توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی های میز اداری پایه فلزی چیست؟ برای خرید بهترین مدل های میز پایه فلزی به چه نکاتی باید توجه شود؟ در دنیای امروز که طراحی دفاتر اداری به سرعت در حال تغییر و تحول هستند، انتخاب مبلمان مناسب برای ادارات و محیط‌های کاری بسیار مهم است. یکی از اجزای اصلی مبلمان اداری، میز اداری است که نقش بسیار مهمی در ایجاد یک فضای کاری بهره‌ور و عمل‌گرا دارد. زمانی که به انتخاب میز اداری ایده‌آل برای دفتر کار می‌پردازید، یکی از تصمیمات اساسی که باید بگیرید، انتخاب پایه مناسب میز اداری است. انتخاب بین پایه‌های ام دی افی و پایه‌های فلزی می‌تواند بر زیبایی کلی، کارایی و دوام میز شما تأثیر بسزایی بگذارد. هر گزینه ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد.

راهنمای خرید بهترین مدل های میز پایه فلزی

در این مقاله، به بررسی مزایای استفاده از میز اداری با پایه فلزی می‌پردازیم و نشان می‌دهیم که چرا این نوع میزها به عنوان یک گزینه پویا، با دوام و کارآمد در محیط کاری شناخته می‌شوند سپس به شما کمک کنیم تا تصمیمی آگاهانه بگیرید. قبل از اینکه درباره مزایای میز اداری فلزی نسبت به میز اداری تمام ام دی اف صحبت کنیم، مهم است که توضیح دهیم که ام دی اف چیست؟ یک ورق ام دی اف چیزی نیست جز یک تخته که با یک روکش ملامینه پوشیده شده است. تخته‌هایی (MDF) که این  روکش‌های ملامینه‌ها بر روی آن‌ها اعمال می‌شوند، تخته‌هایی هستند که شامل ذرات چوب با رزین به هم چسبیده هستند.

هرچند که میز اداری تمام ام دی اف که ویژگی‌های خوب زیادی نیز مانند توانایی مقاومت در برابر تابش نور خورشید،  رطوبت و بخار دارد،  اما دلایل دیگری همچون فرسایش و ساییدگی، باعث می‌شود که این گزینه در برابر میز اداری فلزی کمتر پیشنهاد شود، پس در ادامه برخی از مزایا و معایب میزهای اداری پایه ام دی افی را بررسی می‌کنیم.

مزایای میز اداری تمام ام دی اف

میز اداری پایه فلزی m1

۱. ظاهر طبیعی

میزهای اداری با پایه ام دی اف طرح چوب به دلیل جذابیت و گرما و ظاهر طبیعی‌شان، محبوبیت زیادی دارند. آن‌ها حسی از زیبایی طبیعی را به هر فضا اضافه می‌کنند و می‌توانند با کمی سلیقه در فضاهای اداری با سبک دکوراسیون داخلی مختلف، از کلاسیک تا مدرن، همگرا شوند.

۲. تنوع و سفارشی‌سازی

تولیدکنندگان ورق‌های ام دی اف امروزه این ورق‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌کنند از رنگ‌های ساده تا طرح چوب و بتن و سنگ، همین موضوع باعث می‏شود تا تنوع رنگ بندی در میز اداری با پایه ام دی اف بسیار گسترده باشد و بتوان رنگ بندی‌های مختلفی را به فضا افزود.

معایب میز اداری تمام ام دی اف

۱. حساسیت در برابر آسیب؛ میز اداری پایه فلزی

چوب به رطوبت، تغییرات دما و خراش‌ها حساس است. اگر به درستی مراقبت نشود، ممکن است در طول زمان متلاشی یا شکسته شود و ظاهر زیبای خود را خیلی زود از دست بدهد.

۲. محدودیت در قدرت و مقاومت

اگرچه چوب به طور کلی قدرتمند است، اما از نظر مقاومت، به فلز، نمی‌رسد. بارهای سنگین یا جا به جایی‌های مداوم می‌تواند باعث ضعیف شدن یا شکستن پاهای ام دی اف میز اداری در طول زمان شود. حالا و پس از دانستن ویژگی‌های میز اداری ام دی افی به بررسی مزایا و معایب میز اداری فلزی می‌پردازیم:

مزایای میز اداری پایه فلزی

میز اداری پایه فلزی m2

در ادامه به بررسی هرکدام از ان موارد خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر آشنا نماییم.

  • پایداری و دوام
  • طراحی شیک و مدرن
  • سازگاری با فضای کاری مدرن
  • کارایی و انعطاف‌پذیری
  • سهولت در نگهداری و تمیز کردن
  • طول عمر بالا
  • مقاومت بهتر در برابر ضربه
  • امنیت
  • سلامت
  • صرفه‌جویی در طولانی مدت
  • استفاده بهینه از فضا
  • دوست دار محیط زیست
  • طراحی چند منظوره
  • کارایی راحت
  • حرکت آسان و ایمن
  • میز اداری پایه فلزی برای خانه

۱. پایداری و دوام

میز اداری فلزی برخلاف میزهای اداری ساخته شده از مواد دیگر مانند ام دی اف یا شیشه، دارای پایه‌های قوی و مقاومی هستند که از بارهای سنگین نیز پشتیبانی می‌کنند. پایه‌های این نوع میز اداری قدرت و پایداری سطح بالایی ارائه می‌دهند که آن‌ها را برای استفاده‌ بدود دغدغه مناسب می‌سازد. میز اداری فلزی می‌تواند وزن قابل توجهی را بدون آسیب دیدن به ساختار خود تحمل کند.این ویژگی باعث می‌شود که این میزها برای استفاده در محیط کاری با استفاده مداوم و فشار کاری زیاد، مناسب باشند. علاوه بر این‌ها، فلز، نسبت به سایر مواد، تحت تأثیر انتشار نور بیش از حد تغییرات دمایی قرار نمی‌گیرد.

۲. طراحی شیک و مدرن؛ میز اداری پایه فلزی

میز اداری پایه فلزی، علاوه بر دوام و قدرت، دارای طراحی‌های شیک و مدرنی نیز هست که به زیبایی و لاکچری بودن فضای کاری کمک می‌کند. این میزهای اداری معمولاً با خطوط ساده و شکسته طراحی شده‌اند که به فضای کاری یک حس زیبا و منسجم می‌بخشند.

۳. سازگاری با فضای کاری مدرن

با توجه به روند پیشرفت و تغییر دکوراسیون داخلی در محیط‌های کاری، میز اداری فلزی از نظر طراحی و شکل، با انواع دیگر مبلمان اداری مانند صندلی‌ اداری، کمد‌ها و قفسه‌های اداری، سازگاری بیشتری دارند. این سازگاری از این نوع میزها یک گزینه ایده‌آل برای طراحان محیط‌های کاری مدرن می‌سازد؛  پس اگر طرفدار سبک مینیمالیست مدرن یا صنعتی هستید، میز اداری با پایه فلزی می‌تواند انتخابی عالی باشد. خطوط نازک و تمامیت‌های فلزی آن‌ها ظاهری معاصر به هر فضای اداری می‌دهند.

۴. کارایی و انعطاف‌پذیری؛ میز اداری پایه فلزی

میزهای اداری با پایه فلزی به عنوان یک پلتفرم کاری منعطف و کارآمد عمل می‌کنند. میز اداری فلزی معمولاً دارای اندازه‌های سفارشی  سازی شده و گاهی نیز ارتفاع قابل تنظیم هستند که به کاربران امکان می‌دهد آن‌ها را بر اساس نیازهای خود تنظیم کنند و از آن‌ها برای انجام وظایف مختلف استفاده کنند.

۵. سهولت در نگهداری و تمیز کردن

فلز به عنوان یک ماده غیر‌نفوذپذیر، باعث می‌شود که میز اداری پایه فلزی بسیار آسان به تمیزی برسد. برخلاف میز اداری تمام ام دی اف که ممکن است در معرض خشکی، رطوبت و خاک ظاهر آلوده‏ای بگیرند، میز اداری فلزی به آسانی قابل شستشو و تمیز کردن است و به مدت زمان طولانی تمیزی خود را حفظ می‌کنند.

۶. طول عمر بالا

میز اداری پایه فلزی m3

مقاومت بالای پایه فلزی باعث دوام این مدل میز اداری می‌شود. میز اداری فلزی می‌تواند سال‌ها با نگهداری حداقلی بدون مشکل دوام بیاورد. در واقع می‌توان گفت این پایه‌ها مراقبتی نیاز ندارند که این مزیت بسیار بزرگی است. میز اداری فلزی به طور متوسط دو برابر طول عمر سایر میزهای اداری را دارد، با یک عمر بیش از ۲۰ سال در شرایط استفاده کامل از آن. تراورس‌های فلزی برای نگه‌داری از فایل‌ها و تابلوی میز اداری، همگی جلوی رخداد شکم دادن میز اداری و تحلیل رفتن آن را می‌گیرند و تضمین می‌کنند که عملکرد آن بیش از بیست سال به شکلی کاملا بدون تغییر تضمین شود. علاوه بر این، هرگونه آسیب معمولاً قابل تعمیر است.

۷. مقاومت بیشتر در برابر خراشیدگی و ضربه

اداری پایه فلزی علاوه بر مقاومت در برابر وزن سنگین و سایر مواردی که در بالا اشاره شد در برابر سایر آسیب‌های احتمالی نیز مقاومت بالایی دارد؛ خراشیدگی یا آسیب به علت برخورد تی و جاروی تمیزکننده یا برخورد صندلی اداری به لبه‌ها هرگز به وجود نمی‌آید، مشکلاتی از قبیل شکستن یا جدا شدن لبه‌ها را نشان نمی‌دهند، ضربات نهایتا باعث خم شدگی می‌شوند و هرگز شکستگی در کار نخواهد بود و پوشش رنگ الکترواستاتیک استفاده شده در میزهای اداری بینو تقریبا هرگز آسیب نمی‌بینند.

۸. امنیت؛ میز اداری پایه فلزی

وزن فلز خودش باعث پایداری بالای میز اداری فلزی می‌شود. علاوه بر این پروفیل‌های آهنی در برابر آتش یک مزیت هستند، این ویژگی به ویژه برای میز اداری مناسب واحدهای مالی و حسابداری و بایگانی ادارات بسیار مهم است، چرا که این پایه‌ها از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند.

۹. سلامت

میز اداری پایه فلزی حضور حشرات، مایت‌ها و آفات را کاهش می‌دهد. نفوذناپذیری آن همچنین باعث می‌شود میز اداری فلزی مقاومت بالایی در برابر باکتری‌ها  داشته باشد، که یک موضوع اساسی در بهداشت محیط کار است.

۱۰. صرفه‌جویی در طولانی مدت

درست است که قیمت میز اداری فلزی از میز اداری تمام ام دی اف گران‌تر است. (برای اطلاع از قیمت این نوع میزها با کارشناسان فروش بینو تماس بگیرید.) اما با توجه به دوام آن، اگرچه سرمایه‌گذاری اولیه ممکن است کمی بیشتر باشد، در طولانی مدت نشان دهنده صرفه‌جویی است، زیرا آنها از مد نمی‌افتند و در ظاهری همیشه نو حفظ می‌شوند.

۱۱. استفاده بهینه از فضا؛ میز اداری پایه فلزی

بهره‌وری بهتر از فضای اداری ، به ویژه در برخی از میزهای اداری، مانند میزهای ال‌دار و فایل‌دار، با گزینه‌هایی مانند درب‌های کشویی در درون خودشان با ابعاد خارجی یکسان، فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتری به کاربر می‌دهند. همچنین فضای خالی داخل پایه فلزی باعث جلوگیری از خفه شدن فضا و عدم دسترسی به پشت میز می‌شود. علاوه بر این میز اداری فلزی در اغلب موارد مدولار است که این موضوع باعث می‌شود تا در صورت جا به جایی دفتر کارتان میز اداری شما همچنان کاملا کارآمد باشد.

۱۲. میز اداری دوست دار محیط زیست

میز اداری پایه فلزی m4

استخراج فلز پایدارتر از چوب است و همچنین، در پایان عمر مفیدش نیز بیش‌تر است، میز اداری فلزی می‌تواند بدون از دست دادن هیچ‌یک از ویژگی‌هایش بازیافت و یا استفاده مجدد شود. فولاد در پایان عمر مفیدش ۱۰۰٪ قابل بازیافت است. تأثیر کمتر آن بر آلودگی‌های زیست محیطی بر اساس قابلیت استفاده مجدد و دوامی است که نسبت به میز اداری با پایه ام دی اف دارند. آلودگی زیست‌محیطی فولاد نه تنها پایین‌تر است، بلکه ارزش‌گذاری بهتری در گواهی‌نامه طراحی اکولوژیک محصولات دارد.

۱۳. طراحی چند منظوره؛ میز اداری پایه فلزی

علاوه بر قدرت، دوام و کیفیت، استفاده از میز اداری پایه فلزی همچنین به دلیل انواع امکانات طراحی که ارائه می‌دهد، محبوب شده است. میز اداری فلزی خطوط ساده‌ای دارد که فضا را روشن‌تر می‌کند و به طور هماهنگی وارد هر سبک دکوراسیونی می‌شود. آنها به راحتی با هر کف پوشی سازگار می‌شوند و می‌توانند با سایر اجزای دکوراسیون اداری ساخته شده از مواد دیگر مانند چوب، ملامینه، pvc، پارچه یا چرم ترکیب شوند.علاوه بر این، می‌توانند در هر رنگی، رنگ شوند تا بهتر به نیازهای طراحی و برندینگ شرکت بپیوندند.

۱۴. کارایی راحت

استفاده آسان یکی از ویژگی‌های مهم میز اداری فلزی است. طراحی آن امکانات تنظیمات متعددی را ارائه می‌دهد، که به فضای موجود و روش هر تیم یا نفر سازگار است. علاوه بر این، می‌توانند دمونتاژ شده و به راحتی منتقل شوند و دوباره نصب شوند بدون اینکه لازم باشد نیروی متخصصی برای نصب به شما مراجعه کند یا هزینه‌ای بپردازید.

۱۵. حرکت آسان و ایمن؛ میز اداری پایه فلزی

میز اداری فلزی حتما سبک تر از میز چوبی است و این موضوع به شما کمک می‌کند تا اگر به دلایل مختلف احتیاج به جابه‌جایی این میزها دارید بدون دردسر آن‏ها را جابه‌جا کنید و به اتاق‌ها یا بخش‌های مختلف دفتر کارتان منتقل کنید.

۱۶. میز اداری پایه فلزی برای خانه

میز اداری فلزی همچنین گزینه‌ای ایده‌آل برای کار در منزل است. در واقع، آنها مد شده‌اند، و نه تنها در سبک‌های صنعتی و مدرن،  که حتا در صورت ترکیب پایه فلزی با صفحه ام دی اف طرح چوب کاملاً با مبلمان چوبی ترکیب می‌شوند. آنها می‌توانند بخشی از دکوراسیون کلاسیک با عناصر گرم مانند فرش‌های سنتی، صندلی‌ها و سایر اجزای هوم آفیس شما باشند. در کنار توجه کردن به ویژگی‌هایی مانند دوام، ایمنی، کیفیت و تمیز کردن و نگهداری آسان، که قبلاً اشاره کرده‌ایم و در زندگی روزمره شخصی و خانوادگی ما بسیار ارزشمند هستند میز اداری فلزی گزینه‌ای به شدت جذاب برای به کار گیری در هوم آفیس است.

معایب میز اداری پایه فلزی

میز اداری پایه فلزی m6

در ادامه به تشریح معایب میزهای اداری پایه فلزی خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر آن آشنا نماییم.

۱. عدم وجود گرما و ظاهر طبیعی

برخلاف چوب، فلز از گرمای طبیعی و جذابیت ارگانیکی که چوب به ارمغان می‌آورد، بی بهره است. این موضوع باعث می‌شود که طراحانی که به دنبال ایجاد فضایی طبیعی و استفاده از گیاهان و فلاورباکس در دکوراسیون اداری هستند از میز اداری استقبال نکنند.

۲. قیمت بالاتر؛ میز اداری پایه فلزی

معمولاً میز اداری با پایه فلزی هزینه بیشتری نسبت به میزهای با پایه ام دی افی دارند، که ممکن است برای برخی از مشتریان انگیزه کافی برای انتخاب آن‌ها را از بین ببرند.

کدام گزینه برای شما مناسب است؟

انتخاب بین میز اداری تمام ام دی اف و  میز اداری نهایتاً به ترجیحات شخصی شما، سبک دکوراسیون فضای اداری شما و استفاده‌ای که از میز مدنظر دارید بستگی دارد. از نظر کارشناسان طراحی و فروش شرکت مبلمان اداری بینو بهتر است عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • زیبایی‌شناسی: آیا ترجیح شما زیبایی طبیعی چوب است یا ظاهر مدرن فلز ؟
  • دوام: آیا از میز اداری استفاده سنگین یا جا به جایی مداوم انتظار دارید؟
  • مراقبت: آیا مایلید زمان بیشتری را برای مراقبت از میز اداری تمام ام دی اف صرف کنید یا ترجیح می‌دهید با مراقبت کمتری از میز اداری پایه فلزی استفاده کنید؟
  • سبک دکوراسیون داخلی: آیا میز اداری با سبک دکوراسیون شما هماهنگ‌تر است یا میز اداری تمام ام دی اف؟

با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام گزینه بهترین تطابق را با نیازها و ترجیحات شما دارد.

کلام پایانی

میز اداری پایه فلزی m7

در بحث میز اداری تمام ام دی اف و میز اداری، پاسخ مشخصی وجود ندارد. هر دو گزینه مزایا و معایب خود را دارند. پایه‌های ام دی افی با طرح چوب یا سنگ زیبایی طبیعی و خالصی را به میز اداری ارائه می‌دهند اما نیاز به مراقبت دقیق دارند. پایه‌های فلزی قدرت و زیبایی مدرن را به همراه دارند اما ممکن است از گرمای طبیعی محروم باشند. در نهایت، انتخاب شما باید بر اساس سبک شخصی، استفاده مدنظر و آمبیانس مطلوب شما باشد.

پرسش‌های متداول

۱. آیا میز اداری پایه فلزی مقاوم‌تر از سایر میزهای اداری است؟

پایه‌های میز چوبی به طور کلی به اندازه پایه‌های میز فلزی قوی نیستند. فلزات قدرت و پایداری بیشتری ارائه می‌دهند که مناسب برای استفاده‌های سنگین هستند.

۲. آیا پایه‌های فلزی میز اداری به سرعت خراش می‌خورند؟

میز اداری پایه فلزی ممکن است اگر با اشیاء تیز یا سنگین در تماس باشند، خراش ببینند. اما مراقبت‌های منظم می‌توانند کمک کنند که حداقل خراش‌ها را داشته باشند.

۳. آیا می‌توان طراحی پایه‌های میز اداری را سفارشی کرد؟

بله، پایه‌های میز اداری مدل‌های سفارشی بسیار زیادی را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از انواع مدل‌ها و طراحی‌ها برای تطابق با ترجیحات خاص خود استفاده کنید.

۴. آیا میزهای اداری با پایه فلزی گران‌تر از سایر میزهای اداری هستند؟

هزینه پایه‌های میز فلزی ممکن است بسته به نوع فلز و طراحی متفاوت باشد. اما به طور کلی بله، میز اداری پایه فلزی گران‌تر از سایر گزینه‌های میز اداری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع میزهای اداری میز مدیریت، میز کنفرانس، میز گروهی، میز کانتر و هماهنگی جهت بازدید از شوروم مبلمان اداری بینو و مقایسه انواع میزهای اداری از نزدیک با همکاران ما در واحد فروش در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره خرید مبلمان اداری و طراحی داخلی رایگان استفاده نمایید.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید