توسط: تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

گیاهان در فضای اداری چه نفضی دارند و بهترین گیاه برای استفاد در طراحی فضای اداری کدام است؟ چگونه می‌توانیم با کمترین هزیته تغییرات گسترده‌ای در محل کار و مبلمان اداری داشته باشیم؟ همان طور که می‌دانید با گذر از فصل تایستان و رسیدن به پائیز و پس از آن زمستان، شاهد کوتاه‌تر شدن روزها و ساعت‌هایی که می‌توان از روشنایی طبیعی استفاده کرد هستیم. این فضا علاوه بر اینکه به تاریک شدن دفاتر می‌انجامد از طرفی منجر به پایین آمدن روحیه کارکنان می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از این کاهش استفاده از رنگ بندی‌های جذاب در این فصل در طراحی فضای داخلی است. رنگ سبز یکی از این رنگ هاست. هیچ لزومی ندارد که شما اقدام به رنگ‌آمیزی دفاتر خود نمایید و یک یا چند روز را حضور در دفاتر خود را به خاطر رنگ‌آمیزی معلق نمایید بله می‌توانید در ازای این کار، با استفاده از گل و گیاهان مختلف مصنوعی فضایی را برای خود و سایر پرسنل برگزینید. این یک راه حل ایده آل و در عین حال ارزان و مقرون به صرفه است که از نگاه زیبایی و جذابیت هم می‌توان بسیار مورد پسند واقع شود. در مورد تاثیرات مثبت گیاهان بر ما تحقیقات بسیار زیادی توسط موسسات معبر انجام شده است. همگی این‌ها معتقد هستند نتیجه ی نگهداری و استفاده از آن‌ها در دفاتر کاری بسیار قابل توجه است. گیاهان ویژگی به نام بازگردانی و یا بهبود سلامتی دارند.

مزایای استفاده از گیاهان در محل کار

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که واقعا دچار خستگی، استرس شده‌اید و شدیداً نیاز به استراحت دارید؟ هرچقدر هم برای شما عجیب باشد، تحقیقات بسیاری ثابت کرده‌اند که گیاهان می‌توانند به شما در حل این موضوع کمک نمایند. تنها کاری که شما می‌بایست انجام بدهید این است که به گیاه خود در دفتر خیره شوید و این خیره شدن به مدت چند دقیقه می‌تواند به شما در بهبود روحیه بسیار کمک کند، به همین دلیل ویژگی طراوات را به گیاهان نسبت می‌دهند. این اثر یا ویژگی جزو اصول طبیعت است که به ما منتقل می‌شود خواه یک برگ باشد و یا یک گلدان و … . در این باره می‌توانید مقاله مزایای طراحی بیوفیلیک را مطالعه کنید.

کدام یکی از گیاهان برای دفتر شما مناسب است

این انتخاب به دو عمل بستگی دارد، خودتان و محل کارتان! این که شما کدام گیاه را ترجیح می‌دهید و از کدام یک از آن‌ها می‌توانید حس خوب دریافت کنید در یک طرف قرار دارد و در سمت دیگر معادله محل کار شماست! این که چه مقدار نور دارید؟ چه مقدار فضا دارید؟ بودجه‌ی شما برای انتخاب جقدر است؟ جزو سوالات فرعی هستند که می‌تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند. البته می‌توانیم گباهان با دوام بیشتری و حساسیت کمتری نیز انتخاب کنیم اما به صورت کلی گفته می‌شود اگر به مدت طولانی زمان صرف نگهداری و مراقب از گل نمایید، تاثیر بسیار بیشتری بر عملکرد و بهبود بهره‌وری خود خواهید دید
چه گیاهانی برای محل کار مناسب هستند
گیاهانی که برای محل ار انتخاب می‌شوند با توجه به اهداف وجود آن‌ها در محل کار می‌بایست شرایط زیر یا بخش اعظمی از آن را داشته باشند.

  • همیشه و در چهار فصل سال سبز باشند.
  • حشرات را به خود جذب نکنند.
  • به میزان زیادی مقاومت در برابر شرایط هوایی، نوری و آب یاری داشته باشند.
  • آلرژی‌زا نباشند.
  • با توجه به حضور در دفاتر بهتر ان است که جاذب الودگی‌های محیط باشند و تصفیه کننده هوا
  • سرعت رشد آن‌ها زیاد نباشد تا هزینه‌ی اضافی جهت تغییر فضا به کارفرما وارد نکند.

گیاهان مناسب برای فضای اداری

۱. پتوس (Devil’s ivy)

این گیاه زیبا با رنگ‌های مختلف در برگ وجود دارد. سبز بودن همیشگی، تفاوت رنگ در برگ‌ها، عدم نیاز به خاک و نگهداری در خاک آن هم به مدت چند ماه از ویژگی‌های این گیاه مناسب برای فضای اداری است.

۲. عنکبوتی یا گندمی (Spider Plant)

یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوا است. نگهداری آن بسیار آسان است و مدتی هم می‌تواند بدون آب دوام بیاورد.

۳. سانسوریا شمشیری (Sansevieria)

یکی از گیاهان قدرتمند در تصفیه هواست. این گیاه در طول شب دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می‌کند این گیاه با توجه به کارایی در شب می‌تواند فضای کاری را برای صبح کاری بسیار بهتر کند.

۴. کاتوی‌های کوچک (Cactus)

کاکتوس از متداول‌ترین گیاهان برای فضای اداری است. اگر نور مناسبی در اختیار دارید می توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنوع بالا و اندازه‌های مختلف یکی از جذابیت‌های آن است.

۵. اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

یکی از گیاهان تصفیه کننده‌ی هوا که نور متوسط و کمی برای رشد و ادامه‌ی حیاط خود نیاز دارد. برگ‌های سبز و براق و گل‌های قاشقی سفید آن می تواند فضای هیجان‌انگیز و زیبا را برای شما در دفتر کارتان رقم بزند.

۶. فیکوس (Rubber fig)

این گیاه برگ‌های براق و سبزی دارد که در کوتاه‌ترین زمان توجه شما را به خود جلب می‌کند. به خوبی آلودگی هوا را از بین می‌برد و زیبایی خیره کننده‌ای دارد.
فیکوس به نور غیر مستقیم و زیاد احتیاج دارد. شما اگر در اتاق کاریتان نور خوبی دارید می‌توانید به انتخاب فیکوس بیشتر فکر کنید.

۷. فیکوس بنجامین (Weeping fig)

فیکوس بنجامین گیاهی است که می‌تواند به صورت بی‌نظیر تصفیه هوا انجام دهد. این گیاه را برای محیط‌های کوچک توصیه نمی‌کنیم اما اگر از نور و فضای کافی برخوردارید می‌توالنید ان را به دکوراسیون اداری خود اضافه کنید. زیبایی و وقار این گل در کمترین زمان ممکن شما را خوشحال خواهد کرد.
نگهداری گیاهان در فضای اداری می‌تواند به شما در ایجاد فضایی پویا و زیبا کمک کند. از این رو ما به شما توصیه می‌کنیم از گیاهان در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

پیش از خرید مبلمان اداری بررسی‌های لازم را انجام دهید زیرا در صورت خرید نامناسب شما مسئول هستید. خرید نامناسب می‌تواند باعث خستگی و کاهش بازدهی افراد شود. بنابراین برای این که خرید مبلمان اداری، خرید میز اداری  و …  را داشته باشید نکاتی همچون بودجه، نیازمندی، فضای در اختیار، سبک سازمانی و کسب و کار، مواد اولیه و بودجه‌ی در اختیار خود را در نظر بگیرید و سپس به خرید مناسب دست بزنید. درست این فرآیند شاید کمی طاقت فرسا باشد اما نتیجه‌ی آن قطعا مبلمان اداری شیک و شایسته‌ی فضای اداری شما خواهد بود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید