توسط: تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : برای خرید مبلمان فضای باز به چه فاکتورهایی باید دقت شود؟ مهمترین المانها در انتخاب انواعمبلمان ویلایی و فضای باز چیست؟ از لمس نسیم صبحگاهی گرفته تا احساس دلپذیر آفتاب روی پوست، چیزی بهتر از لذت بردن از طبیعت و فضای باز وجود ندارد. این لذت دوچندان می­‌شود هنگامی که با توجه به اوضاع پیچیده‌ی شغلی و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کرونا فضای باز محیطی مناسب را فراهم می‌سازد. با این دید که فضای باز اهمیت خاصی دارد بهتر است پس از ساخت فضای داخلی و بیرونی، به فکر طراحی و معماری فضای باز خود باشیم. بنابراین باید توجه ویژه­ای به انتخاب مبلمان فضای باز خود متناسب با محیط مد نظر مانند حیاط، باغ، ویلا، پشت بام، بالکن داشته باشیم. در انتخاب مبلمان بیرونی ویلا و خانه می‌بایست به نکات مختلفی و مهمی از زیبایی شناسی تا معماری و مقاومت آن توجه کرد. ضد رطوبت، ضد آفتاب و مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوا، همه و همه از نکات مهمی است که باید در نظر گرفت. در این گزارش ما به بررسی آن‌ها خواهیم پراخت.

اهمیت مبلمان ویلایی و فضای باز

طراحی و خرید مبلمان فضای باز و خانه از چنان اهمیتی برخوردار است که می‌تواند نمای بیرونی فضای باز شما بسیار زیبا‌تر جلو دهد. اما در صورت انتخاب نادرست می‌تواند تمامی زحمات شما و طراحان را از بین ببرد. از این رو سرمایه‌گذاری و انتخاب صحیح و مناسب مبلمان بیرونی ویلا و خانه بسیار مهم و حیاتی است. پیش از انتخاب مبلمان بیرونی ویلا و خانه، از این موضوع آگاه باشید که مبلمان بیرونی ویلا و خانه می‌تواند به قلب محیط کار یا زندگی شما تبدیل شود. محلی که انرژی لازم برای شروع کار و یا آرامش کافی برای استراحت بعد از یک روز کاری خسته کننده را داشته باشد.

هزینه مبلمان فضای باز

اما چقدر باید برای خرید مبلمان فضای باز هزینه کنید؟ قیمت موارد لازم جهت تهیه و طراحی مبلمان مبلمان بیرونی ویلا و خانه معمولاً با مبلمان داخلی یکسان است، البته اگر کمی بیشتر نباشد. در حقیقت چندین عامل متغیر در هزینه، مانند کیفیت مواد و تعداد مبلمان می‌تواند بر روی قیمت تاثیرگذار باشد. اما عناصر دیگری نیز مهم هستند که در ادامه این یادداشت به تفصیل به شرح و توضیح آن­ها خواهیم پرداخت. با توصیه‌های اساسی ما برای خرید مبلمان، می‌­توانید فضای باز خود را به محیطی جدید که مورد علاقه شماست تبدیل کنید.  

راهنمای خرید مبلمان فضای باز

انتخاب مبلمان عالی در فضای باز راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا یک میز جادار و صندلی‌های راحت، می­‌تواند حیاط خانه و ویلا، باغ، پشت بام و حتی بالکن معمولی شما را به یک رستوران خصوصی زیبا در فضای باز تبدیل کند. حیاط خانه، ویلا و باغ خود را با مبل حصیری و صندلی گهواره‌ای کلاسیک که هر دو را با بالشتک‌های مخمل خواب دار ست کنید. این کار چنین محیط ساده­ای را تبدیل به یک کافه‌­ی فضای باز برای استراحت عصرگاهی و نوشیدن چای تبدیل می کند. هنگامی که مبلمان فضای باز مناسب با دکوراسیون خانه خود را شکل دهید. حتی بالکن، پشت بام و باغچه شما که معمولا فضای باز کوچکی محسوب می­شوند این پتانسیل را دارند تا مکانی شود که مورد علاقه شماست. از نکات زیر برای انتخاب و خرید مبلمان فضای باز برای محیط مد نظر خود استفاده کنید. شیوه‌هایی که توضیح می‌­دهیم به شما کمک می‌کند تا حیاط خانه و ویلا، باغ، پشت بام، بالکن و…، مکان مورد علاقه­‌ی شما و خانواده باشد.

۱. فهرست نیازهای مبلمان

با فکر کردن در مورد نحوه عملکرد فضای باز خود شروع کنید. آیا می‌خواهید در شب­ های گرم تابستان به عنوان محیطی جهت میل نمودن غذا باشد؟ آیا قصد دارید مهمانی یا جشن تولد فرزندتان را در فضای باز برگزار کنید؟ یا شما می‌خواهید از این فضای باز به عنوان یک مکان آرام و بدون هیاهو برای اوقاعت تنهایی و فراغت خود استفاده کنید؟ لیستی از فعالیت‌هایی را که می‌خواهید در فضای باز خود انجام دهید تهیه کنید و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید. این کار سبب می­‌شود تا متوجه شوید مبلمان فضای باز شما مطابق با کدام نیازمندی شما است. برای مثال، اگر می‌خواهید عصرانه‌های گاه به گاه را در آن داشته باشید نیازی به میز ناهارخوری نیست. در عوض، مبلمان، صندلی‌های راحت، چندین میز کوچک و یک فایرپیت انتخابی درخشان برای طراحی محیط شما خواهد بود.

۲. تست مبلمان؛ خرید مبلمان فضای باز

خرید مبلمان فضای باز m3

هنگام خرید صندلی، میز و مبلمان، حتما قبل از اقدام به خرید روی صندلی بنشینید. مبلمان بیرونی ویلا و خانه به خصوص در ماه‌های مختلف سال گرم یا سرد به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین راحت بودن صندلی‌ها ضروری است. تجهیز فضای باز با مبلمان نامناسب، باعث زودتر خسته شدن شما می‌­شود و در نتیجه شما و مهمانان کمتر لذت خواهید برد. یکی از نکات مهم دیگر آن است که از کیفیت همه مواد بکار رفته در ساخت مبلمان جهت قرار­گیری در فضای باز اطمینان حاصل نمایید. به عنوان مثال چوب بکار رفته در مبلمان بیرونی ویلا و خانه در برابر رطوبت هوا یا تابش آفتاب از مقاومت مناسب و کافی برخوردار باشد. پارچه‌ها در برابر شرایط آب و هوایی کیفیت خود را از دست ندهند و شاهد محو شدن رنگ و یا بوی نامناسب در آن­‌ها نباشیم.

۳. نظافت مبلمان را در اولویت قرار دهید

در انتخاب و خرید مبلمان فضای باز به این نکته توجه کنید که فرآیند تمیزکاری و ضدعفونی آن می‌بایست بر طبق چه دستوری انجام پذیرد. حقیقتا معقول نیست بیشتر از زمانی که صرف نشستن بر روی مبلمان خود می‌کنید، صرف تمیز کردن آن کنید. مبلمان‌ چوبی با روکش و رنگ مقاوم، مبلمان حصیری یا مبلمان فلزی متناسب با آب و هوای محیطی می‌­توانند هر یک می‌توانند مناسبی باشد. اما هر یک از آن­ها اصول و قواعد خود برای نظافت را دارند. اینکه از چه موادی برای شست و شوی و نظافت حتما باید مورد توجه قرار گیرد. صنایع چوب پلاست بدلیل استفاده از مواد با کیفیت و مقاوم می‌­تواند نیاز شما برای نظافت در عین حفظ طول عمر مبلمان را برآورده کند. بنابراین نظافت منظم و قاعده­ مند و همچنین نگهداری اصولی مبلمان فضای خانگی و ویلا می‌تواند به طول عمر و حفظ کیفیت اولیه مبلمان شما کمک زیادی کند.

۴. شرایط نگهداری از مبلمان فضای باز

با نگهداری مناسب از مبلمان در فصول مختلف، می‌­توان سال‌ها به عمر آن اضافه کرد. در فصولی که نمی‌­خواهید یا نمی‌­توانید از فضای باز استفاده کنید، مبلمان خود را از فضای باز به انباری، زیرزمین یا یک سوله منتقل کنید. با این کار مبلمان را از گرد و غبار، باران و آفتاب خوردگی دور می­‌کنید که باعث جلوگیری از خراب و فرسوده شدن آن می‌­شود. حتی مقاوم‌­ترین مبلمان، در شرایط نامناسب آب و هوایی سرعت فرسوده شدنش افزایش می‌­یابد. بنابراین در صورت عدم استفاده بهتر است در انبار قرار گیرد. اگر فضای انبار شما محدود است، به دنبال مدل­‌هایی از مبلمان باشید که مناسب با فضای نگهداری شما باشد. البته استفاده از مبلمان تاشو و یا آن دسته از مبلمان بیرونی ویلا و خانه که بتوان به راحتی قطعات آن را از هم جدا کرد، می‌­تواند ایده مناسبی باشد.

۵. ست کردن مبلمان با دکوراسیون فضای باز

هنگام خرید مبلمان فضای باز نباید فقط به رنگ چوب و یا پارچه و چرم موجود در آن محدود شوید. علاوه بر توجه به خود مدل­ مبلمان باید به دکوراسیون و سایر مواردی که در فضای باز خود قرار می­دهی توجه کرد. انواع چوبی و فلزی که با طیف گسترده‌ای از پوشش­‌های مختلف پارچ‌ه­ای، چرمی و… در رنگ­های مختلف ارائه می‌شوند همه باید با مد نظر قرار دادن دکوراسیون فضای باز انتخاب شوند. به دنبال وسایلی باشید که مکمل رنگ‌های موجود در فضای باز، نمای بیرونی خانه یا سایر دکوراسیون متشکل مبلمان فضای باز شما باشد.

۶. کیفیت مبلمان فضای باز

خرید مبلمان فضای باز m2

ضرب المثل قدیمی «هر آن قدر که می‌پردازید، تحویل شما می‌شود» به طور کلی در مورد مبلمان فضای باز صادق است. مبلمان فلزی، چوبی یا  پلاستیکی در ویترین فروشگاه‌ها هست که در ظاهر بسیار زیبا به نظر می‌­رسند اما به هیچ عنوان کیفیت لازم را ندارد. اما این مبلمان با گذشت زمان با حضور در فضای باز شکننده می‌شوند و رنگ و حتی زیبایی ظاهری اولیه خود را از دست می‌دهند. این مورد در مورد برخی از محصولات چوبی و تکه‌های حصیری صدق می‌کند. اگر به بودجه خود اهمیت می­دهید و می­خواهید مبلمان فضای بیرونی ویلا در عین زیبایی کیفیت مطلوب را داشته باشد، از وسایل بادوام خرید کنید. البته می‌توانید برای کاهش بودجه در انتخاب لوازم جانبی مبلمان مانند بالشت و میزهای جلو مبلی و یا برخی دیگر از موارد دیگر صرفه جویی کنید.

۷. استفاده از سنگ­فرش؛ خرید مبلمان فضای باز

مبلمان بیرونی ویلا و خانه می‌تواند با قرارگیری بر روی سک فرش یا سایر کف­پوش های مناسب نمای بهتری پیدا کند. مدل و رنگ کف­پوش و نقش‌های آن می‌بایست متناسب با فضای طراحی شده‌ی و دکوراسیون مورد نظر فضای باز و مبلمان موجود در آن باشد.

۸. مبلمان فضای باز دو منظوره

به دنبال خرید مبلمان فضای باز با کیفیت و باداوم باشید تا از فضای و بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. مواردی که استفاده‌ی چند منظوره دارند می‌توانند نیاز به خرید مبلمان اضافی را از بین برده و باعث صرفه جویی در میزان بودجه شما ­شوند. به عنوان مثال، یک چهارپایه در یک باغ یا حیاط ویلا می‌تواند هم به عنوان یک میز کنار مبلی استفاده شود و هم به عنوان یک صندلی. برخی از وسایل و موارد تشکیل دهنده یک مبلمان فضای باز می­توانند به همین گونه انتخاب شوند. با این کار در عین زیبایی و حفظ سایر موادی که پیش­تر گفته شد در هزینه­ های خود صرفه ­جویی کنیم.

تهیه مبلمان ویلایی و فضای باز

تمامی موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در زندگی و یا کار خود فکر می‌کنید، این گزارش برای شما است. مواردی که گفته شد و بسیاری از ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای تغییر دکوراسیون داخلی است. در ساختار معماری داخلی و دکوراسیون داخلی استفاده از مبلمان فضای باز در شکل های مختلف، با معماری­ های گوناگون می­تواند تغییر نگرش مناسبی در محیط شما باشد.

کلام پایانی

ما در شرکت بینو، با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه‌ی فروش و خرید مبلمان فضای باز ، مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی و واردات درب‌های اتوماتیک، ضد حریق و… می‌توانیم به شما در داشتن فضایی شاد، پویا و شایسته در اداره، سازمان و فضای خانگی کمک نماییم. شرکت آدورا با توجه به این که دارای تیم تحقیق و توسعه است به یکی از پیشروترین شرکت‌ها در کشور، در این حیطه شناخته می‌شود. تیم تحیق و توسعه‌ی ما با شناخت کامل بازار همواره در پی آن بوده که اقدام به تولید بهترین محصولات برای مشتریان خود نماید. رضایت مشتریان از خدمات تحویل شده در شرکت ما، هرساله طبق بازخوردهای آماری از سوی بخش فروش و بازرگانی بررسی می‌شود . این بررسی ­ها نشان داده است که کیفیت و ارائه‌ی خدمت ما جزو بهترین‌ها بوده است.

بنابراین نگران نباشید که محیط شما از جهت دکوراسیون داخلی، کف‌پوش، فایرپیت، مبلمان فضای باز و داخلی و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست. و همچنین نگران آن نباشید که زمان و شرایط مناسب خرید و ورود به فروشگاه­ های مختلف را ندارید. چرا که تیم طراحی و تولید ما در تمامی مراحل این توانایی را دارد تا به صورت حتمی محیط زندگی و کاری شما را مطابق با بهترین و به­ روزترین طراحی و معماری دکوراسیون داخلی ، تبدیل به محیطی شاداب و دل­نشین سازد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید