توسط: تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی های میز گروهی دو نفره کدام است؟ برای خرید و قیمت میز گروهی و تیم ورک به چه فاکتورهایی باید دقت کنیم؟ در محیط‌های کاری امروزی که همکاری و تعامل اهمیت بسیار بالایی دارند میزهای کار گروهی راهکاری هوشمند و کارآمد برای استفاده از فضاهای پرسنلی است که به حفظ کارایی و همکاری بین اعضای یک تیم کمک می‌کند. این میز اداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دو نفر کارمند در یک واحد میز قرار می‌گیرد، و یک راه‌حل ایده‌آل برای اعضا، همکاران یا کارمندان تیمی است که نیاز به کار نزدیک به هم دارند. در این مقاله، به بررسی دنیای میز گروهی دو نفره می‌پردازیم و نحوه تغییر شکل فضاهای کاری تعاملی با طراحی‌های نوآورانه و کاربرمحور را بررسی می‌کنیم.

فرهنگ کار تیمی؛ اهمیت میز گروهی دو نفره

قبل از شروع به بررسی جزئیات، بیایید ببینیم که چرا میزهای کار گروهی در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر مدرن اهمیت پیدا کرده‌اند؟

۱. تیم‌سازی و ارتباطات

محیط‌های کاری مدرن بر اساس تیم‌سازی و ارتباطات قوی شکل می‌گیرند. میزهای کار گروهی دو نفره تعامل آسان بین نفرات را تسهیل می‌کنند و برای فرهنگ سازمانی تیمی و تعاملی امروزی مناسب هستند. این نوع میزها امکان گفتگوهای سریع و غیررسمی را فراهم می‌کنند که می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر و حل مشکلات تیم کمک کند.

۲. بهینه‌سازی فضا؛ میز گروهی دو نفره

میزهای گروهی استفاده بهره‌ورانه از فضا را به حداکثر می‌رسانند که این موضوع یک نکته مهم در دفاتر اداری با فضای محدود است. استفاده بهینه از فضا می‌تواند به کاهش هزینه‌های اجاره منجر شود و امکان تعبیه فضاهای حمایتی مانند اتاق‌های بازی و استراحت را که به بهبود محیط کاری منجر می‌شوند فراهم کند.

ابعاد و اندازه میز گروهی دو نفره

میز گروهی دو نفره l1

هر چند حدود ابعاد استاندارد جهت ساخت میز گروهی مشخص است اما برای داشتن ابعاد دقیق این نوع از میزهای اداری لازم است به موضوعاتی از قبیل، مشخصات فیزیکی فضا همچون ابعاد اتاق، محل قرارگیری درب و پنجره‌ها، محل قرارگیری دریچه‌های سرمایش یا گرمایش و … توجه نمود، همچنین وظایف کاری افرادی که از میز استفاده می‌کنند، مقدار صحه کار مورد نیازشان و تعداد کشوهای لازم را مشخص می‌کند. ابعاد این میزها به طور معمول به شکل عرض × طول × ارتفاع مشخص می‌شوند که البته در میزهای با پایه ثابت عدد ارتفاع اغلب ثابت است اما سایر موارد ممکن است بسته به شرکت سازنده و شرایط کارفرما تغییر کنند.

یکی از ابعاد استاندارد و پر متقاضی برای میزهای گروهی دو نفره، ۱۲۰ × ۶۰ × ۷۵ سانتی‌متر به ازای هر نفر است. این ابعاد به طور عمومی برای میزهایی که قرار است به صورت گروهی استفاده شوند طراحی شده‌اند و به دلیل ابعاد متوسط خود، به راحتی در اکثر فضاهای کاری جا می‌شوند. طول ۱۲۰ سانتی متر در کنار عرض صفحه کار ۶۰ سانتی متر فضایی است که یک کاربر که به طور معمول بیشتری زمان کار خود را به کار با کامپیوتر اختصاص می‌دهد می‌تواند به راحتی از آن اسفاده کند.

علاوه بر ابعاد فیزیکی، برخی از میزهای گروهی دو نفره دارای ویژگی‌های اضافی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا ارتفاع میز را به اندازه‌ای تنظیم کنند که برای شرایط جسمی و ارگونومی شخصی خود مناسب باشد.

ابعاد استاندارد میز کار گروهی (به ازای هر یک نفر)
طول میز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ سانتی متر
عرض صفحه میز بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر
ابعاد فایل سه کشوی زیر میزی ۴۵*۴۵*۶۵ سانتی متر
ابعاد ال همسطح میز ۴۵*۹۰*۷۵ سانتی متر

انواع طراحی میز گروهی دو نفره

میز گروهی دو نفره l2

میزهای گروهی دو نفره در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند که نیازهای کار تیمی، فضای بایگانی و زیبایی‌شناختی مختلف دفاتر کار را برآورده می‌کنند. مهمترین آنها عبارتند از:

  • میزهای کنار هم
  • میزهای رو به روی هم
  • سفارشی‌سازی
  • وضعیت ارگونومیک
  • وضعیت ارگونومیک
  • مدیریت کابل‎ها
  • منابع مشترک
  • آسان شدن کار تیمی
  • فضا برای همکاری
  • مواد اولیه

۱. میزهای کنار هم

میز گروهی دو نفره l3

رایج‌ترین طرح میزهای کار گروهی شامل دو میز کارمندی کنار هم است که به همکاران اجازه می‌دهد نزدیک به هم کار کنند و در عین حال فضای کاری اختصاصی خود را داشته باشند. این نوع طراحی برای تیم‌هایی که نیاز به همکاری نزدیک دارند، بسیار مفید است.

۲. میزهای رو به روی هم

میز گروهی دو نفره l4

در برخی از مدل‌های میزهای کار گروهی که مدل‌های جدیدتر را شامل می‌شوند کاربران روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که این مدل از طراحی میز اداری حس شراکت را تقویت کرده و صحبت کردن را تسهیل می‌کند. این نوع طراحی برای تیم‌هایی که احتیاج به جلسات کوتاه و گفتگوهای مستقیم دارند، مناسب است.

۳. سفارشی‌سازی میز گروهی دو نفره

ساختار مدولار: بسیاری از انواع میز گروهی دو نفره مدولار هستند و امکان چیدمان سفارشی را فراهم می‌کنند. این ویژگی به معنای تطبیق میز کار گروهی با نیازهای خاص تیم شماست. به عنوان مثال، می‌توانید میزها را به هم به صورت کنار هم و هم به صورت رو به روی هم چیدمان کنید و حتی در شرایط خاص با تغییرات بسیار ساده و کم هزینه امکان استفاده زا میز به صورت انفرادی نیز ممکن است.

استفاده از لوازم جانبی جهت ایجاد نظم: کاربران میز کار گروهی می‌توانند با لوازم جانبی مانند دیوایدرهای شیشه‌ای یا نمدی یا ام دی افی، بازوهای ارگونومیک مانیتور یا روش‌های مدیریت و سازماندهی کابل، نظم و یکپارچگی فضا را افزایش دهند. این لوازم جانبی می‌توانند به ایجاد یک محیط کاری مرتب و سازمان‌یافته کمک کنند.

۴. وضعیت ارگونومیک؛ میز گروهی دو نفره

میزهای کار گروهی دو نفره ارگونومی و راحتی کاربر را در اولویت قرار می‌دهند تا بهره‌وری را افزایش دهند.

۵. قابلیت تنظیم ارتفاع

  • ارتفاع‌های قابل تنظیم:

میزهای گروهی قابل تنظیم ترند جدید بازار مبلمان اداری ایران هستند که به کاربران اجازه می‌دهند ارتفاع را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنند و تراز ارگونومیک و راحتی را تنظیم کنند. این امر می‌تواند به کاهش خستگی و ناراحتی ناشی از نشستن و کار کردن طولانی مدت کمک کند.

  • فضای مشترک

میز گروهی دو نفره l5

میزهای مشترک با قابلیت تنظیم ارتفاع، کاربران با ارتفاع‌ها و ترجیحات کاری مختلف را در خود جای می‌دهند. این ویژگی به ویژه در محیط‌های مختلف مانند فضاهای اشتراکی استفاده می کنند، بسیار مفید است.

۶. مدیریت کابل‎ها؛ میز گروهی دو نفره

مرتب و منظم: سیستم‌های مدیریت کابل، سیم‌ها و کابل‌ها را مرتب نگه می‌دارند و یک فضای کاری تمیز و بدون درهم‌ریختگی ایجاد می‌کنند که تمرکز و همکاری را افزایش می‌دهد. محیط کاری مرتب می‌تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند.

۷. منابع مشترک

روش‌های مدیریت کابل‌های مشترک، تنظیم ابزارها و دستگاه‌های مشترک را ساده‌تر می‌کنند. این ویژگی به ویژه در دفاتر بزرگ که نیاز به اشتراک‌گذاری تجهیزاتی همچون پرینتر دارند، بسیار مفید است.

۸. آسان شدن کار تیمی

میز گروهی دو نفره برای تسهیل همکاری و تیم‌سازی طراحی شده‌اند.

۹. فضا برای همکاری در میز گروهی دو نفره

فضاهای جلسه و طوفان فکری:  برخی طرح‌های میز کار گروهی دارای سطوح بزرگتری هستند که می‌توانند به عنوان میز جلسه یا بحث‌های غیررسمی عمل کنند و به همکاران اجازه دهند به راحتی با هم تبادل نظر  کنند. این فضاها می‌توانند به عنوان مکان‌هایی برای تبادل ایده‌ها و نظرات استفاده شوند.

اشتراک گذاری اطلاعات: فضای میز کار گروهی، اشتراک اطلاعات را ساده‌تر می‌کند و همکاری و حل خلاقانه مسائل را تسهیل می‌کند. این اشتراک منابع می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا بهتر و سریع‌تر به اهداف خود برسند.

۱۰. مواد اولیه، جنس و زیبایی شناسی

میز کار گروهی دو نفره در سبک‌ها و متریال مختلفی ارائه می‌شوند تا با شیوه‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی ادارات مختلف هماهنگ شوند.

هماهنگی طراحی در میز گروهی دو نفره

زیبایی‌شناسی محل کار: میز کار گروهی دو نفره می‌توانند با دکور اسیون دفتر شما همخوانی داشته و فضای کاری هماهنگ و جذابی را ایجاد کنند. طراحی مناسب این دسته از میزهای اداری می‌تواند به بهبود روحیه کار تیمی کارکنان و افزایش بهره‌وری پرسنل کمک کند.
انتخاب مواد اولیه: این میزها از مواد اولیه مختلفی مانند چوب، فلز، شیشه و ام دی اف ساخته می‌شوند که هم تنوع زیبایی‌شناختی و هم دوام بالا را تضمین کنند. انتخاب مواد اولیه مناسب می‌تواند به دوام و ماندگاری بیشتر میزهای کار گروهی کمک کند.

خرید و قیمت میز گروهی و تیم ورک

شاید متنوع‌ترین میز اداری از نظر بازه قیمتی متعلق به میزهای کار گروهی باشد، میزهای کار دو نفره در محدوده‌های قیمتی مختلفی موجود هستند که با می‌توانند با محدودیت‌های بودجه مختلف سازگار شوند.

سیستم هزینه و بهره‌وری؛ میز گروهی دو نفره

  • سرمایه‌گذاری بلند مدت
  • پیشنهادهای مقرون‌ به ‌صرفه
  • توصیه‌ها
  • دیدگاه‌های کاربران

۱. سرمایه‌گذاری بلند مدت

اگرچه میز اداری با کیفیت بالا ممکن است هزینه اولیه بالاتری نسبت به نمونه مشابه اما با کیفیت پایین‌تر  داشته باشند، اما باید بدانیم کهدر برابر این هزینه بیشتر دوام و طول عمر بالاتری ارائه می‌دهند و در بلند مدت باعث صرفه جویی و بازگشت سرمایه می‌شوند به این شکل که سرمایه‌گذاری روی میزهای اداری با کیفیت می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعویض و تعمیر در آینده کمک کند.

۲. پیشنهادهای مقرون‌ به ‌صرفه

در میان انواع میزهای کار گروهی گزینه‌هایی نیز وجود دارند که با بودجه محدود و بدون کاهش کارایی یا تغییر در سبک به روز آن، فضاهای کاری تعاملی را برای طیف وسیعی از کسب‌وکارها در دسترس قرار می‌دهند. این نوع از میزهای کارگروهی می‌توانند به کسب‌وکارهای کوچک و نوپا و استارتاپ‌ها کمک کنند تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین، یک محیط کاری حرفه‌ای و کارآمد ایجاد کنند. برای کسب اطلاع از میزهای اداری با قیمت مناسب، کافی است با کارشناسان فروش شرکت مبلمان اداری بینو تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

۳. توصیه‌ها؛ میز گروهی دو نفره

تقریبا تا به حال مشتریانی نداشته ایم که بعد از انتخاب سبک دکوراسیون اداری اپن آفیس و میز گروهی پشیمان شوند و یا بخواهند که به سیستم قبلی مبتنی بر میزهای کارشناسی انفردای بازگردند؛ اما با این وجود بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب میز کار گروهی، تجربیات و نظرات دیگران را در نظر بگیرید.

۴. دیدگاه‌های کاربران

نظرات کاربران: خواندن نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران درباره میزهای کار گروهی دو نفره خاص می‌تواند درک ارزشمندی در مورد عملکرد این نوع میزهای اداری در دنیای واقعی کسب و کارها، دوام و رضایت کاربر ارائه دهد. این نظرات می‌توانند به شما کمک کنند تا میز مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

توصیه‌های همکاران: از همکاران یا دوستانی که تجربه استفاده از این میزها را دارند، مشورت بخواهید. نظرات آنها می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب‌های آگاهانه‌ای داشته باشید که با نیازهای تعاملی و زیبایی‌شناختی خاص شما هماهنگ باشد.

کلام پایانی

میز گروهی دو نفره l6

میز گروهی دو نفره باعث به وجود آمدن نوعی از تحول تعاملی در طراحی مبلمان اداری و به تبع آن در مدیریت منابع انسانی کسب و کارها شدند که نیازهای محیط‌های کاری مدرن را که بر تیم‌سازی، ارتباطات و استفاده بهره‌ورانه از فضا تأکید دارند، برآورده می‌کنند. این سبک از میزهای اداری تنها یک محصول مبلمان اداری نیستند؛ بلکه کاتالیزورهایی برای ارتقای سطح شبکه سازی، همکاری و بهره‌وری درون سازمانی هستند.

خواه در یک فضای کار مشترک، یک سازمان با طراحی باز (Open Office) یا محیط یک شرکت کوچک باشید، میزهای کار گروهی دو نفره راه‌حلی نوآورانه و کاربرمحور برای فضاهای کاری کارمندی و کارشناسی فراهم می‌کنند. این مدل از میزها تعاملات بین کارمندان را بهبود بخشیده، همکاری را تسهیل می‌کنند و فضای فیزیکی دفتر کار را بهینه می‌سازند و تضمین می‌کنند که از منظر معماری داخلی دفتر شما یک مرکز خلاقیت و بهره‌وری باقی می‌ماند.

با انتخاب‌ طرح‌های صحیح و سفارشی سازی کردن گزینه‌های موجود بر حسب وظایف تیم ها و فضای هر واحد اداری، این میزهای گروهی به تیم‌ها اجازه می‌دهند تا رشد کنند و فضاهای مشترک را به مراکز نوآوری و کار تیمی تبدیل کنند. با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال طراحی و اجرای یک محیط کاری حرفه‌ای، مدرن و منطبق با فرهنگ سازمانی و وضعیت فضای فیزیکی کسب و کارتان هستید، همین حالا با کارشناسان فروش مبلمان اداری بینو تماس بگیرید و یا برای دیدن نمونه‌های بیشتر به وبسایت شرکت برنا یاور ویرا مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

۱. میزهای کار گروهی دو نفره چه مزایایی دارند؟

میزهای کار گروهی دو نفره امکان همکاری و تبادل اطلاعات میان دو نفر را فراهم می‌کنند، به طوری که هر دو فرد به راحتی می‌توانند به اطلاعات و ابزارهای مشترک دسترسی پیدا کنند. این امر باعث افزایش تعامل و همکاری بین افراد یک تیم می‌شود و توانایی حل مسائل و به سر انجام رساندن پروژه‌ها را بهبود می‌بخشد.

۲. میزهای کار گروهی چگونه می‌توانند به بهره‌وری کمک کنند؟

با ایجاد فضایی مناسب برای همکاری و تبادل اطلاعات، این میزها به بهره‌وری کاری کمک می‌کنند. هر دو نفر می‌توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و برنامه‌ریزی مشترکی برای انجام وظایف داشته باشند، که این امر موجب افزایش تولید ارزش و بهبود کیفیت کار می‌شود.

۳. مهمترین المانها در انتخاب میز گروهی دو نفره کدامند؟

در انتخاب میزهای کار گروهی دو نفره، عواملی مانند اندازه مناسب جهت جاگیری دو نفر، قابلیت تنظیم ارتفاع، کیفیت ساخت، مقاومت در برابر سایش و ضربه، میزان فضای ذخیره‌سازی(کمد و فایلینگ)، و همچنین طراحی مناسب برای تسهیل تبادل اطلاعات و همکاری مهم می‌باشد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید