توسط: تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : انواع میز کارشناسی مناسب چگونه میزی است؟ برای خرید میز کارشناسی با ابعاد و طرح مختلف به چه فاکتورهایی باید دقت شود؟ میز کارشناسی در چه اشکالی تولید می‎شود؟ برای انتخاب انواع میز کارشناسی مناسب چه روش‎هایی وجود دارد؟ هنگامی که شما به دنبال میزی برای کارکنان خود هستید، تعدادی از عوامل را باید در نظر بگیرید. میزهای کارشناسی در اشکال، اندازه و سبک های گوناگون طراحی می‎شوند و بسیاری از عوامل دیگر نیز شامل: قیمت و ویژگی های اضافی نیز هستند. اگر به تهیه میز کارشناسی (کارمندی) جدید فکر می‎کنید پس باید این راهنمای خرید را بررسی کنید تا بتوانید ایده‎هایی را از برخی نکات مهم را در نظر بگیرید.

انواع متریال میز کارشناسی مناسب

میز کارشناسی مناسب m4

تعدادی از انواع مختلف متریال وجود دارد که میز کارشناسی را می‎توان از آنها ساخت. نوع مواد نه تنها تعیین خواهد کرد که چگونه یک میز شکل خواهد گرفت، بلکه نشان می‎دهد چقدر دوام دارد و وضعیت حمل و نقل آن چگونه است.

۱. چوب

چوب ماده محبوبی برای ساخت میز کارشناسی و کلا همه نوع از میزهای اداری است. چوب معمولا برای سطح میز، در حالی که قاب همچنین می‎تواند از چوب یا مواد دیگر ساخته شود. گرچه چوب یک ماده سنتی برای ساخت میز است، اما به دلایل مختلف ممکن است بهترین متریال نباشد. اگر چیزی بر روی آن ریخته شود، چوب ممکن است خراب شود. همچنین می‎تواند ساییده یا خراش بردارد. اما به طور کلی چوبی سبکی طبیعی، با دوام، دلنشین و بسیار کلاسیک دارد و انتخاب نخست همه افراد است.

۲. شیشه؛ میز کارشناسی مناسب

تعدادی از میزهای مدرن که با میزهای شیشه‎ ای ساخته شده اند وجود دارد. شیشه در یک محیط مینیمالیست (سبکی بر مبنای سادگی) عالی ظاهر می‎شود، اما اگر دوست دارید مخفیانه خود را در جعبه ها و کابینت ها پنهان کنید، احتمالا شیشه‎‌ ای برای شما مناسب نیست. بعضی از افراد سطوح شیشه‎ای را کنار گذاشته اند و معتقدند که آنها گزینه ای خطرناک تر از مواد دیگر هستند، اما حقیقت این است که شیشه‎هایی که برای سطوح کار استفاده می‎شوند، تمیز و سخت می‎شوند و باعث می‎شوند با دوام و ایمن نگه داشته شوند. علاوه بر این، سطوح کار شیشه‎ای را می‎توان با استفاده از طرح های مختلف و حتی رنگ آمیزی بسیار زیبا کرد.

۳. فلز

فلز یک ماده محبوب برای تولید کنندگان است که هنگام ساخت فریم (قاب) برای میز کار استفاده می‎شود. مهم نیست که چه موادی برای سطح کار انتخاب شده است، فلز به عنوان انتخابی عالی است زیرا قوی و با دوام است. به طور کلی میزها با سطح فلزی به ندرت استفاده و دارای کاربرد هستند.

اشکال میز کارشناسی مناسب

میز کارشناسی مناسب m3

۱. میز مستقیم

میزهای مستقیم از ساده‎ترین انواع میزهای اداری هستند. آنها کاملا مستقیم و بدون بخش اضافه در دو طرف خود هستند. میز مستقیم برای هر نوع فضایی مناسب است و می‎توان در هر قسمتی از اتاق آنها را قرار داد. میزهای مستقیم بسته به اندازه خود می‎توانند دارای چند کشو ذخیره سازی باشند، حتی ممکن در ابعاد کوچک‎تر، فاقد کشو نیز باشند. به طور کلی انواع میز مستقیم از متریال‎های مختلفی همچون : چوب، لمینت و شیشه ساخته و طراحی می‎شوند.

۲. میزهای L شکل؛ میز کارشناسی مناسب

میزهای L شکل در میز کارشناسی نه تنها شیک و مناسب برای فضاهای اداری مدرن هستند، بلکه بسیار کاربردی نیز هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این نوع میزها در میان کاربران بسیار محبوب هستند. ویژگی مهم در مورد این نوع میز کارشناسی این است که آنها در زاویۀ ۹۰ درجه قرار دارند و مناسب برای گوشه‎ای از دفتر هستند. اگر یک گوشه موجود در دفتر خود داشته باشید، متوجه خواهید شد که یک میز L شکل تا چه میزان می‎تواند در بهینه‎شدن فضای شما موثر باشد. همانطور که میز در گوشه قرار می‌‎گیرد، در واقع، فضای کمتری نیز در مقایسه با یک میز معمولی یا میز U شکل اشغال می کند.

از آنجا که این میزها خیلی بزرگ هستند، آنها می‎توانند دو برابر فضای کاری که از یک میز مستطیلی دریافت می کنند دو برابر کنید. اگر شغلی دارید که نیاز به سطح کار بیشتر دارد، تکمیل پرونده و یا داشتن لوازم جانبی بیشتر، می‎تواند به این معنی باشد که این نوع میز یک ضرورت است. حتی اگر لزوما نیازی به میز کارشناسی مناسب بزرگتری برای کارتان نداشته باشید، می‎توانید به جای آن، فضای کار اضافی را داشته باشید. استفاده از میز گوشه همچنین می‎تواند به شما این امکان را دهد که مکان بیشتری برای رایانه و دستگاه های دیگر داشته باشید. راه اندازی یک میز L شکل به خوبی می‎تواند طرفی از میز را برای کامپیوتر و بخش دیگری از میز را برای قرار دادن چاپگر و وسائل دیگر قرار داد.

۳. میز U شکل

میز U شکل برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب هستند و می توانند سطح دسترسی بالایی را برای کارکنان ایجاد کنند. این میز از دو قسمت ۹۰ درجه در کنارین خود تشکیل شده است که به طور کی فضای زیادی را اشغال می‎کند. همچنین معمولا دارای کشوهای ذخیره‎سازی در دو بخش اضافه خود هستند. این میزها معمولا در وسط اتاق یا با تکیه بر بزرگترین دیوار اتاق قرار می گیرند. برای روی آن می توان کامپیوتر، چاپگر، قفسه اسناد، گلدان کوچک و حتی عکس خانوادگی خود  را قرار داد.

اندازه گیری فضا؛ میز کارشناسی مناسب

میز کارشناسی مناسب m2

همیشه قبل از خرید باید مقدار فضای موجود خود را اندازه‎گیری کنید. اندازه گیری فضا به شما کمک می‎کند تا اندازه مناسب میز خود را بدست آورید. حتی بهتر است عرض در ورودی را نیز اندازه بگیرید تا اطمینان حاصل شود که میز به راحتی می‎تواند از در عبور کند. در این راستا باید فضایی را برای قرارگیری انواع مبلمان اداری اعم از: کابینت یا کتابخانه های ذخیره‎سازی اسناد و صندلی اداری را در نظر بگیرید. همچنین وسائل تزئینی به مانند: گیاهان را برای زیبایی بیشتر فضا لحاظ کنید. یکی دیگر از نکات مهم در اندازه گیری فضا، ایجاد فضای مناسب برای راحتی در رفت و آمد افراد در محیط است. اینکه چیدمان درست وسایل موجود در اتاق باعث تداخل در عبور و مرور افراد نشود، خود امری مهم و تخصصی است.

کلام پایانی

همیشه سعی کنید فضایی را ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس پویایی و راحتی کنند. بدین مفهوم که هر کارمند به میز و صندلی خود علاقه‎مند باشد تا بتواند به عنوان اهرم اصلی توسعه شرکت، نقشی مهم را ایفا کند. ما در بالا درباره انواع میز کارشناسی مناسب یا کارمندی نکات در خور توجهی را بیان کردیم، زیرا می‎دانیم خرید مبلمان اداری مناسب گام نخست در داشتن کسب و کاری پویا است. به کارکنان خود اهمیت دهید، آن ها شایسته داشتن بهترین‎ها هستند، زیرا مسیر موفقیت راهی است که آنها هموار می‎کنند.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید