توسط: تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مزایای استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای چیست؟ برای خرید پارتیشن شیشه ای فریم دار به چه نکاتی باید توجه شود؟ پارتیشن‌ اداری مزایای غیر قابل انکاری دارد. تاکنون در مورد مزایا و معایب پارتیشن شیشه‌ای اداری مقالات زیادی به چاپ رسیده و بررسی‌های مختلفی صورت گرفته است. اینکه پارتیشن اداری بیشتر مزیت دارد تا ایراد، بستگی به نوع دیدگاه و تفکر افراد دارد. برخی از مدیران معتقدند که تنها از طریق ایجاد فاصله بین اعضای تیم خود و تفکیک آنها به منظور ایجاد استقلال و جلوگیری از ایجاد مزاحمت و حواس‌پرتی، می‌توانند به بازدهی بالایی برسند. در مقابل، برخی دیگر احساس می‌کنند که ایجاد یک محیط سرزنده و تعاملی برای افزایش بهره‌وری سازمان شان حیاتی است. صرف نظر از این دیدگاه‌های متفاوت، پارتیشن‌ فریم لس مزایای غیرقابل انکاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

مزایای استفاده از پارتیشین اداری شیشه‌ ای

حقیقت این است که فضای کاری با دیوارهای آجری دیگر متداول و مورد توجه افراد نیست. کارمندان امروزی ترجیح می‌دهند که در یک فضای باز و بدون محدودیت کار کنند. از این رو، در انتخاب سازمان و ادارۀ خود به این نکات توجه می‌کنند. اکثر آن‌ها تمایل دارند در سازمانی کار کنند که محدودیت دید نداشته باشد و در نتیجه بتوانند با افراد دیگر به راحتی ارتباط برقرار کنند. یکی از همین راه‌حل‌ها که این محدودیت دید را از میان برمی‌دارد، نصب پارتیشن شیشه‌ای در ادارات است. علاوه بر این مزیت، در ادامۀ این نوشتار به طور خلاصه به دیگر مزایای استفاده از این سازه خواهیم پرداخت.

۱. افزایش بهره‌وری؛ پارتیشن اداری شیشه ای

نصب پارتیشن مانند پارتیشن آلومینیوم در ادارات باعث افزایش بهره‌وری در بین نیروی کار می‌شود. کارمندان با آگاهی از اینکه ممکن است تحت نظارت مداوم باشند، کار را با دقت بیشتری انجام می‌دهند. پانل‌های شیشه‌ای شفاف جدا از جلوگیری از تنبلی در محل کار، پاسخگویی کارمندان را تشویق می‌کنند، که هر دو به بهبود سطح بهره‌وری کمک می‌کنند. نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای همچنین به کاهش آلودگی صوتی در ادارات کمک می‌کند. زیرابه عنوان عایق صدا، حواس‌پرتی و عدم تمرکز کارکنان را به حداقل رسانده و در مقابل، بهره‌وری آنها را افزایش می‌دهد.

۲. انعطاف‌پذیری در محیط کار

بیشترین منفعت مالی در نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای، ناشی از  انعطاف‌پذیری آن است. این سود مالی مستقیماً به سازمان استفاده کنندۀ از پارتیشن شیشه‌ای خواهد رسید. به عبارت دیگر، در حالی که تغییر چیدمان یک اتاق با دیوارهای سنتی کاری سخت، زمان‌بر و حتی در مواقعی غیرممکن و پرهزینه است، جابجایی (تغییر مکانی) پارتیشن‌ و انتقال آن‌ از یک مکان به مکان دیگر، بسیار آسان و کم هزینه است. چنانچه بخواهید بخشی را به دفتر خود اضافه کنید، نصب پارتیشن اداری شیشه‌ای بسیار راه‌گشا خواهد بود. در نتیجه، شما به راحتی می‌توانید چیدمان فضای دفتر خود را گاه به گاه و بسته به نیاز و شرایط خود، تغییر دهید.

۳. تعمیر و نگهداری آسان؛ پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن اداری شیشه ای m2

بر خلاف دیوارهای ثابت که بیشتر آنها قابل شست‌و‌شو نیستند و  هر از گاهی نیاز به رنگ‌آمیزی، نصب کاغذ دیواری و… دارند، تمیز کردن و نگهداری از پارتیشن ام دی اف نسبتاً آسان است. زیرا همیشه می‌توان از یک محلول تمیز کنندۀ پنجره برای پاک کردن سریع پانل‌های شیشه استفاده کرد. علاوه بر این محلول، استفاده از پارچه میکروفیبر نیز توصیه می‌شود.

۴. کارآمدی حرف نخست را می‌زند

با نصب پارتیشن شیشه‌ای اداری،در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود. از آنجا که پارتیشن شیشه‌ای، به راحتی نور طبیعی را از خود عبور می‎‌دهد، در نتیجه طی روز نیازی به روشنایی الکتریکی نخواهید داشت. کاهش وابستگی به نور مصنوعی، که استفاده از آن غالباً گران است، هم میزان انرژی مصرفی را به حداقل می‌رساند و هم  هزینه‌های زیادی صرفه‎‌جویی می‌شود. صرف نظر از منافع مالی، استفادۀ کمتر از برق، تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد. به همین ترتیب، پارتیشن اداری شیشه‌ ای با کاهش هزینه‌های شرکت، در مقابل بهره‌وری انرژی شرکت را افزایش می‌دهد.

۵. بهبود روشنایی محیطی؛ پارتیشن اداری شیشه ای

کمبود نور طبیعی و کافی در محل کار، یکی از معضلاتی است که دنیای امروز با آن مواجه است. فقدان نور طبیعی اغلب منجر به کاهش انرژی در محیط کار و خستگی کارکنان می‌شود. با این وجود، می‌توان با ایجاد تغییراتی در دفتر کار، سلامتی و روحیۀ کارمندان خود را بهبود بخشید و نور کافی سازمان را تأمین کرد. ملاحظه می‌کنید که این‌جا هم نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای یکی از بهترین راه‌های تأمین نور خورشید و تابش آن به بخش‌های مختلف سازمان است. در واقع نصب پارتیشن شیشه‌ای، نوعی سرمایه‌گذاری پایدار است؛ به این معنی که از همان ابتدا با صرف هزینه‌ای ناچیز، می‌توان به راحتی از مواهب الهی که یکی از آنها تابش نور خورشید است، به وفور و رایگان استفاده نمود.

۶. حریم خصوصی

بر خلاف تصور عمومی، نصب پارتیشن اداری شیشه‌ ای لزوماً حریم خصوصی را به خطر نمی‌اندازد. بسیاری از افراد هنگام نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای مردد هستند. زیرا نمی‌خواهند حریم خصوصی کارمندان خود را از بین ببرند. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، استفاده از شیشه‌های مات است. این نوع شیشه‌ هم به سهولت نور طبیعی را از خود عبور می‌دهد بدون اینکه حریم خصوصی افراد را به خطر بیندازد.

۷. عنصر زیبایی‌شناختی؛ پارتیشن اداری شیشه ای

با افزایش رقابت در بازارهای جهانی، تلاش برای جذب مشتریان جدید روز به روز سخت‌تر می‌شود. بنابراین، کارآمدی و توانایی ارائۀ بهتر، برای یک شرکت بسیار مهم است تا به وسیلۀ آن بتواند مشتریان جدید را جذب خود نماید. بدون شک، یکی از عناصر کارآمدی، نمای زیبای یک سازمان است که در همان برخورد اول می‌تواند تأثیر مثبتی بر دیدگاه مشتری بگذارد. در همین راستا، پارتیشن اداری شیشه‌ ای با داشتن طیف گسترده‌ای از رنگ و طرح‌ متنوع، ظاهری زیبا، چشم‌گیر و مدرن ارائه می‌دهد که  می‌تواند مکملی برای هر محل کاری باشد.

۸. با دوام

جدا از تمام ویژگی‌های مربوط به پارتیشن شیشه‌ای اداری، شیشه‌ای که در ساخت پارتیشن به کار رفته باید از ضخامت لازم و استاندارد کافی برخوردار باشد تا در برابر استفادۀ روزمره، مقاومت کرده و دچار سایش و فرسودگی نگردد. به همین ترتیب، پارتیشن‌های شیشه‌ای با مراقبت و نگهداری مناسب می‌توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند. اگرچه ممکن است به دلیل تنوع در طرح‌ها و مدل‌های پارتیشن‌های اداری، تصمیم‌گیری در مورد نوع شیشۀ به کار رفته در آن دشوار باشد، اما برای انتخاب بهتر می‌توانید با توجه به دکوراسیون موجود در فضای اداریتان، دست به انتخاب بزنید.

کلام پایانی

همان طور که گفتیم، پارتیشن شیشه‌ای علاوه بر زیبا و مدرن جلوه دادن فضای اداری، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مخارج افزایش سازمان‌ها شود. البته منفعت مالی همواره اولویت نخست نیست. آنچه که بیشتر اهمیت دارد، افزایش انگیزۀ کارکنان، بهبود عملکرد آنها و در نتیجه افزایش بهره‌وری شرکت به طور کلی است. نکته‌ای که نباید مغفول واقع شود، تنوع در طرح و رنگ پارتیشن‌های اداری است. در حال حاضر، پارتیشن‌های اداری در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شوند که همین امر، هم از یک سو انتخاب را سخت‌تر می‌کند و هم از سوی دیگر، دست افراد را در انتخاب آنچه که مدنظر دارند، باز می‌گذارد.

تمام موارد ذکر شده درباره پارتیشن اداری شیشه‌ ای جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما به نگارش درآمده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ نوشتار و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی ذکر شده‌اند و یا در ادامه خواهیم گفت، همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که محیط کاری شما از نظر مبلمان اداری نظیر میز اداری، میز کارشناسی، میز گروهی، صندلی اداری، صندلی کنفرانس و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب جهت ورود به فروشگاه فرا رسیده است. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین انواع طراحی‌ دکوراسیون داخلی تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید