توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : برای انتخاب مبلمان اداری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ مهمترین معیارها در انتخاب مبلمان اداری متناسب با فضای کاری کدامند؟ از دکوراسیون اداری دفتر کار خود خسته شده‌اید و به دنبال تغییر دکوراسیون هستید؟ پس قاعدتا به مبلمان اداری هم نیاز دارید؛ نه؟ حتما همین‌طور است. بدون مبلمان اداری جدید که نمی‌شود. اگر هم چیز جدیدی انتخاب نکنید، انگار خیلی تغییر خاصی در دکوراسیون اداری خود به وجود نیاورده‌اید. البته این انتخاب کمی بیشتر از آنلاین گشتن و خرید کردن زحمت دارد.

راهنمای انتخاب مبلمان اداری

باید بر مبنای الزامات کاری شما صورت بگیرد و در عین حال راحت هم باشد. تا اینجا که توافق داریم؟ حالا ما در این مقاله به شما می‌گوییم چه نکاتی در  مبلمان اداری رعایت کنید که چند وقت بعد از خرید خود پشیمان نشوید. انتخاب مبلمان باید طوری پیش برود که نهایتا فضایی جذاب و وسوسه‌برانگیز برای مشتری و ارباب رجوع و راحت و کارا برای کارکنان ایجاد کند.

۱. انتخاب مبلمان اداری کاربردی

اگر هنگام انتخاب مبلمان، فقط به زیبایی توجه کنید (البته که مهم هم هست)، راه را اشتباه انتخاب کرده اید. خیلی زود متوجه می شوید اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید. مبلمان اداری که برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، باید با نیازهای شما هماهنگی داشته باشد و خلاصه اینکه برایتان کاربردی باشد. مثلا اگر کلی وسیله دارید که باید اینجا و آن‌جای دفتر کار جا بدهید، احتمالا انتخاب مبلمان و مخصوصا میز اداری بدون کشو کار درستی نیست. پس، حتی اگر چیزی که می‌خرید، خیلی هم با سلیقه‌تان جور نیست، ولی کاربردی است، در انتخاب آن اصلا شک نکنید. مبلمان اداری باید به کار شما بیاید.

۲. میزان بهره‌وری

این روزها کارکنان بیشتر دوست دارند در محیط‌های پر شور و حال کار کنند. محیط‌هایی که شاد باشند و در یک کلام روی بهره‌وری افراد تاثیر مثبت داشته باشند. خوشبختانه دیگر دوره آن محیط کاری خشک و رسمی اداری قدیم گذشته است. این یکی از مشخصه‌های محیط کارهای مدرن است که باید هنگام انتخاب مبلمان اداری به آن فکر کنید. زیادی خشک و رسمی انتخاب نکنید؛ کارکنان بیشتر دوست دارند در محیطی با حس و حال خانه خودشان کار کنند تا یک محیط اداری عصا قورت‌داده. پیشنهاد دیگر ما برای بالا بردن بهره‌وری کارکنان به غیر از مبلمان اداری مناسب، اجاره یا خرید یک ماشین قهوه‌ساز است. اینطوری همه خیلی زود می‌توانند نوشیدنی موردعلاقه خودشان را درست کنند؛ شارژ شوند و دوباره به کار خود برگردند.

۳. سبک مبلمان اداری

انتخاب مبلمان اداری m2

وقتی دارید برای انتخاب مبلمان اداری خود به این سایت و آن خیابان سر می‌زنید، به سبکی که دوست دارید هم فکر کنید. سبک مبلمان اداری انتخابی شما خیلی مهم است. کارکنان و مخصوصا ارباب رجوع با یک چشم انداختن به سبک مبلمان اداری شما، حس و حالشان نسبت به شرکت شما شکل می‌گیرد و تمام! باید مبلمانی انتخاب کنید که با دکور فعلی شما هم هماهنگ باشد و مهمتر از همه اینکه با ارزش‌های کاری اصلی شما هم بخواند. پس، چه بخواهید به سبک گوگل مبلمان اداری شاد و رنگ روشن یا حتی مبلمان سنتی انتخاب کنید، فرقی نمی‌کند. مهم این است که مبلمان انتخابی شما هویت یگانه برند و فرهنگ کاری شما را نشان بدهد

راستش بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که بدون اندازه‎گیری فضای خود دست به مبلمان اداری یا هر نوع مبلمان دیگری بزنید. شاید برای شما خنده‌دار باشد؛ ولی خیلی‌ها فراموش می‌کنند و وقتی مبلمان‌شان را تحویل می‌گیرند، تازه می‌فهمند مثلا راه عبور دفتر کار را می‌بندد. تازه به غیر از اندازه کف (که مبلمان رو آن قرار می‌گیرد) باید دیوارهایتان را هم اندازه‌گیری کنید. خیلی هم مهم است که درست اندازه‌گیری کنید. چون بعد از انتخاب و خرید مبلمان اداری، بازگرداندن و تعویض آن دردسرهایی دارد که می‌دانم و می‌دانی. از طرف دیگر، نظم محیطی که چندین نفر کار می‎‎کنند، خیلی زود می‌تواند بهم بریزد و همه جا شلوغ شود. پس باید در انتخاب مبلمان اداری علاوه بر اندازه مناسب و داشتن فضایی برای حرکت کارکنان، به جادار بودن آن‌ها هم توجه کنید؛ مخصوصا اگر دفتر کارتان کوچک است و از هر فضایی باید بیشترین استفاده را ببرید.

۴. دقت در کیفیت

مبلمان اداری چیزی نیست که چند بار در عمر کاری خود انجام بدهید. احتمالا اگر خوب مراقبت کنید، یک بار برای همیشه خواهد بود. البته اینکه هر از چند گاهی مبلمان اداری خود را تعویض کنید، چیز بدی نیست. ولی چون به قول قدیمی‌ها آدمی بنده عادت است، ممکن است تغییر دکوراسیون اداری بر میزان بهره‌وری کارکنان شما تاثیر منفی داشته باشد. پس با این فرض که این انتخاب، انتخابی برای همیشه است،  مبلمان اداری باکیفیت، بادوام و البته زیبا را در دستور کار خود قرار دهید!

۵. مبلمان اداری راحت

در یک محیط کاری خیلی معمولی، با وظایف نه چندان دشوار و پیچیده، معمولا کارکنان چیزی بین ۷ تا ۸ ساعت از روز خود را پشت همین میز اداری و صندلی اداری می‌گذرانند که شما انتخاب می‌کنید. بنابراین اهمیت مبلمان اداری راحت آنقدر واضح است که چندان به توضیح نیاز ندارد. مبلمان اداری باید راحت باشد، صندلی‌ اداری باید محکم باشد و میز اداری استاندارد راستش را بخواهید گزینه‌های موجود در بازار آنقدر زیاد هست که مطمئن هستیم شما (البته اگر به فکر سلامت کارکنان خود باشید) دستتان برای انتخاب باز خواهد بود. انواع مبلمان اداری ارگونومیک با قیمت مناسب و منطقی در بازار موجود است و همین هیچ جای بهانه‌ای برای شما باقی نمی‌گذارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید