توسط: تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین نکات در تمیز کردن مبلمان اداری چیست؟ چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم که به مبلمان اداری آسیب وارد نکنیم؟ اتفاقی است که برای همه می‌افتد! کثیف شدن مبلمان اداری را می‌گویم. ولی مهمتر از آن تمیز کردن مبلمان اداری شما است.؛ یعنی اینکه شیوه تمیز کردن مبلمان شما چه باشد؛ گاهی خیلی مهم‌تر از خود کثیفی می‌شود. وگرنه مثلا تمیز کردن لکه قهوه مبلمان اداری چیز غیرعادی نیست. مخصوصا اگر ارباب رجوع داشته باشید. اگر نمی‌دانید تمیزکاری مبلمان اداری باید چطور انجام شود، ما در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد. در واقع کار ما این است که به شما بگوییم تگ‌های روی مبلمان اداری چه معنی و اطلاعاتی به شما می‌دهند. با دانستن آن، می‌توانید شیوه کار خود را مشخص کنید.

چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم ؟

پیش از اینکه نحوه تمیز کردن انواع مبلمان اداری را آموزش بدهیم باید این نکات را باید در ذهن داشته باشید، فارغ از اینکه جنس مبلمان شما چه باشد:

  • بلافاصله لکه را تمیز کنید. هر چه بیشتر معطل کنید، تمیز کردن مبلمان سخت‌تر خواهد شد.
  • قبل از اینکه هر شیوه‌ تمیز کردن مبلمان را انتخاب کنید، حتما یادتان باشد که آن را روی گوشه‌ای از مبلمان که خیلی هم دیده نمی‌شود، امتحان کنید. اگر خراب‌کاری نکرد، در بقیه جاهای مبل هم پیش ببرید.
  • همیشه بر مبنای دستورالعمل‌های موجود پیش بروید. کار سرخود نکنید. تمیز کردن مبلمان همینطوری جلو نمی‌رود!
  • از مواد شوینده و تمیزکننده حتما در جایی استفاده کنید که تهویه مناسب داشته باشد.

بعد از اینکه چنین اتفاقی افتاد، اولین و بهترین کار این است که روی آن را جاروبرقی بکشید. جاروبرقی کشیدن نشیمنگاهِ صندلی‌ها یا کوسن‌هایی که پارچه‌ای باشد، راه‌حل نهایی است برای تمیز کردن گرد و خاک مبلمان اداری و شک نکنید که آن را زنده و نو خواهد کرد. اگر اوضاع لکه‌ها از این هم خراب‌تر بود، از یک حلال با پایه آب استفاده کنید و آن را روی لک بپاشید. توصیه ما هم این است که پیش از تمیز کردن مبلمان با حلال، آن را زیر وسیله خود امتحان کنید که ناخواسته به جنس مبلمان اداری خود آسیب نزنید.

تگها برای تمیز کردن مبلمان اداری

تمیز کردن مبلمان اداری m3

اولین قدم تمیز کردن مبلمان این است که تگ‌ مبلمان را چک کنید. روی هر تگ، یک حرف نوشته شده که به شما می‌گوید روش تمیز کردن مبلمان باید چه باشد. در ادامه معنی این تگ‌ها را روشن می‌کنیم:

۱. W : تمیز کردن مبلمان اداری با آب

اول نگاهی می‌اندازیم به اینکه اصلا اگر باید تمیز کردن مبلمان با آب انجام شود، یعنی چه؟ این شیوه تمیز کردن معمولا روی مبلمانی جواب می‌دهد که ۱۰۰% پلی‌استر باشد و جنس پشتی آن هم آکریلیک  یا لاتکس باشد. اول از همه برای تمیز کردن مبلمان خود آن را درست و حسابی جاروبرقی بکشید. بعد هم دنبال راه‌حل خاص خودتان باشید. چطور؟ چند قطره مایع ظرفشویی با آب قاطی کنید. این تقریبا گزینه‌ای است که همیشه جواب می‌دهد.

باز هم یادآوری می‌کنیم راهکار خودتان را اول روی جایی غیر از مبل امتحان کنید، که احیانا مبلتان را خراب‌تر نکند. بعد از اینکه خیالتان راحت شد، روی بقیه جاهای مبلمان هم پیاده‌ش کنید. خیلی آرام روی لکه را با دستمالی که با ماده تمیزکننده نم کرده‌‎اید، بپوشانید. مستقیما ماده تمیزکننده را روی مبلمان نریزید! چند باری هم دستمال را برگردانید و جا به جا کنید که حتما سطحش تمیز باشد و اوضاع را بدتر نکند. این کار را انقدر ادامه دهید که لک کاملا از بین برود. تمیز کردن مبلمان اداری گاهی همینقدر ساده است.

۲. S : تمیزکاری مبلمان با حلال‌های بدون آب

بعضی از انواع مبلمان اداری هستند که برای تمیز کردنشان باید از مواد حلال بدون آب ملایم یا ماده تمیزکننده خشک استفاده کنید. این مواد را از کجا می‌توانید بخرید؟ فروشگاه‌های مبلمان اداری، لوازم خانگی یا حتی آنلاین. وقتی دارید یکی را برای تمیز کردن مبلمان اداری خود انتخاب می‌کنید، حواستان باشد که فاقد تتراکلرید یا هر ماده سمی دیگری باشد. تا ماده تمیزکننده خود را خریدید، حتما روی سطح دیگری جز خود مبلمان اداری امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید بعد آن را به مبلمان خود بزنید. بعد که مطمئن شدید، ماده را روی یک پارچه بریزید و سطح لکه را با آن بپوشانید.

نکته: هنگامی که برای تمیز کردن مبلمان خود از ماده حلال یا ماده خشک استفاده می‌کنید، حتما مطابق دستورالعمل کار خود را جلو ببرید.

۳. SW : تمیزکاری با فراورده‌‌های با پایه‌ آب یا بدون آب

تمیز کردن خیلی از مبلمان‌ اداری مثل آن مدل‎‌ها که با پلی‌استر ۱۰۰% بازیافت شده یا پلی‌استر ترکیبی ساخته شده‌اند، با استفاده از دو فرایند با پایه آب یا بدون آب ممکن است تمیز شوند. اینکه کدام یکی از این دو فراورده را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد. ولی هر کدام را که برای تمیز کردن مبلمان خود انتخاب کردید، حتما مطابق با دستور‌العملش کار کنید. پیشنهاد ما این است که پیش از کار خود، حتما مبلمان را جاروبرقی یا دستمال نم بکشید تا کامل تمیز باشد.

نکته: اگر می‌خواهید بوی بد مبلمان اداری خود را هم ببرید، بد نیست از جوش‌شیرین استفاده کنید. چطور؟ کمی جوش‌شیرین روی سطح آن بپاشید، بگذارید کمی بماند و بعد آن را جاروبرقی بکشید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

  1. بازتاب: تمیز کردن مبلمان اداری چوبی | مبلمان اداری بینو

دیدگاهتان را بنویسید