توسط: تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی های انواع صندلی اداری خوب جیست؟ برای اطلاع از قیمت صندلی اداری بینو از چه روش هایی باید اقدام کنیم؟ اگر شما هم از آن دسته کارمندانی هستید که حداقل ۸ ساعت از روز خود را در اداره روی صندلی اداری نامناسب (و احتمالا میز غیراستاندارد) می‌نشینید، دیر یا زود درد کمر و گردن به سراغتان خواهد آمد. امید ما این است که با این درد به سراغ انتخاب صندلی اداری بروید! مطمئن باشید اگر صندلی اداری داشته باشید، بخش زیادی از مشکلاتتان حل خواهد شد. در این مقاله به ویژگی‌های صندلی اداری می‌پردازیم.

راهنمای خرید انواع صندلی اداری خوب

انواع صندلی اداری خوب m2

صندلی اداری که بد طراحی شده باشد، لشگری از درد و مرض‌های مختلف را به سوی بدنتان روانه خواهد کرد؛ از خستگی تا درد کمر، دست، شانه و گردن. ولی ما در اینجا شما را با ویژگی‌های یک انواع صندلی اداری خوب آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با چشم باز صندلی اداری خود را انتخاب کنید.

۱- پشتی استاندارد

پشتی صندلی اداری می‌تواند به بدنه صندلی چسبیده یا جداگانه باشد. در صورتی که جداگانه باشد، قاعدتا قابلیت تنظیم هم دارد. به علاوه باید امکان تنظیم زاویه و ارتفاع را هم به طور همزمان داشته باشید. امکان تنظیم ارتفاع در صندلی اداری، باعث می‌شود برای همیشه از شر درد در ناحیه کمر راحت شوید. پشتی صندلی اداری در حالت ایده‌آل باید بین ۳۰ تا ۴۸ سانت عرض داشته باشد و انحنای ستون فقرات شما مخصوصا در ناحیه کمر در آن راحت باشد. اما اگر پشتی صندلی اداری شما به آن چسبیده باشد، باید بتوانید زاویه آن را به جلو و عقب تنظیم کنید. این مدل صندلی اداری، باید قفلی هم داشته باشد که بعد از تنظیم، دوباره به حالت قبل خود برنگردد.

۲- تنظیم ارتفاع؛ انواع صندلی اداری خوب

مهمترین ویژگی یک صندلی اداری این است ارتفاع آن به راحتی تنظیم شود؛ برای این کار باید یک اهرم تنظیم‌کننده بادی داشته باشد. ارتفاع صندلی اداری از سطح زمین باید ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر ارتفاع داشته باشد. با نشستن روی صندلی اداری که چنین ارتفاعی داشته باشد، باید بتوانید پاهای خود را موازی روی زمین قرار بدهید. به علاوه این ارتفاع استاندارد اجازه می‌دهد که ساعد دستتان هم‌سطح با میز کارتان قرار بگیرد.

۳- مشخصات نشیمنگاه

انواع صندلی اداری خوب m1

قسمت پایینی ستون فقرات شما به طور طبیعی یک انحنا دارد. اینکه مدتی طولانی در طی روز پشت میز بنشینید، باعث تحلیل رفتن این انحنای داخلی و وارد شدن فشار بیش از حد و غیرطبیعی به آن می‌شود. صندلی اداری باید بتواند وزن بدن شما را به صورت متعادل روی نشیمنگاه صندلی پخش کند. به دنبال صندلی اداری باشید که لبه نشیمنگاهش گرد باشد. نشیمنگاه صندلی اداری باید به اندازه ۳۰ سانتیمتر از دو سمت کتف شما فاصله داشته باشد تا بتوانید خیلی راحت روی آن بنشینید. به علاوه شیب صندلی اداری باید به سمت جلو و عقب بتواند عوض شود تا بتوانید حالت نشستن خود را تغییر بدهید یا از فشاری که به کمرتان وارد می‌شود کم کنید.

۴- جنس یک صندلی اداری

یک صندلی اداری، مشخصا باید جنسی بادوام داشته باشد. به علاوه باید بالشتک صندلی و پشت آن باید بادقت طراحی شود. چه جنسی برای یک صندلی اداری محسوب می‌شود؟ جنسی که رطوبت و گرما به خود جذب نکند.

۵- کارکرد دسته صندلی؛ انواع صندلی اداری خوب

دسته صندلی در صورتی که استاندارد ساخته شده باشد، فشاری را که ممکن است به کمرتان وارد شود  کم می‌کند. ولی انواع صندلی اداری خوب طوری است که حتی بتوان طول و ارتفاع دسته‌‎ی آن‌ها را تنظیم کرد. ممکن است مثلا برای خواندن متنی با یک حالت صندلی راحت باشید؛ ولی برای نوشتن به حالت دیگری در دسته صندلی اداری خود نیاز داشته باشید. این باعث می‌شود شانه و گردنتان راحت‌تر باشد و از سندروم تونل کارپال هم جلوگیری می‌کند. دسته صندلی اداری است که ظاهر و شکل استانداردی داشته باشد، پهنای مناسب داشته باشد، نرم و البته راحت هم باشد.

۶- صندلی اداری مستحکم

انواع صندلی اداری خوب چرخدار آن صندلی است که صرفا روی محور خودش حرکت می‌کند که خیلی هم سر نخورد و ستون فقراتتان را کش ندهد. به دنبال صندلی اداری باشید که چرخ‌های سفت و سختی داشته باشد که صندلی راحت حرکت کند، قفل شود یا به جایی تکیه داده شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید