توسط: تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : میز اداری مدیریتی چیست و بهترین مدل‌های آن کدامند؟ برای خرید میز اداری مدیریتی چه باید کرد و از چه طریق اقدام نمود؟ تاثیر میز مدیریت بر روی روند کاری یک شرکت بسیار اهمیت دارد و می تواند تاثیرات سازنده بسیاری داشته باشد. داشتن یکی از انواع میز اداری مناسب که درخور نیازهای یک مدیر و به عبارتی کل مجموعه یک شرکت یا کمپانی باشد، مهم است. میز اداری مدیریتی فارغ از شکل ظاهری و طراحی منحصر به فرد برای یک مدیر، باید دارای کیفیت ساخت بالایی هم باشد. انتخاب یک میز اداری مناسب می‌تواند نشان‌دهنده شان و مقام یک مدیر باشد.

خرید میز اداری مدیریتی

وقتی مشتریان، همکاران، شرکا، رقبا و پرسنل اداری و سازمانی شما وارد دفتر می‌شوند، چگونه می‌توانید به آن‌ها این آگاهی را بدهید که کدام یک از کارمندانی که پشت میز‌ اداری خود هستند از رتبه‌ی سازمانی بالاتری برخوردار است؟ کدام یک از آن‌ها ریاست بخش را بر عهده دارد؟ یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها میز مدیریتی است. شما با خرید میز می‌توانید به صورت واضح و نمایان و بدون هیچ گونه تابلوی نمایشی، فردی را که مشغول انجام وظایف بر پشت میز مدیریت است را به عنوان مدیر خود، بشناسانید.

در خرید میز علاوه بر این که می‌بایست اصول خرید مبلمان اداری را رعایت نمود، نکات ویژه و حیاتی دیگر وجود دارد که در ادامه‌ی این گزارش آن‌ها را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. میز اداری مدیریتی می‌بایست یک میز تحریر شیک، کاربردی، قابل اتکا و ارگونومیک باشد. خرید میز اداری مدیریتی آن قدر مهم است که اکثریت شرکت‌های تولیدی و فروشنده‌ی مبلمان اداری تلاش خود را می‌کنند با طرح‌های جذاب و کاربردی، نظر مساعدت مدیران برای استفاده و خرید میز مدیریتی تولیدی خود، ترغیب کنند.

نکات مهم در خرید میز اداری مدیریتی


میز در سبک ها، طراحی‌ها و با استفاده از مواد اولیه گوناگونی طراحی می‌شوند. انتخاب جنس و مواد اولیه و سبک طراحی قطعاً به عهده‌ی شماست. شما هنگام خرید میز مدیریتی می‌بایست اقدام به بررسی انواع مختلف میز کنید و پس از تطابق آن‌ها با آنچه که مد نظرتان است، اقدام به خرید میز مدیریت نمایید. اما چه خصوصیاتی در هنگام خرید میز مدیریتی را می‌بایست مد نظر قرار دهید؟ تعدادی از این خصوصیات مهم را در ادامه مرور خواهیم کرد.

۱. فضای اداری

آنچه که در انتخاب و خرید میز بسیار قابل اهمیت است، فضای در اختیار شماست. فضای اداری شما می‌تواند تعیین کننده‌ی اندازه‌ی میز مدیریتی باشد، علاوه بر این می‌تواند در جا نمایی آن تاثیر بگذارد. پس پیش از هر گونه اقدامی جهت خرید میز مدیریت، بهتر است ابتدا اندازه‌ی حدودی که نظر دارید را در انتخاب و خرید میز مدیریتی اعمال کنید. اندازه و جانمایی می تواند انتخاب شما را هدفمند کند.

۲. جنس مواد اولیه میز اداری مدیریتی

یکی از عواملی که می‌تواند تاثیر بسزایی در خرید میز اداری و قیمت میز مدیریت بگذارد جنس مواد اولیه و نوع طراحی آن است. بهتر است قبل از خرید میز مدیریتی، با مدیری که قصد استفاده از آن را دارد و قرار است به انجام امور خود پشت آن بنشیند، صحبت کنید و از دیدگاه او نسبت به طراحی و جنس میز مدیریت آگاه باشید. مدیر سازمان شما، فردی است که می‌خواهد پس از خرید میز مدیریت به استفاده از آن اقدام کند. راحتی، آسایش و آرامشی که او مد نظر دارد بر تمامی خصوصیات که شما مد نظر دارید می‌تواند ارجع باشد.
جنس و نوع طراحی می‌تواند شما را به سمت طرح‌های نوین و مدرن و یا سنتی سوق بدهد. اعمال سلیقه‌ی مدیر در این‌جا بسیار مهم است زیرا اگر مطابق با سلایق او خرید میز مدیریت صورت پذیرد، می‌تواند از نظر انگیزشی و بهبود عملکرد برای او بسیار موثر باشد.

۳. بودجه

آنچه که تجربه نشان می‌دهد، بودجه می‌تواند به شما یک مسیر مشخصی در جستجو، انتخاب و خرید میز اداری مدیریتی بدهد. مسیر مشخص به این معناست که، گزینه‌های غیر قابل خرید و قابل خرید شما مشخص می‌شود و تعداد انتخاب‌ها محدود. در میزان قیمت میز، جنس مواد اولیه مورد استفاده، ظرافت در برش‌ها و نقطه جوش ها، ضمانت نامه، طراحی خاص و… می‌تواند از عناصر مهم و قابل تاثیر گذار باشد.

۴. ارگونومی میز

تعداد فزآینده‌ای از آسیب‌ها از جمله ناراحتی در ناحیه گردن، کمر و شانه و درد عضلات و مفاصل وجود دارد که در نتیجه فضای کار با تنظیمات نامناسب ایجاد شده است. هر چقدر افراد زمان بیشتری را پشت میز بنشینید احتمال آسیب دیدگی بیشتر می‌شود. همان طور که می‌دانید کارکنان کسب و کار شما مدت زمان زیادی را پشت میز اداری خود سپری می‌کنند. از این رو هنگام خرید میز مدیریتی برای آن‌ها می‌بایست نکاتت ارگونومیک را نیز در نظر بگیریم، که در زیر به چند نکته از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  •  اگر مدیر شما از از سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌کند، می‌بایست فضای در اختیار او در میز متناسب با آن باشد.
  •  ارتفاع میز می‌تواند با توجه به وضعیت ظاهری مدیر شما انتخاب شود، اکثر میزهای مدیریت برای حد متوسط قد ساخته می‌شوند
  • اما اگر مدیر شما از قد بلندتر و یا کوتاه‌تری برخوردار است می‌توانید پیش از خرید میز مدیریتی اقدام به شخصی‌سازی طراحی نیز کنید.
  • فضای میز مدیریتی بزرگ‌تر می‌تواند به مدیر شما آزادی عمل بیشتری را هدیه بدهد.
  • در طراحی‌های نوین میز مدیریتی استفاده برای راحتی قرارگیری پاها انجام میگیرید از این رو فضای آزاد بیشتری به افراد می‌دهد.

انواع میز اداری مدیریتی


انواع میز مدیریت که توسط تولیدکنندگان مختلف تولید می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • میز مدیریت مدرن
  • میز مدیریت کلاسیک
  • میز مدیریت مدولار
  • میز اداری مدیریتی سلطنتی

مزایای خرید میز مدرن

در ادامه برخی از مزایای اصلی خرید میز را برای شما ذکر خواهیم کرد.

  • خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی-عضلانی را کاهش می‌دهد
  •  با به حداقل رساندن آسیب‌ها مرخصی استعلاجی را کاهش می‌دهد
  •  استرس کاربر را کاهش می‌دهد
  • به مدیران کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کنند
  • بهره وری را بهبود می‌بخشد
  • تعامل در محل کار را افزایش می‌دهد
  •  ترفند شناختن ارتفاع میز مناسب.

کیفیت انواع میز اداری مدیریتی

کیفیت میز در اغلب موارد از نوع چگونگی ساخت آن معلوم می‌شود. جنس بدنه، باز و بسته شدن راحت کشوها و غیره… همین‌طور با توجه به این عامل که انتخاب یک میز مدیریت در خور نیاز، باید برای سال‌های زیادی قابل استفاده باشد، چون یک میز به نسبت دیگر مبلمان اداری کمتر مورد تعویض قرار می‌گیرد.

برای انتخاب مبل و صندلی اداری باید توجه خاصی به ابعاد اتاق، نور و رنگ اتاق داشت، به این دلیل که ممکن است در اتاق مدیریت به غیر از فضایی جهت مدیر شرکت برای قرارگیری میز، فایل و کمدها، فضایی همچون فضای کنفرانس برای قرارگیری میز و صندلی مخصوص فضای کنفرانس و حتی میزی به عنوان میز پذیرایی که امکان دارد در اتاق مدیریت برای مهمانان لحاظ شود. همچنین به علت استفاده از کامپیوتر باید تمامی دستگاه‌ها و کابل‌ها و اجزای کامپیوتر از قبل جایشان پیش‌بینی شده باشد.

با وارد شدن مهمانان به اتاق مدیریت، انتظار آنان برای دیدن فضایی که نشان دهنده تفکر، ذهنیت و قدرت مدیریت یک مدیر در راستای اهداف و موفقیت‌های شرکت است، ‎می‌تواند اولین نکته بسیار مهم باشد. داشتن جلوه‎‌ی زیبا و مدرن در کنار کیفیت و دوام  میز اداری مدیریتی، از ویژگی‌های اصلی آن است. شاید برای انتخاب میز کاربردی بودن آن کمتر از ظاهر و کیفیتش مورد توجه باشد ولی انتخاب آن به علت تنوع زیاد می‌تواند مشکل باشد.

قیمت میز مدیریت


قیمت میز مدیریت به عوامل مختلفی بستگی دارد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت میز مدیریت عبارت‌اند از:

  • مواد اولیه
  • برند تولیدکننده
  • ضمانت‌نامه یا گارانتی
  • طراحی میز مدیریت

مواد اولیه می‌تواند بر قیمت و کیفیت میز اداری مدیریتی موثر باشد. میزهای مختلف اداری با موادی چون شیشه، چوب، ام دی اف، پلاستیک، فلزاتی چون آهن و آلومینیوم ساخته می‌شوند. برندهای مختلف تولید میز اداری و مدیریت در بازار وجود دارند. هر کدام از این برندهای با توجه به سابقه کاری و نوع کار قیمت مختلفی را برای تولیدات خود ذکر می‌کنند. اما در این بین می‌توان گفت یک برند معروف و خوشنام هیچ‌گاه کیفیت را فدای قیمت نمی‌کند.

ضمانت‌نامه میز اداری و مدیریت به خریدار اطمینان می‌دهد که آنچه خریداری شده است از کیفیت مطلوب برخوردار است. علاوه بر این ضمانت‌نامه یا گارانتی می‌تواند هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری را نیز بسیار کاهش دهد. میزهای مدیریت طراحی متفاوتی دارند. این نوع میز اداری می‌تواند مدرن، مینیمال، کلاسیک یا ساده باشد. هر کدام از این طرح‌ها می‎‌تواند قیمت مختلفی نیز داشته باشد. البته تعدادی از تولیدکنندگان میز اداری هستند که میز اختصاصی مدیریت نیز تولید می‌کنند.

کلام پایانی

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن، خرید میز اداری مدیریتی در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر خرید تجهیزات اداری نظیر صندلی اداری، خرید میز مدیریتی اداری دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی بینو در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا طراحی دفتر کار شما مطابق با بهترین و بروزترین دکوراسیون اداری تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید