توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : نحوه تنظیم صندلی اداری جیست و به چه صورت انجام می شود؟ راهنمای تنظیم پشتی صندلی اداری چه اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارد؟ نشستن طولانی مدت روی صندلی اداری قطعاً می‌تواند باعث کمردرد شود یا مشکل کوچک کمر را بدتر کند. دلیل اصلی این است که نشستن، روی صندلی اداری یا به طور کلی، یک وضعیت ایستا است که فشار را در کمر، شانه‌ها، بازوها و پاها افزایش می‌دهد و به طور خاص می‌تواند فشار زیادی به عضلات پشت وارد کند و دیسک‌های ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد، برای ارگونومی بدن مناسب نیست. شاید تجربه کرده باشید که وقتی برای مدت طولانی روی صندلی اداری می‌نشینید، به صورت ناخودآگاه تمایل دارید روی صندلی خم شوید یا دراز بکشید. این دقیقا همان اشتباهی است که اکثر ما مرتکب می‌شویم. در این حالت ستون فقرات بیش از حد کشیده و دیسک‌ها و ساختارهای اطراف ستون فقرات تحت مشار قرار می‌گیرند. با گذشت زمان، وضعیت نشسته نادرست می‌تواند به ساختارهای ستون فقرات آسیب برساند و باعث کمردرد یا بدتر شدن آن شود.

راهنمای تنظیم پشتی صندلی اداری

صندلی اداری ارگونومیک ابزاری است که در صورت استفاده صحیح، می‌تواند در به حداکثر رساندن حفظ حالت خوب در حالت نشسته بر روی صندلی اداری کمک کند. با این حال، داشتن یک صندلی اداری ارگونومیک همیشه کافی نیست. زیرا مهم‌تر از داشتن صندلی اداری ارگونومیک تنظیم صندلی اداری ارگونومیک است تا بدن کارمندان در بهترین حالت برای انجام کار باشد. اولین قدم برای راه اندازی و استفاده مناسب از صندلی اداری، تعیین ارتفاع مطلوب میز یا محل کار فرد است. این تصمیم در درجه اول با نوع کاری که باید انجام شود و با قد شخصی که از صندلی اداری استفاده می‌کند، تعیین می‌شود. هنگامی که صندلی اداری و وِگی‌های تنظیم صندلی اداری شناخته شد و در محل کار قرار گرفت، کاربر می‌تواند صندلی اداری را با توجه به تناسب فیزیکی خود تنظیم کند. در ادامه مهمترین دستورالعمل‌ها صندلی اداری را با هم بررسی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که صندلی اداری و محل کار تا حد امکان راحتو مناسب است و کمترین فشار را به ستون فقرات وارد می‌کند

۱. جانمایی آرنج

ابتدا در راحت‌ترین حالت ممکن بر روی صندلی و نزدیک میز کار خود بنشینید تا قسمت بالای بازوها با ستون فقرات شما موازی باشد. دستان خود را روی سطح میز کار خود قرار دهید (به عنوان مثال رومیزی، صفحه کلید کامپیوتر). اگر آرنج‌های شما زاویه ۹۰ درجه ندارند، ارتفاع صندلی اداری خود را به بالا یا پایین تنظیم کنید.

۲. جانمایی ران؛ تنظیم صندلی اداری

بررسی کنید که بتوانید انگشتان خود را به راحتی در زیر ران خود در لبه جلویی صندلی اداری بکشید. اگر بیش از حد سفت است، باید پای خود را با یک زیرپایی قابل تنظیم بالا بیاورید. اگر قد شما غیرمعمول است و بیش از یک انگشت بین ران و صندلی شما وجود دارد، باید میز یا سطح کار را بالا ببرید تا بتوانید ارتفاع صندلی اداری را در بهترین حالت قرار دهید.

۳. جانمایی ساق پاها

تنظیم صندلی اداری m2

مشت گره شده خود را بین پشت ساق پا و جلوی صندلی اداری خود قرار دهید. اگر نمی‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید، صندلی اداری بسیار عمیق است. شما باید پشتی را به جلو تنظیم کنید، یک پشتی کمر (مانند یک بالشتک کمری، یک بالش) نیز می‌تواند به شما کمک کند.

۴. استراحت چشم؛ تنظیم صندلی اداری

در حالی که راحت نشسته‌اید و سرتان رو به جلو است، چشمان خود را ببندید. چشمان خود را به آرامی باز کنید. نگاه شما باید به سمت مرکز صفحه کامپیوتر شما باشد. اگر صفحه کامپیوتر شما بالاتر یا پایین‌تر از نگاه شما است، باید آن را بالا یا پایین بیاورید تا فشار بر ستون فقرات فوقانی کم شود.

فعالیت فیزیکی در دفتر اداری

صرف نظر از میزان راحتی فرد روی صندلی اداری، وضعیت ایستادن و نشستن طولانی مدت برای کمر مفید نیست و مشکلی معمول در بین کارمندان است زیرا به صورت مدوام می‌نشینند یا می‌ایستند. برای جلوگیری از ثابت نگه داشتن پشت و کمر خود در یک حالت برای مدت طولانی، به یاد داشته باشید که هر نیم ساعت حداقل یک یا دو دقیقه بایستید یا راه بروید. حتی یک حرکت کششی سریع یا حداقل حرکت به شما برای سلامتی بهتر کمک می‌کند. به طور کلی، حرکت و کشش منظم در طول روز به مفاصل، رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها کمک می‌کند، که به نوبه خود باعث ایجاد احساس راحتی، آرامش و توانایی تمرکز موثر می‌شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید