توسط: تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : میز کارمندی جیست و در چه فضاهایی استفاده ‌می‌شود؟ جدیدترین انواع میز اداری کدامند و برای خرید میز اداری ارزان قیمت به چه فاکتورهایی باید دقت شود؟ کارمندان بیش از یک سوم از ساعات روز خود را پشت میز کار خود سپری می‌کنند. این نوع میز از جمله اِلمان‌های اصلی محیط کار به شمار ‌می‌رود، که تاثیر زیادی بر نظم و ترتیب کار، سازماندهی مدارک و پرونده‌‌ها دارد.

راهنمای خرید میز کارمندی؛ میز کارمندی چیست؟

یک میز مناسب برای کارمندان باید دارای شرایط استاندارد و ارگونومی جهت ایجاد راحتی جسم و روان آن‌ها باشد. به این شیوه بهره‌وری کار بالا می‌رود. انتخاب این نوع میز نیز باید با رعایت برخی نکات صورت گیرد که در ادامه به ‌‌‌تعدادی از این موارد اشاره ‌می‌کنیم.

۱. متریال میز کارمندی

میز مناسب اتاق کارمندان باید برای استفاده مداوم و طولانی انتخاب شود. متریالی که برای ساخت میز کارمندی به کار ‌می‌رود، باید از جنس مناسب و مرغوب باشد. چوب طبیعی متریالی مناسب و لوکس محسوب می‌شود. راحتی کاربر در زمان استفاده از این میز در درجه اول اهمیت قرار دارد. به دلیل حرکت میز و جابجایی‌هایی که در ادارات انجام ‌می‌شود، جنس میز اهمیت زیادی دارد تا در مواقع حمل و نقل دچار صدمه نشود. برای آن‎‌که میزی با قیمت مناسب و راحت انتخاب نمایید، می‌توانید روی چوب‌های مصنوعی و مهندسی شده MDF نیز تمرکز کنید.

۲. اتصالات میز؛ میز کارمندی چیست

چسبی که برای متصل کردن اجزای مختلف میز کار استفاده ‌می‌شود نیز باید از نوع مرغوب و با کیفیت باشد. برخی از چسب‌‌ها پس از مدتی فاسد شده و به‌دنبال آن، پایه‌های میز از یک‌دیگر جدا ‌می‌شوند. هم‌چنین برخی از چسب‌‌ها نیز در دمای بالا خاصیت چسبندگی خود را از دست ‌می‌دهد، در نتیجه اجزای میز از یکدیگر جدا ‌می‌گردند. در میزهای ام دی اف اتصالات از نوع فلزی هستند که این امر بر استحکام آن‌ها می‌افزاید.

۳. انتخاب رنگ میز مهم است

رنگ میز باید متناسب با سایر اجزای اتاق باشد. به عبارت دیگر ‌‌‌ایجاد هماهنگی میان تما‌می ‌اجزای اتاق ‌می‌تواند در ‌‌‌ایجاد جاذبه در اتاق‌های کارمندان موثر باشد. تناسبات رنگی هم‌گون جهت ایجاد روحیه مناسب برای کارمندان و مراجعه کنندگان امری لازم است. اگر در محیطی از سبک خاص دیزاین و معماری داخلی استفاده می‌شود، رنگ متناسب با پالت رنگی آن سبک باید مورد استفاده قرار گیرد. امروزه زیبایی نیز در کنار کارایی، تاثیر مثبت قابل توجهی در ذهن برجای می‌گذارد.

۴. ابعاد میز کارمندی چیست

میز کارمندی چیست m3

اندازه میز کارمندی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. در صورتی‌که اتاق کوچک است، میز نیز باید متناسب با اتاق از نوع کوچک انتخاب گردد. انتخاب میزی که دارای فضای ذخیره‌سازی کافی باشد، جهت ایجاد نظم و تسهیل بازیابی مدارک، گزینه مناسبی است. علاوه بر آن درصورت انجام چندین کار توسط یک کارمند، یک میز چند منظوره، بسیاری از اهداف را تامین می‌نماید. این میز در مقایسه با چند میز جداگانه فضای کمتری می‌گیرد و قیمت کمتری را نیز تحمیل می‌نماید. میزهای ال شکل بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

۵. حفظ حریم شخصی

میزهای کارمندی باید به گونه‌ای باشند که فضایی اختصاصی ایجاد نماید. بدین معنا که هر یک از پرسنل، دارای میز مخصوص به خود باشند، تا نسبت به انجام کار خود، احساس مسولیت بیشتری داشته باشند. زمانی که فضای کاری هر یک از کارمندان مشخص باشد، راندمان کاری افزایش ‌می‌یابد و از بی‌نظمی‌ و هرج و مرج جلوگیری ‌می‌شود.

ویژگی های میز کار؛ میز کارمندی چیست

میز کارمندی باید به اندازه‌‌‌ای طراحی شود، که موارد زیر در آن رعایت شده باشد:

۱- دارای اندازه مناسب در سطح کار باشد

میز کار مناسب باید برای کامپیوتر یا لپ تاپ و موس جای کافی داشته باشد. میز مناسب هم‌چنین به فضای اضافی برای نوشتن یا گذاشتن ملزوماتی مانند گوشی نیاز دارد.

۲- میز کار مرتبط با اهداف؛ میز کارمندی چیست

لازم است ابتدا پیش‌بینی درستی از فهرست وسایل مورد استفاده کارمندان داشت و سپس بر اساس نیازها، اقدام به انتخاب یا سفارش میز مناسب کرد. میز کارمندی باید مرتبط با اهداف و امور شرکت انتخاب شود. به عبارت دیگر اگر برای انجام برخی کارها لازم است وسایل زیادی روی میز قرار بگیرد، باید میز بزرگ‌تری انتخاب شود. هم‌چنین میزهای دارای کشوهای بیشتر نیز ‌می‌توانند راه‌گشا باشند.

۳- ارگونومیک باشد

به‌منظور جلوگیری از دردهای پشت و کمر، ارتفاع میز کار باید متناسب با صندلی‌‌ها باشد. هم‌چنین در نظر گرفتن میانگین قد کارمندان نیز در ‌‌‌این امر کمک می‌کند.

میز مدیریت؛ میز کارمندی چیست

میز کارمندی چیست m1

چنانچه میزی برای اتاق مدیریت انتخاب ‌می‌شود، باید متفاوت با سایر میزها باشد. میزی برای این اتاق مناسب است که به راحتی بتوان وسایل و ملزومات اتاق مدیریت را بر روی آن چید و مناسب یک مدیر ‌‌باشد. میز مدیریت باید از سبک چیدمان اتاق مدیریت پیروی نماید.

آیا میزهای یک شرکت باید شبیه باشند؟

شباهت تمامی میزها به یک‌دیگر و یک‌دست بودن آن‌ها، الزامی نیست و مدیران می‌توانند با توجه به نیاز کارمندان، میز آنها را سفارش دهند. ممکن است برخی از کارمندان به میزهایی با کشوهای زیادتر با وسعت بیشتر نیاز داشته باشند اما برخی دیگر میزهای کوچک و دارای کشوهای کمتر را ترجیح دهند. میز کار برای هر فرد به‌طور خاص نیازمند تدارکات و تجهیزات خاصی است. میز یک کارمند معمولی با میز منشی یا میز اتاق ریاست تفاوت زیادی دارد. به‌علاوه کار هر کارمند با کارمند دیگر فرق دارد. به‌همین دلیل نیاز است که میز افراد خاصی به‌طور جداگانه سفارش داده شود. برای سفارش میز کارمندی باید به سراغ افراد متخصص بروید تا میزی استاندارد با رعایت تمام شرایط ارگونومیک تدارک دیده شود.

میز کارمندی مبلمان اداری بینو

شرکت برنا یاور ویرا که با نام تجاری بینو با سابقه‌ای طولانی در تولید مبلمان اداری، بهترین و مناسب‌ترین نوع میز کارمندی را طراحی و اجرا می‌نماید. این طراحی با توجه به شرایط محیط اجرا و سلیقه مشتری انجام می‌گیرد. میزهای اداری بینو دارای همه استانداردهای لازم جهت راحتی و کاربردی بودن هستند. جهت دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه انتخاب متریال و سبک مورد نظرتان می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت میز کارمندی چیست

قیمت این محصول با توجه به متریال، ابعاد و نوع کاربری آن تعیین می‌شود. قیمت میز کارمندی با چوب طبیعی بالا است. قیمت میز کارمندی ام دی اف بسیار مناسب است.

کلام آخر

میز مناسب کارمندان، دارای المان‌هایی است که در این مقاله تعدادی از آن‌ها را بیان نمودیم. متریال این نوع میز اولین نکته است که باید مورد توجه قرار گیرد. اندازه و نوع کاربری این نوع میز اهمیت دارد. میزهای مناسب برای اتاق‌های کوچک نیز باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند، که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. این مقاله راهنمایی‌های مهم در زمان خرید مبلمان اداری را پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید