توسط: تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : حریم خصوصی در فضای اداری چگونه باید رعایت شود؟ دلیل ایجاد حریم خصوصی چیست؟ نحوه ایجاد و توسعه حریم خصوصی در فضاهای کاری چگونه است؟ حفظ و توسعۀ حریم خصوصی که در رابطه مستقیم با میزان کارایی و بهر‎ه ‎وری پرسنل یک شرکت دارد، باید عنوان شود که حریم و فضای اداری شخصی بیشترین تاثیر را به خود بر روی یک سیستم می‎گذارد. در میان طراحی‎های نو آورانه مبلمان اداری که از فاکتورهای سلامت فردی و گروهی پشتیبانی و حمایت می‎کند، نکاتی وجود دارد که برای توسعه کارایی افراد باید حفظ شوند.

در این راستا باید عنوان شود که طراحی و ایجاد فضای اداری یکی از مهمترین بخش‎های موجود در هر شرکت و سازمان است که برای افزایش بهره‌وری باید بر اساس استانداردهای روز دنیا تطبیق پیدا کند. برای حفظ و ایجاد حریم خصوصی در فضای کاری نکات مهمی وجود دارد که می‎بایست رعایت شود که در ادامه این نوشتار به توضیح آن خواهیم پرداخت.

حریم خصوصی در فضای اداری

همانطور که از نام این نکته بر می‎آید حریم خصوصی یکی از مهمترین نکاتی است که در همه جنبه به شکلی ویژه وجود دارد. حریم افراد و آنچه که از آن به عنوان محدوده نام برده می‎شود، در حقیقت چارچوبی است که حدود وجودی افراد و ماهیت شخصیتی و کاری افراد را معین می‎نماید.

در حقیقت برای آنکه افراد بتوانند در کنار یکدیگر فعالیتی سالم و کارآمد داشته باشند، می‎بایست حریم افراد به درستی و بر اساس مسئولیت‎ها، میزان فعالیت و نوع آن، تعیین و تفسیر گردد. همانطور که می‎دانید برای ایجاد حریم خصوصی استانداردهایی وجود دارد که بر اساس آن محدودۀ افراد در یک شرکت یا مجموعه اداری تعیین می‎گردد.

استاندارد حریم خصوصی در فضای اداری

حریم خصوصی در فضای اداری
در ادامه به جدول و چارت سازمانی حفظ حریم خصوصی پرداخته شده است که در آن افراد بر اساس مسئولیت‎ های سازمانی تفکیک می‎شوند و هر فرد در قبال مسئولیت و فعالیتش دارای حریم خصوصی است.

۱. حریم خصوصی مورد نیاز مدیران

  1. فضای اصلی اداری مورد نیاز وزیر شامل اتاق کار و فضای جلسات اختصاصی ( ۸۰ میر مربع )
  2. فضای اصلی اداری مورد نیاز استاندار ۷۰ متر مربع
  3. فضای اصلی اداری مورد نیاز معاونین وزیر یا استاندار ۴۰ متر مربع

۲. حریم خصوصی در فضای اداری؛ کارشناسان در سطح استانی

  1. فضای اصلی اداری مورد نیاز مدیران کل ۳۰ متر مربع
  2. فضای اصلی اداری مرود نیاز مشاوران وزرا ۱۵ متر مربع
  3. فضای اصلی اداری مورد نیاز کارمندان ۶ متر مربع
  4. فضای اصلی اداری مورد نیاز ماشین نویس ۶ متر مربع

در حال حاضر شرکت‎ها و سازمان‎های دولتی و خصوصی پیشرو متوجه این موضوع شده‎اند که باید بین حریم خصوصی و فضای کاری شخصی تعادل ایجاد شود و این موضوع نباید موجب ایجاد اختلال در سیستم‎های اداری گردد، بلکه برعکس می‎بایست باعث بالارفتن میزان بهره‎وری افراد و همچنین حریم خصوصی در فضای اداری گردد.

راه حل‎‎های طراحی فضای داخلی و دکوراسیون داخلی جهت حفظ حریم خصوصی، می‎بایست کاملا انعطاف‎پذیر باشد و شامل مناطق کاری افراد، طراحی شود و همچنین برای پشتیبانی از طیف وسیعی از وظایف سازمانی مانند: جلسات، سخنرانی‎ها، همکاری، فضاهای خلاقیت، فعالیت‎های اجتماعی، مطالعه آرام و یا توسعه حرفه‎ای می‎باشد.

مبلمان مدولار مانند اتاقک‎های کاری مدرن و یا پارتیشن ‎های شیشه‎ ای مجزا می‎تواند به یک مفهوم حفظ حریم خصوصی تبدیل گردد. این موضوع باید بدون ایجاد اختلال در طراحی صحیح فضای اداری صورت گیرد و راه حل‎های متناسب با کار فردی را برای متناسب نگه داشتن حریم خصوصی ارائه دهد.

کلام پایانی

در همین رابطه مبلمان اداری بینو با تجربه‎ای بیش از ۱۵ سال در زمینه طراحی و توسعه انواع دکوراسیون داخلی و همچنین ایجاد، طراحی و توسعه حریم خصوصی در فضای اداری، توانسته طرح‎های دلخواه مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن پیاده‎سازی و اجرا نماید. همراهان ارجمند جهت دریافت اطلاعات بیشتر و همجنین مشاوره‎های رایگان در امر طراحی و ایجاد انواع فضاهای اداری و طراحی و پیاده سازی دکوراسیون اداری خودتان از طریق صفحه تماس با ما، اقدام فرمایید.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید