به نقطه کانونی در سراسر اتاق داشته باشیم. فضایی برای چیدمان مبلمان به هر قطعه از اتاق، تنفس کافی می‌بخشد. این مساله موجب می‌شود که هر قسمت از فضا به تنهایی بدرخشد. با ایجاد نظم و ترتیب و بدون شلوغ کردن فضا به‌دنبال ایجاد روح زندگی در فضای کاری خود باشید.

۵. استفاده از کتابخانه

اصول طراحی دکوراسیون داخلی 2

وجود یک کتابخانه اداری می‌تواند به فضای کاری ارزش و اعتبار بیشتری ببخشد. وجود تعدادی کتاب در هر محیطی باعث می‌شود؛ در بیننده احساس اطمینان بیشتری به‌وجود آید. برای چیدمان کتابخانه نیز دقت داشته ؛ که طبقات آن را شلوغ نکنید. کتابخانه را در سبک متناسب با اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق انتخاب نمایید. برای استفاده از کتابخانه نیازی نیست هزینه زیادی اختصاص دهید. کتابخانه اداری دارای تنوع زیادی در طراحی و مدل است و در هر اندازه و سبکی یافت می‌شود. متناسب با بودجه شما بی‌شک کتابخانه مناسبی یافت خواهد شد. انواع کتابخانه اداری را می‌توانید در صفحه کتابخانه اداری ببینید.

۶. از کمد فایل اداری استفاده نمایید

ایجاد نظم و ترتیب در یک فضا دکوراسیون اداری بیش از آن‌که به جاگذاری اشیا بزرگ وابسته است، به نظم و ترتیب اجزای کوچک بستگی دارد. بیشتر بی‌نظمی‌ها حاصل جایگذاری اشتباه اشیا است. اجزای کوچکی مثل فایل‌ها، پوشه‌ها، کاغذ‌های مهم و … را می‌توانید با نظم و ترتیب در کمدهای فایل قرار دهید. تهیه این کمدها هزینه زیادی ندارد، اما نتیجه بسیار خوبی برای فضای کاری ایجاد می‌نماید.

۷. رنگ بندی و هارمونی فضای کاری

رنگ تاثیر زیادی در ایجاد آرامش و تمرکز دارد. هم‌چنین توسط رنگ‌های روشن می‌توانید فضا را بزرگ‌تر نشان دهید. توجه داشته باشید که هر بار وسیله یا عنصر جدیدی به فضای کاری اضافه می‌شود، نیازمند توجه به طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون، با رنگ غالب بر فضا است.

۸. میز و صندلی اداری راحتی

میز اداری یا صندلی اداری راحت می‌تواند در کنار ایجاد آرامش و راحتی و دکوراسیون اداری مناسب، سلامت جسمی را نیز تضمین نماید. محل کارتان خانه دومتان است. این‌که ساعت‌ها در محل کار مشغول انجام فعالیت مفید و گاهی سخت هستید؛ یعنی نیازمند داشتن وسایل اولیه‌ای هستید که سلامتتان را تضمین نماید. میز اداری و صندلی اداری، دارای مزایای زیادی جهت ایجاد آسایش و راحتی جسم و ذهن است. بعضی از این نوع محصولات دارای قابلیت‌هایی هستند، که وجودشان را مفیدتر می‌نماید. از آن جمله می‌توان به‌وجود چرخ در صندلی اداری، میز اداری چند منظوره و میزهای کتابخانه دار اشاره کرد.

قیمت تجهیزات؛ اصول طراحی دکوراسیون داخلی

تجهیزات و نمای داخلی اداری نمای داخلی دکوراسیون اداری شامل موارد زیادی است که جهت ایجاد فضای کاری بهینه و زیبا تدارک دیده می‌شوند. اگر در این زمینه به مشاوره و راهنمایی نیازمند هستید، متخصصان و مشاوران ما با توجه به شرایط و ابعاد محیط کاری اقدام به طراحی داخلی خواهند نمود. جهت مشاوره و دریافت راهنمایی رایگان با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله اطلاعات زیادی در زمینه دکوراسیون داخلی عرضه شده است هم‌چنین رازهایی جهت زیبا کردن و بهینه سازی دکوراسیون داخلی ارائه شد. وقتی در این زمینه اطلاعات و آگاهی کافی داشته باشید؛ در زمان تغییر دکوراسیون داخلی و افزودن یا کاستن یک بخش یا وسیله، حواستان به ریزه‌کاری‌های لازم جهت برهم نخوردن تناسبات فضای داخلی و زیباتر کردن آن است.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید