توسط: تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین نکات در خرید مبلمان اداری اقتصادی چیست؟ برای خرید خرید انواع مبل و صندلی اداری به چه المانهایی باید توجه کنیم؟ وقتی درباره مبلمان اداری فکر کنیم، احتمالا اولین چیزی که به ذهنمان می‌آید گران بودن آن است. مسئله آنقدر جدی است که حتی ممکن است ما را از خرید منصرف کند. ولی مبلمان اداری اقتصادی هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. نترسید و سعی کنید راه‌‍‌های جدید باز کنید. در این مقاله ایده‌هایی در این زمینه به شما می‌دهیم.

چه اول راه باشید و در حال افتتاح دفتر کار؛ چه قصد تغییر دکوراسیون دفتر کار خود را داشته باشید، مبلمان اداری می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. در این مقاله نکاتی درباره مبلمان اداری به شما آموزش خواهیم داد که قطعا روی نتیجه کارتان تاثیر مثبت خواهد داشت. مهمترین چیز این است که اصلا اهمیت مبلمان اداری را نادیده نگیرید؛ خلاق باشید و سعی کنید دکوراسیون خود را با ایده‌های جدید طوری پیش ببرید که جدید و مختص به خودتان باشد. خلاقیت خود و هم‌تیمی‌های خود را نادیده نگیرید.

خرید انواع مبل و صندلی اداری

مبلمان اداری اقتصادی ممکن است ایده وسوسه‌برانگیزی باشد. ولی نه برای همه جا. در دفتر کار حتما جاهایی هست که نیازی نیست خرج آنچنان کنید و مبلمان اداریبرای آنجا گزینه خوبی است. اما در بعضی انتخاب‌ها اصلا نباید خست به خرج بدهید و بهتر است هزینه کنید مثل صندلی اداری. بعضی چیزها ممکن است گران باشند؛ ولی معنی‌اش این نیست که ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. بنابراین قبل از هر کاری، پیشنهاد ما این است که لیستی از چیزهایی که نیاز دارید، به ترتیب اولویت تهیه کنید. بخشی از لیست به «چیزهایی که باید داشته باشید» و بخشی دیگر به «چیزهایی که بهتر است داشته باشید» تقسیم شود. بعد نحوه چیدمان دفتر کار خود را انتخاب کنید. با این کار، حتما می‌توانید دفتر کاری مطابق با نیازهای خود بسازید. جان کلام این است که مبلمان اداری در همه زمینه‌ها مناسب نیست. بعضی جاها ارزش خرج کردن دارند.

اگر فقط قرار باشد روی یک بخش از مبلمان اداری خود سرمایه‌گذاری یا ولخرجی کنید؛ پیشنهاد ما صندلی اداری است. اگر قرار باشد ساعت‌های زیادی روی صندلی اداری ناراحت بشینید، نهایتا عایدی جز کمردرد و مشکلات ستون فقراتی برایتان نخواهد داشت. و جالب این است که یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کارکنان درخواست مرخصی کنند، همین است. بنابراین در این زمینه عجالتا مبلمان اداری را قلم بگیرید. خوب و بلکه ضروری است که صندلی اداری داشته باشید که هوای کمرتان را داشته باشد و طوری باشد که شما و کارکنانتان حالت نشستن ارگونومیک خود را حفظ کنید تا جلوی مشکلاتی که بالاتر گفتیم را بگیرید. مبلمان اداری خوب است. ولی خوب‌تر این است که کارکنان شما صندلی اداری باکیفیت و ارگونونیک داشته باشند. چون این در نهایت در سلامت و بهره‌وری آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

نکات مهم در خرید مبلمان اداری اقتصادی

مبلمان اداری اقتصادی m1

گفتیم که صندلی اداری چیزی نیست که بتواند در لیست مبلمان اداری اقتصادی شما جا بگیرد. برعکس باید صندلی اداری خود را گران، باکیفیت و مناسب انتخاب کنید. حتما باید طوری باشد که پشت و کمر روی آن راحت باشد. ترجیحا یک متکای کوچک هم بالای آن باشد که کارکنان این فرصت را داشته باشند برای چند دقیقه چشمان خود را ببندند و استراحت کنند. نکته دیگری که هنگام خرید صندلی اداری که باید به آن دقت کنید، قابلیت تنظیم صندلی است. بعضی صندلی‌های اداری قابلیت خوابیدن و خم شدن دارند. حتی بعضی مدل‌ها جای دستشان هم به غیر از ارتفاعشان قابلیت تنظیم دارد. این یعنی راحت‌ترین صندلی اداری ممکن! نیاز نیست خیلی هم حساسیت داشته باشید، ولی خساست هم به خرج ندهید. جای مبلمان اداری اینجا نیست!

۱. میز اداری مدولار؛ یک مبلمان اداری

سیستم میزهای اداری مدولار طوری است که روی هم‌رفته، هزینه دکوراسیون اداری شما را پایین می‌آورد. چرا که فضایی برای کار اشتراکی با در نظر گرفتن فضای شخصی در اختیار کارکنان می‌گذارد. یک دلیل دیگر برای اینکه میز اداری مدولار را جزو مبلمان اداری قرار دهیم این است که با استفاده از این میزها، تعداد افراد بیشتری در فضای نسبتا کوچک می‌توانند جا شوند و به راحتی کار کنند. بنابراین گزینه‌ای مناسب برای دفتر کارهای کوچک است.

شاید اینطور به نظر برسد که میز اداری مهمترین بخش مبلمان اداری شما است. اما پیشنهاد ما این است که خیلی هم خرج آن نکنید و پول خود را تمام نکنید. بهتر است آن را در لیست مبلمان اداری قرار دهید. اگر می‌خواهید یک دفتر اداری معمولی داشته باشید، لازم نیست بهترین میز اداری بازار را وسط دفتر بگذارید! چیزی بخرید که ورشکستتان نکند و در عین حال بی‌کیفیت هم نباشد.

۲. فضاهای چندمنظوره؛ مبلمان اداری اقتصادی

اینکه به فکر کمد و فضاهای نگهداری هم باشیم، حسابی حوصله‌ سر بر است. ولی اصلا اهمیت آن را ندید نگیرید و از آن به عنوان مبلمان اداری اقتصادی غافل نشوید. باید بگوییم که این یکی، چیزی است که به شدت وابسته به فضا است و در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند. مثلا اگر متراژ دفتر کارتان کم است، بهتر است فکر طبقه‌ها و کمدهای دیواری ارزان باشید. با این شیوه از فضای خود بیشترین استفاده را برده‌اید. مخصوصا که اگر خودتان هم اهل ذوق و سلیقه باشید، خودتان هم می‌توانید طبقه بسازید و خیلی ارزان تمامش کنید. اگر پرونده‌ها و اوراقی که با آن‌ها کار می‌کنید تنوع زیادی دارند، سعی کنید به جای آنکه چندین کمد دیواری و چرخشی جدا بخرید، همه آن‌ها را در یک کمد جمع کنید؛ البته که با نظم و ترتیب زیاد! مبلمان اداری گاهی همینقدر ساده و کاربردی ساخته می‌شود. کافیست کمی خلاق باشید.

۳. خرید اقتصادی از تولید کننده

اگر برایتان ممکن است همه قطعاتی که باید بخرید را از یک جا بخرید؛ یک تولیدکننده مشخص. چرا؟ چون معمولا اینطوری است که وقتی یک تولیدکننده ببینند شما کلی جنس از او خریده‌اید، روی آن تخفیف قابل‌توجهی می‌دهد تا شما را راضی نگه دارد و از خرید خود منصرف نشوید. حتی ممکن است نهایتا بتوانید بدون هزینه ارسال، کالای خود را دریافت کنید؛ این یعنی مبلمان اداری اقتصادی خریدن! به غیر از این اگر از یک فروشگاه چندمنظوره خرید خود را انجام دهید، ممکن است فروشنده به شما ایده‌هایی بدهد که حتی به آن‌ فکر هم نکرده باشید. تازه حتی ممکن است که به رایگان به شما مشاوره هم بدهد تا مبلمان اداری خود را انتخاب کنید.

۴. توجه به نور و آکوستیک؛ مبلمان اداری اقتصادی

مبلمان اداری اقتصادی m

روشنایی روز به طور قطع روی سلامت کارکنان شما تاثیر دارد؛ نهایتا هم هزینه برق مصرفی شما را کم خواهد کرد. بنابراین به طور قطع در دسته مبلمان اداری اقتصادی شما می‌‎گنجد. ولی نکته این است که وقت چیدمان میز و صندلی‌ اداری‌های جدیدتان بهتر است که آن‌ها را هر چه بیشتر نزدیک پنجره‌ها جا بدهید. اینطوری میزان استفاده از نور طبیعی هم به حداکثر خود می‌رسد. کارکنان ادارات یکی از شکایت‌های همیشگی‌شان سر و صدای زیاد است. ولی هر مشکلی راه‌حلی دارد. این یکی هم همینطور: از صفحات و پنل‌های آکوستیک استفاده کنید! حالا ممکن است که آکوستیک خیلی ارزان هم نباشد؛ ولی به جای آن از دیوایدر میز استفاده کنید. ارزان‌تر است، جلوی صدا را می‌گیرد و البته به کارکنان هم تا حدی حریم خصوصی می‌دهد. این یکی بی شک جزئی از مبلمان اداری است!

۵. کیفیت و گارانتی محصول

در آخر باید بگوییم اگر چشم‌انداز درازمدت داشته باشید، کیفیت مبلمان اداری اقتصادی هم برایتان مهم می‌‎شود. شاید هنگام خرید که جنس نو یا دست دوم سالم می‌خرید، خیلی به چشمتان نیاید. ولی باور کنید وقتی یک مشکل ولو کوچک برای مبلمان دفترتان پیش بیاید، تازه اهمیت گارانتی و خدمات را متوجه می‌شوید. ممکن است وقتی می‌خرید برایتان به لحاظ مالی سنگین‌تر تمام شود، ولی این در نهایت در عمر و کیفیت کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد. یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید