توسط: تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی های صندلی اداری مناسب چیست؟ برای خرید صندلی اداری از تولیدی صندلی اداری ارزان به چه روشی باید اقدام کنیم؟ یک ضرب المثل بسیار معروف در زمینۀ خرید وجود دارد که می‌گوید به روش صحیح به خرید خود نزدیک شوید و آن را انتخاب کنید، در غیر این صورت ممکن است زنده باشید و از تصمیم خود پشیمان شوید». هنگام تصمیم گیری برای خرید صندلی اداری مناسب، تعدادی از عوامل اساسی باید در نظر گرفته شود. بودجه شما چقدر است؟ آیا خرید دست دوم ایده خوبی است؟ آیا یک صندلی کاملا ارگونومیک می‌خواهید؟ و چه ملاحظات مهم دیگری در حصول اطمینان از خرید یک صندلی اداری مناسب به بهترین نحو ممکن برای شما وجود دارد؟

نحوۀ انتخاب صندلی اداری مناسب

در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که در خرید صندلی اداری مناسب و شایسته نگاهی به پنج نکته‌ی حیاتی و مهم می‌بایست توجه کنید. البته به خاطر داشته باشید که شما تنها با برقراری تماس با ما، می‌توانید از مشاوره و تجربیات همکاران تیم فنی و فروش ما نیز بهره ببرید.

۱. بودجه برای خرید صندلی اداری

صندلی اداری مناسب m2
اساسی‌ترین نکته هنگام خرید صندلی اداری مناسب این است که ابتدا تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید، زیرا بسیاری از عوامل و تصمیمات دیگر مستقیماً به بودجه‌ی در دسترس شما مربوط می‌شود. مطمئناً طیف گسترده‌ای از صندلی اداری مناسب و مختلف وجود دارد که برچسب‌های قیمت آن‌ها از بسیار ارزان تا بسیار باورنکردنی گران است. قیمت برخی از صندلی‌های اداری بالاتر از چند ده میلیون و تعدادی کمتر از آن است. اما شما می‌توانید با مبالغی بسیار پائین‌تر به صندلی اداری مناسب سازمانتان برسید تا حدود بودجه ای را نیز رعایت کرده باشید.

یک مسیر جایگزین که ممکن شما آن را هم زیر نظر بگیرید، خرید صندلی دست دوم است. این می‌تواند روشی وسوسه‌انگیز برای همراه داشتن صندلی اداری مناسب و دارای سطح عالی باشد که بسیار هزینه بر است صرفاً به این دلیل که می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب‌تری تهیه کنید. البته نقط‌ی ضعف این است که  تولید کننده دیگر محصول خود را برای شما ضمانت نخواهد کرد و ممکن است این محصول در مدت زمان استفاده‌ی مکرر و اشتباه داشته باشد که این می‌تواند به سازمان شما فشار مالی، جسمی و زمانی وارد نماید.

۲. نوع صندلی اداری

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در انتخاب صندلی اداری مناسب، نوع آن است. طراحی‌های مختلفی و متنوعی از صندلی اداری وجود دارد و شما می‌بایست در انتخاب آن به فضای در اختیار خود و سایر الزامات شرکتی خود توجه نمایید. به عنوان مثال، آیا فضای بسیار کمی و میز تحریر کوچکی دارید؟ یا شاید حتی یک میز ایستاده؟ با این شرایط صندلی‌هایی با انعطاف پایین‌تر و یا حتی صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع متنوع، صندلی هایی با و یا بدون تکیه گاه دست وجود دارند. شما می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از این ها را انتخاب نمایید. هنگام انتخاب صندلی مناسب برای نیازهای خاص خود، باید این نوع ملاحظات را در ذهن داشته باشید.

نکته کلیدی دیگر در انتخاب صندلی اداری مناسب، مسئله ی تعمیر و نگهداری آن است: آیا شما صندلی پارچه‌ای یا شاید مدل چرمی می‌خواهید؟ دومی به نظر با توجه به ‌عدم نشتی و تمیز شدن راحت‌تر، بهتر به نظر می‌رسد اما باید بدانیم که پارچه با کیفیت خوب و مناسب می‌تواند زیبایی بیشتری داشته باشد و  در هوای گرم و خشک عملکرد برای شما به همراه داشته باشد. البته در مورد خنک بودن و جریان هوا، انتخاب صندلی های مدرن و مش دار یکی از انتخاب‌های خوب است. برخی از بهترین صندلی‌های اداری دارای ویژگی‌های لوکسی هستند که ممکن است وسوسه شوید، مانند پدهای گرم کننده داخلی برای صبح‌های سرد زمستانی در محل کار. اما به صورت کلی بودجه و نیازمندی دو خصوصیت مهم و تاثیرگذار برای شما در انتخاب صندلی اداری مناسب هستند.

۳. ویژگی های ارگونومیک

صندلی اداری مناسب m3
آیا صندلی اداری مناسب و ارگونومیک می‌خواهید؟ منظور ما از این، صندلی‌ای است که طیف وسیعی از تنظیمات مختلف را برای هر قسمت مختلف ارائه می‌دهد و صندلی‌ای که با در نظر گرفتن عملکرد ارگونومیک طراحی شده باشد (این ها به طور طبیعی، از قیمت بالاتری برخوردار هستند). مطمئناً، هر صندلی اداری مناسب، ممکن است تا حدی ارگونومیک و راحت طراحی و تولید شده باشد اما بعضی از آن‌ها فقط اساسی‌ترین تنظیمات را ارائه می‌دهند، یعنی امکان تغییر ارتفاع صندلی و شاید تنظیم شیب پشتی آن.

مدلهای ارگونومیک در صندلی اداری حول محور تنظیمات به موارد و امکانات پیشرفته‌ای رسیده اند، برای مثال امکان تنظیم مساحت نشیمن گاه صندلی، حرکت‌های چرخشی، قابلیت انحنا، قابلیت تنظیم بازوهای صندلی، قابلیت تنظیم پشتی سر. بسیاری دیگر از جمله امکانات آن‌ها هستند. نکته این است که با استفاده از این صندلی‌ها، شما واقعاً می‌توانید موقعیت نشستن را متناسب با نیازهای شخصی و شکل بدن خود تنظیم کنید. اغلب مدل های ارگونومیک در صندلی اداری مناسب از فن آوری طراحی هوشمندانه نیز بهره‌مند هستند. به عنوان مثال، صندلی اداری مناسب ارگونومیک و هوشمندی طراحی شده است که دارای تکیه گاه خودکار است که به طور مداوم با نحوه نشستن شما سازگار است، که در واقع یک نوآوری هوشمندانه است.

۴. حمایت از کمر و پشت

در حالی که صندلی‌های ارزان قیمت هیچ نوع پشتیبانی کمری قابل تنظیم ندارند، انتخاب شما در صندلی اداری مناسب باید به گونه‌ای باشد که این نیاز را برطرف کند. در طراحی صندلی اداری گاهی این ویژگی به عنوان یک عامل در تعیین قیمت بالاتر محسوب می‌شود. البته شما نیز می‌بایست آن را با توجه به نیاز خود در نظر گرفته و خریداری نمایی. به این دلیل که هنگام استفاده از صندلی اداری، وضعیت قرارگیری پشت شما و توانایی تغییر پشتی برای قرار گرفتن بهتر در قسمت پایین کمر شما بسیار مهم است. این از آن دسته ویژگی‌هایی است که مطمئناً ارزش آن را دارد که برایش هزینه پرداخت شود.

۵. تست صندلی اداری

به طور طبیعی، درست است که صندلی اداری مناسب و یا نامناسب از برخی جنبه‌ها موضوعی ذهنی باشد (ممکن است یک نفر وجود بالشتک‌های محافظ را امری خوب بداند و فردی نه). آنچه که گفته شد می‌تواند در موردباقی موارد گفته شده در این گزارش نیز صادق باشد. در این صورت، اگر این امکان وجود دارد، زمان بگذارید و به فروشگاه‌های مختلف بروید و صندلی اداری مختلف و متفاوت را امتحان کنید. این روش به شما در انتخاب صندلی اداری مناسب کمک بسیاری خواهد کرد. در مورد جنس مواد استفاده شده، تعمیر و نگهداری صندلی اداری نیز می‌بایست تمامی جوانب و امکاناتی را که شرکت فروشنده به شما می‌دهد را در نظر بگیرید. شرایط مختلف می‌تواند گزینه‌های بهتری را برای انتخاب صندلی اداری مناسب در اختیار شما قرار دهد.

کلام پایانی

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید