توسط: تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۰ 1 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری در فضای اداری کدامند؟ برای انتخاب اجزای مهم مبلمان اداری در فضای اداری باید به چه فاکتورهایی دقت شود تا به بالاترین میزان بهره وری در فضای اداری دست یافت؟ مبلمان اداری و طراحی دکوراسیون داخلی می‌بایست کارآیی داشته باشد اما کدام یک از تجهیزات جزو مبلمان اداری هستند؟ یک فرد به طور متوسط در طول زندگی خود حدود ۹۰۰۰۰ ساعت را در محل کار می‌گذراند . این تقریبا می‌تواند برابری کند با یک پنجم عمر افراد. بنابراین، منطقی است که صاحبان و مدیران کسب و کار در مورد نوع محیط کاری که می‌خواهند برای خود و همکارانتان ایجاد کنند، حساس بوده و نیاز به بررسی‌های گوناگون داشته باشند. محیط اداری شما نه تنها باید طوری طراحی شود که به کارمندان شما در انجام وظایفشان کمک کند. همچنین باید مکانی باشد که آن‌ها بتوانند در آن استراحت کنند، لذت ببرند و روابط طولانی مدت با همکاران ایجاد کنند. این اتفاق می‌تواند بر بهره وری کلی آن‌ها نیز تأثیر مناسب بگذارد. برای رسیدن به این هدف، باید مبلمان اداری مناسب قرار گرفته باشد.

انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری

داشتن مبلمان اداری مناسب اولین قدم برای ایجاد یک محیط کاری راحت و قابل قبول هم برای کارمندان و هم برای بازدیدکنندگان از فضای ادرای شما است. ما در ادامه به بررسی و معرفی هفت جز مبلمان اداری در فضای اداری خواهیم پرداخت. پس تا انتها همراه ما باشید.

۱. صندلی اداری و میز اداری با کیفیت

وقتی صحبت از طراحی داخلی و دکوراسیون اداری می‌شود می‌توان چندین و چند سبک طراحی و دکوراسیون را مورد بررسی و نقد قرار داد اما در مورد تعدادی از تجهیزات مبلمان اداری در فضای اداری همیشه یک مورد ثابت است. شما همیشه به صندلی اداری و میز اداری باکیفیت نیاز دارید. شاید طراحی‌ها و شیوه‌ی نوین دکوراسیون باعث شده است که اتاقک‌ها و دیوارها از بین بروند، اما آیا واقعاً می‌توانید یک محل کار بدون صندلی یا میز را تصور کنید؟ هنگام انتخاب صندلی مناسب برای دفتر خود دو نکته را باید در نظر داشته باشید: راحتی و ارگونومی. یادتان باشد که کارمندان قرار است حداقل۴۰ ساعت در هفته روی این صندلی‌ها بنشینند، بنابراین قطعاً باید راحت باشد. از طرف دیگر، ارگونومی کمی پیچیده‌تر اما ضروری است. هنگامی که یک صندلی ارگونومیک است، به این معنی است که به گونه‌ای طراحی شده است که پشتیبانی لازم را از سلامتی یک فرد برای نشستن طولانی مدت او را دارد.

ویژگی‌های فیزیکی هر فردی با دیگر متفاوت است از این رو افراد مختلف به تنظیمات متفاوتی برای صندلی نیاز دارند تا بتوانند پشتیبانی مورد نیاز خود را از صندلی اداری دریافت کنند. یک صندلی ارگونومیک با ارتفاع و تکیه گاه سر قابل تنظیم، عمق صندلی خوب و می‌تواند یکی از اجزای مهم مبلمان اداری در فضای اداری باشد. صدندلی اداری ارگونومیک می‌تواند به کارمند شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم کند که مطابق با اولویت کارش باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد صندلی ارگونومیک می‌توانید مقاله چهار ویژگی مهم در خرید صندلی ارگونومیک را بخوانید. در انتخاب یک میز اداری، مطمئن شوید که به اندازه کافی جادار است تا کارمند شما بتواند به طور موثر کار کند. یک میز اداری بد می‌تواند منجر به مشکلات جدی کمر شود. بنابراین، شما می‌بایست برای کارمند خود میزی را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی را داشته باشد و به طور موثر از وضعیت کارمندان شما پشتیبانی کند. همچنین در مورد میز اداری نیز می‌توانید مقاله “جانمایی میز اداری و افزایش بهره وری در سازمان” را مطالعه کنید.

۲. میز کنفرانس؛ مبلمان اداری در فضای اداری

هر محل کار نیاز به یک فضای جلسه برای ملاقات و طوفان فکری با همکاران، سرگرم کردن مشتریان، یا یک جلسه کارکنان دارد. و به همین دلیل به یک میز کنفرانس خوب برای فضای اداری و کاری خود نیاز خواهید داشت. تخمین بزنید که تیم‌هایی که در طول این جلسات هنگام انتخاب میز کنفرانس به همکاری نیاز دارند، چقدر زیاد هستند یا چقدر بزرگ هستند. اگر احساس می‌کنید برای انجام وظایف کارمندانتان نیاز به همکاری‌های مکرر است، می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها میز‌های کارگروهی را خرید کنید. در مورد میز کنفرانس و باید‌ها و نباید‌های آن و همچنین میز کارگروهی می‌توانید مقالات انواع میز کار گروهی و استفاده مناسب از میز گروهی را مطالعه کنید.

۳. نیم ست مبلمان اداری

هفت جز مبلمان اداری در فضای اداری m2

فضاهای نشیمن اتاق‌های استراحت و پاسیوهای بیرونی شما هستند که کارکنان شما می‌توانند استراحت کنند بسیار مهم است. انطباق فضای اداری برای حفظ و بهره وری کارکنان مهم است. سالن‌هایی با میز قهوه، قفسه کتاب، صندلی، نیمکت و حتی تلویزیون ایجاد کنید. داشتن مکانی در دفتر خود که در آن کارمندان شما می‌توانند استراحت کنند و دوباره شارژ شوند، قطعاً می‌تواند روحیه آن‌ها را بهبود بخشد و پیوند بین همکاران را تقویت کند.

۴. کابینت و فایل؛ مبلمان اداری در فضای اداری

در حالی که بسیاری از دفاتر بدون کاغذ کار می‌کنند و اسناد مهم را در فضای ابری ذخیره می‌کنند، مواردی که نیاز به ذخیره‌سازی فیزیکی دارند را نباید فراموش کرد. بهتر است میزهای چند منظوره را انتخاب کنید که دارای کابینت‌های ذخیره‌سازی مخفی برای اهداف زیبایی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید کابینت و فایل می‌توانید مقاله فضای ذخیره‌سازی را مطالعه کنید.

۵. چاپگر و اسکنر

در گذشته، برای داشتن این سه قابلیت، به چندین دستگاه نیاز داشتید. اکنون با فناوری پیشرفته، می‌توانید همه این برنامه‌ها را در یک گجت دریافت کنید. بسته به نحوه چیدمان دفتر شما، ممکن است در هر بخش یا منطقه به یکی از این موارد نیاز داشته باشید تا از اختلال یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها جلوگیری کنید.

۶. وایت برد یا تخته هوشمند؛ مبلمان اداری در فضای اداری

تخته‌های سفید در طوفان فکری و ارائه اطلاعات مهم در یک محیط گروهی ضروری هستند. با این حال استفاده از آن‌ها می‌تواند مشکل باشد زیرا کثیف می‌شوند و گاهی اوقات تمیز کردن آن‌ها دشوار است. ناگفته نماند که خواندن آن از دور نیز می‌تواند سخت باشد. البته در این زمینه می‌توانید تخته‌های هوشمند مانند آی‌پدهای بزرگ یا مانیتورهای لمسی بزرگ را نیز استفاده کنید.

۷. مبلمان کافه تریا

وجود مکانی که کارکنان بتوانند غذا بخورند در ایجاد روابط بین اداری ضروری است. همچنین آن‌ها را تشویق می‌کند که به جای صرف ناهار بیرون از خانه، ناهار را بسته‌بندی کنند که به آن‌ها در صرفه جویی در هزینه کمک می‌کند. مبلمان کافه‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی راحت برای خوردن کارمندان شما باشد و به اندازه کافی بزرگ باشد تا تعامل بین تیم‌ها را تشویق کند.

کلام پایانی

تمام این موارد در مورد مبلمان اداری در فضای اداری جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ا ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود. بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی‌های دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید