توسط: تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین اصول طراحی فضای کار خانگی چیست؟ استفاده از فضای کار خانگی در قرنطینه به چه شکل امکان پذیر می باشد؟ این روزها خیلی از مردم در اکثر نقاط جهان از ترس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. شبح ویروس کوید ۱۹ یا همان کرونا بر همه جا سایه انداخته و خیلی از ما که اکثر وقتمان را سر کار می‌گذراندیم، حالا باید دورکاری کنیم و فضای کار خانگیداشته باشیم. همه این‌ها به کنار… چه کنیم که خانه‌ برایمان قابل تحمل شود؟

مهمترین نکات در اصول طراحی فضای کار خانگی

چطور خانه را به جایی برای ماندن و زندگی کردن واقعی و نه فقط قرنطینه شدن در این روزهای کرونایی تبدیل کنیم؟ در این مقاله، به این مسئله می‌پردازیم. در این باره هاوانا بتناگر که طراح داخلی مشهور در هند است، ایده‌هایی دارد که با هم مرور می‌کنیم:

۱. خانه و فضای کار خود را تر و تمیز کنید

طی دوره قرنطینه، حواستان باشد خانه و به خصوص فضای کار خانگی شما را گرد و خاک برندارد. می‌دانیم که این وضعیت حالا حالا ها مهمان خانه‌های ما خواهد بود. بنابراین بهتر این است که گرد و خاک در خانه و فضای کار شما نباشد و اسباب اضافی را جمع کنید تا خانواده بتوانند راحت‌تر دور هم جمع شوند، بازی کنند با هم و خوش بگذرانند.

۲. استفاده از وسایل موجود؛ اصول طراحی فضای کار خانگی

در این روزها، کلی وقت آزاد دارید که در اتاق زیر شیروانی و انباری خود بگردید. مطمئنا چیزهایی پیدا خواهید کرد که سالها بود دنبالش بودید و حتما هم به در اصول طراحی فضای کار خانگی به کار خواهد آمد؛ حتی می‌توانید دکور خانه خود را با آن‌ها عوض کنید و یاد و خاطره قدیم را زنده کنید.

۳. استفاده بهینه از اتاق خواب

اصول طراحی فضای کار خانگی m1

اتاق خوابتان را به یک گالری هنری، کتابخانه، فضای ورزشی یا فضای کار خانگی تبدیل کنید. انتخابتان هر چه باشد، سعی کنید خانه‌تان را هر چه بیشتر سرزنده و شاداب نگه‌ دارید. مثلا از پوسترهای کلاسیک، نقاشی‌ها و اشیاء دکوری دیگر استفاده کنید. این را در فضای کار خانگی هم می‌توان پیاده کرد. از آنجا که نمی‌توانیم بیرون برویم، می‌توانیم بیرون را به داخل خانه و فضای کار خانگی خود بیاوریم! اگر گل و گیاه داخل خانه بگذاریم و هوای باغچه‌ی کوچکمان را داشته باشید، حالتان بهتر خواهد شد.

۴. رنگ‌ آمیزی در فضای کار خانگی؛ اصول طراحی فضای کار خانگی

رنگ روی قوه خلاقیت اثر زیادی دارد؛ بنابراین وقت انتخاب رنگ فضای کار خانگی خود حسابی حواستان به رنگ باشد. رنگ فضای کار خانگی نباید جوری باشد که شما را خواب‌آلود کند؛ ولی نباید شما را هم آشفته و تحریک کند؛ چیزی وسط این دو حالت باید در نظر بگیرید. اگر در اصول طراحی فضای کار خانگی خود سایه‌هایی از آبی و زرد در نظر بگیرید، روی بهره‌وریتان تاثیر زیادی خواهد داشت.

۵. تزئین صحیح خانه‌

تابستان در راه است. پس بهتر است محیطی آرامبخش درست کنید. مثلا اگر یک صفحه گلدار بالای تخت خود جاگذاری کنید ایده خوبی است. می‌توانید یک سایبان سبک و بلند هم از سقف خود آویزان کنید و حسابی سلطنتی شوید! ولی یادتان باشد این مناسب فضای کار خانگی شما نیست!

۶. استفاده از هال خانه

افراد معمولا بیشتر وقت خود را در هال خانه می‌گذرانند. خیلی مهم است جدای از اصول طراحی فضای کار خانگی که دارید، چشمی هم به هال خود داشته باشید. باید اعضای خانواده بتوانند راحت در آن حرکت کنند و دور هم جمع شوند. به علاوه باید گرد و خاک نداشته باشد و تمیز باشد. عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره خرید مبلمان اداری رایگان لطفا با مشاورین ارشد مبلمان اداری بینو تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید