توسط: تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ای چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ پارتیشن اداری تک جداره چیست و چه تفاوتی با سایر انواع پارتیشن اداری دارد؟ پارتیشن‌های اداری به طور فعال برای منطقه‌بندی و در عین حال برای ترکیب امکانات موجود در یک سازمان جهت استفاده بهتر و راحت‌تر توسط کارمندان و همچنین مواردی چون صرفه جویی در مصرف برق و بهبود وضعیت کاری کارمندان با ایجاد شفافیت در فضای کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با انواع مزایای پارتیشن اداری آشنا خواهیم شد و خواهیم دانشت که پارتیشن اداری می‌تواند چه ویژگی‌های مثبتی را به فضای کاری ما افزون نماید.

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای

از اصلی‌ترین مزایای پارتیشن اداری شفافیت است که آن‌ها به فضای اداری می‌بخشند. پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای نور محیط که نور طبیعی بسیار مفیدی است را وارد فضای اداری می‌کنند. در عین حال در طول زمان روز نور طبیعی مانع مصرف برق جهت روشن شدن فضای اداری می‌شود. در نتیجه کم‌تر شدن مصرف برق در در روز امکان صرفه جویی بیشتر را برای یک سازمان فراهم می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای کنترل بصری فضای اداری را تهسل می‌کند و علاوه بر این امکان دسترسی سریع‌تر به افراد در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند. همچنین پارتیشن شیشه‌ای به صورت دو جداره می‌تواند به عنوان عامل عایق صدا نیز عمل کند و صداهای جلسات و کنفرانس‌های تصویری و مملو از گفت و گوهای فراوان را به فضای اداری منتقل نکند. علاوه بر این نمی‌بایست ویژگی زیبایی بصری که پارتیشن اداری به فضا می‌بخشد را نیز فراموش کرد.

انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای

معمولا در ساخت پارتیشن اداری از چهار نوع شیشه استفاده می‌شود. این شیشه‌ها به صورت ملی عبارت‌اند از سکوریت، تریپلکس، شیشه خمیده یا شیشه مات که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. شیشۀ حرارت دیده؛ مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای

اولین رتبه در به اصطلاح رتبه‌بندی تقاضای شیشه برای پارتیشن اداری از آن شیشه‌های سکوریت شده است. ویژگی‌های فن آوری‌های پیشرفته برای تولید شیشه‌های سکوریت یا شیشه حرارت دیده باعث شده است استحکام ان‌ها بسیار بالاتر باشد. همچنین به علت کندی فرآیند خنک شدن این شیشه‌ها از دمای در حدود ۶۷۰ درجه فارنهایت تا دمای اتاق ایمنی این شیشه‌ها نیز بسیار خوب است. ویژگی‌های استحکام پارتیشن فریم لس شیشه سکوریت شده ۵ تا ۸ برابر بیشتر از شیشه‌های معمولی است. در این راستا می‌توان گفت در حال حاضر حداقل ۷۰ درصد از دیوارهای شیشه‌ای ادارات در اروپا از شیشه سکوریت شده تشکیل شده است.

۲. تریپلکس

مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای m2

یک گزینه حتی بادوام‌تر از انواع دیگر شیشه ها، شیشه‌ی تریپلکس است. شیشه‌ای متشکل از چندین شیشه که توسط یک یا دو لایه از یک لایه لایه یا فیلم مخصوص به هم متصل شده‌اند و قادر به نگه داشتن قطعات در هنگام تخریب هستند. با وجود هزینه نسبتاً بالا، تریپلکس در بین مشتریان بسیار محبوب است، زیرا استفاده از همان فیلم‌های چند رنگی امکان ایجاد هر گونه تغییرات اختصاصی برای شیشه‌های رنگی و پارتیشن‌های اداری را فراهم می‌کند.

۳. شیشه منحنی؛ مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای

در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن دفاتر و سایر اماکن، اغلب از شیشه منحنی استفاده می‌شود. فرآیند خمش حرارتی شیشه نسبتاً پیچیده اس و در نهایت بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. شیشه منحنی را نیز می‌توان تمپر کرد. به دلیل قیمت بالا و فرآیند ساخت پیچیده، چنین شیشه‌ای بیشتر در دفاتر شرکت‌های بزرگی که برای وجهه و شهرت آن‌ها ارزش قائل هستند، استفاده می‌شود.

۴. شیشه مات

شیشه مات می‌تواند هم سکوریت و هم تریپلکس باشد. شیشه مات به دلیل قیمت مناسب و قابلیت اطمینان عالی، همه کاره‌ترین راه حل برای پارتیشن‌های اداری است.

مهمترین مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای

از مزایای اصلی دیوارهای جداکننده شیشه‌ای برای ادارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اطمینان و دوام
  • آسان در بهره برداری و نگهداری
  • حداکثر نور طبیعی
  • طرح‌های متنوع
  • امنیت

شیشه یک مصالح ساختمانی عالی است. تقریباً با هر طرحی مطابقت دارد و به طراح اجازه می‌دهد تا جسورانه‌ترین ایده‌ها را در واقعیت پیاده کند. انتخاب مزایای پارتیشن اداری شیشه‌ ای می‌تواند تنوع در ساخت و ساز و خلاقیت را بالاتر می‌برد.

کلام پایانی

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید