توسط: تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : بهره‌ وری در فضای کاری را چگونه می توان ارتقاء بخشید؟ برای افزایش بهره وری در فضای کاری چه باید کرد و از چه روش هایی می توان استفاده نمود؟ در مقالۀ پیشین به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توان بهره‌وری را در محیط کار افزایش داد و سوالاتی هم در این زمینه هم مطرح شد. از جمله این‌ که: به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا کارکنان شما در محیط کار احساس راحتی کنند؟ آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که کارآیی لازم را دارند یا خیر؟ در ادامۀ نوشتار قبل، به ۳ نکتۀ باقی‌مانده در رابطه با ایجاد یک فضای اداری کارآمد (هم از لحاظ  فیزیکی و هم روانی) اشاره می‌کنیم.

۳- تأثیر رنگ بر بهره‌ وری در فضای کاری

استفاده از رنگ‌های شاد و گرم در محیط کاری، تأثیرات شگفت‌انگیزی از خود بر جای می‌گذارند و موجب افزایش بهره‌وری کارکنان در یک محیط کاری می‌شوند. روانشناسان چندین دهه را صرف تحقیق و بررسی اثرات رنگ‌های مختلف بر روی افراد و میزان بهره‌وری آنها کرده‌اند. صحت و درستی بیشتر این مطالعات در طول سال‌ها به اثبات رسیده است. در این قسمت به تأثیر مثبت ۴ رنگی که برای دفتر شما مناسب هستند، می‌پردازیم:

آبی: آرامش‌بخش

رنگ آبی که یکی از سه رنگ اصلی را تشکیل می‌دهد، موجب برقراری ارتباط مؤثر، اعتماد، کارآیی و آرامش بیشتر در فضای کار می‌شود. از سوی دیگر، می‌تواند اشاره‌ای به کمبود هیجانات و سردی داشته باشد.

قرمز: القای حس قدرت؛ بهره‌ وری در فضای کاری

رنگ قرمز که در دستۀ رنگ‌های اصلی و گرم قرار می‌گیرد، قدرت، گرما، انرژی، هیجان و تحرک را به رخ می‌کشد. در مقابل، می‌تواند نشاگر طغیان و اعتراض هم باشد.

رنگ زرد: غلیان احساسات

بهره‌ وری در فضای کاری 2
رنگ زرد هم که مانند رنگ قرمز در دستۀ رنگ‌های اصلی و گرم قرار می‌گیرد، نمایان‌گر احساساتی چون خوش‌بینی، اعتماد به نفس، خلاقیت و نشاط است. همچنین در مقابل می‌تواند نشانۀ بی‌ثباتی، هشدار، ناامیدی و ترس نیز باشد.

سبز: تعادل‌ بخشی

رنگ سبز جزو رنگ‌های فرعی و سرد است که به هم‌سویی و اتحاد، تعادل، آسایش و صلح اشاره می‌کند. همچنین می‌تواند حس طراوت و تازگی را به ذهن متبادر سازد.

۴- استفاده از گیاهان در بهره‌ وری در فضای کاری

برای آن که در محیط کار خود احساس طراوت و سرزندگی داشته باشید، لازم نیست که در دل یک جنگل بارانی کار کنید! بلکه با چند راه‌کار ساده می‌توانید این طراوت و تازگی را به محل کار خود بیاورید. مطالعات چند سال اخیر نشان می‌دهد که چگونه گیاهان برای افزایش بهره‌وری کارکنان در یک دفتر مفید هستند. گیاهان مزایایی همچون تولید اکسیژن، فیلتر کردن هوا و حذف باکتری‌ها را دارند. این عامل مهمی برای افزایش کارآمدی در محیط کار است.

۵- به راحتی کارکنان اهمیت دهید

در اکثر محیط‌های کاری، افراد زمان زیادی را صرف نشستن بر روی صندلی اداری و خیره شدن به صفحۀ نمایش‌گر رایانه می‌کنند. بنابراین برای افزایش بهره‌ وری در فضای کاری مهم است که این ساعات طولانی همراه با احساس راحتی و آرامش سپری شود. در این راستا برای هر کارفرما و صاحب کسب و کاری لازم است که به گونه‌ای مبلمان اداری را برای محل کار خود انتخاب کند که راحتی کارکنان و در نتیجه سلامتی آنها تأمین گردد. خستگی و بروز مشکلات جسمانی در حین کار، موجب کاهش بهره‌وری افراد می‌شود. بنابراین لازم است که جوانب مختلف برای راحتی و سلامت کارکنان را به طور دقیق بررسی کنید. جهت بررسی، و دریافت مشاوره خرید مبلمان اداری با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید