توسط: تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

نقش صندلی اداری بر روی کارمند در سال‌های اخیر و با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که روی موضوع نقش تجهیزات اداری و مبلمان اداری بر کارمندان شده است انکار ناپذیر است. اما همه‌ی ما می‌دانیم که استرس و فشار کاری در محل کار یک پدیده یا شاید اتفاق رایج باشد. به همین خاطر در موراد مختلف ما راه حل‌هایی را از جانب رسانه‌های مختلف در مورد غلبه بر استرس در محل کار می‌شنویم. البته که نقش منابع انسانی در هر سازمان برای کاهش میزان استرس در کارمندان بسیار مهم است و می‌بایست با تعامل جهت حفظ و نگهداشت نیرو اقدام به ایجاد شرایط مثبت و آرام نماید اما گاهی تنها یک صندلی اداری استاندارد می‌تواند همه‌ی معادلات را تغییر دهد. نقش صندلی اداری در کاهش استرس، خستگی و فرسودگی کارمندان انکار ناپذیر است. ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت. یک موضوع جدید و بسیار جذاب، پس همراه ما باشید.

غلبه بر استرس با استفاده از نقش صندلی اداری
غلبه بر استرس با استفاده از نقش صندلی اداری

غلبه بر استرس با استفاده از نقش صندلی اداری

در فضای اداری در صورت بروز مشکل و ایجاد فضایی پرتنش و استرس‌زا برخی خود را مقصر می‌دانند، برخی مدیران بالادستی و برخی شانس بد خود را! اما این تمام آن چه در می‌بایست نیست. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری مدیتیشن، خواب مناسب و یوگا را برای کارمندان پیشنهاد می‌کنند اما ما به موضوع مهمی پی برده‌ایم که آن چیزی نیست جز «نقش صندلی اداری» در بهبود فضای اداری و سازمانی. این نتیجه به این خاطر ایت که یک تغییر جزئی در عادات نشستن می‌تواند کمک زیادی به شما در غلبه بر این استرس اداری کند. حال بیایید به پنج مورد اساسی که باید در یک صندلی اداری برای مبارزه با استرس به دنبال باشید نگاهی بی‌اندازیم. در این رابطه مقاله “اهمیت صندلی اداری ارگونومیک در دفتر اداری چه نقشی دارد؟” را نیز می توانید مطالعه کنید.

طراحی ارگونومیک

این روزها صندلی‌های اداری به گونه‌ای ارگونومیک طراحی شده‌اند تا کارمندان کاملا راحت باشند. این صندلی‌ها باعث می‌شوند نشستن راحت‌تر و آرامش‌بخش‌تر باشد. نشستن برای ساعات طولانی نباید دلیل باشد که خستگی اینجاد کند و بر بهره وری تاثیر بگذارد. البته شاید بتوان گفت به علت توجه به نقش صندلی اداری بر بهبود کارآیی کارمندان، شرکت‌ها به تولید صندلی ارگونومیک روی آورده‌اند.

بازوهای صندلی اداری

نقش تکیه گاه بازو و دست‌ها در صندلی اداری نیز قابل توجه است زیرا بسیاری از دردها در قسمت بالایی کمر زمانی ایجاد می‌شود که عضلات قسمت بالای و پشت از تحمل وزن بازوها خسته می‌شوند. تکیه گاه بازو وزن بازوها را تحمل می‌کند و به شل شدن عضلات گردن و شانه کمک می‌کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که صندلی اداری دارای یک تکیه گاه خوب برای بازوها است.

پشتی انعطاف‌پذیر

کلید راحتی در بررسی نقش صندلی اداری در راحتی کارمندان، پشتی محکم و در عین حال انعطاف‌پذیر است. ما انسان‌ها و کارمندان ماشین نیستیم و از این رو انعطاف‌پذیری برای ما بسیار مهم است و ارگونومی طبیعی بدن ما نیز به آن نیاز دارد. یک تکیه گاه قابل تنظیم صندلی اداری نه تنها به کمر کارمندان احساس راحتی و آسایش می‌دهد، بلکه کمک می‌کند که نقش صندلی اداری در نشستن راحت، افزایش بهره وری و سلامت کارمندان به خوبی اجرایی شود.

صندلی راحت

مواد اولیه تشکیل دهنده صندلی اداری باید نرم و محکم باشد. اگر خیلی سخت باشد، در نهایت به کاربر در بلند مدت و حتی کوتاه مدت صدمه می‌زند. این صدمات می‌تواند باعث خستگی شود و کارمند را نسبت به انجام کار بدبین کند. در حالی که کارمند نمی‌داند خستگی‌های فراموش کردن نقش صندلی اداری در بهبود اوضاع کاری است. یک صندلی اداری راحت به کارمند احساس بی‌استرسی می‌دهد زیرا با هیچ ناراحتی روبرو نخواهد شد.

سطح قرار گیری چشم

آن صندلی اداری را انتخاب کنید که سطح چشمی مناسبی داشته باشد تا برای دیدن لپ‌تاپ،رومیزی خود مجبور به خم شدن یا فشار زیاد نباشید. بدان معنا که صندلی اداری دارای تنظیمات ارتفاع باشد. تنظیم ارتفاع در صندلی اداری باعث می‌شود که افزاد با قدهای مختلف بتوانند صندلی را برای کار خود شخصی‌سازی کنند و از آن به درستی استفاده کنند.

نقش صندلی اداری در غلبه بر استرس
نقش صندلی اداری در غلبه بر استرس

نتیجه گیری

همه‌ی آن چه تاکنون گفته شد عوامل و الزامات اساسی برای یک تجربه کاری راحت هستند. صندلی‌های اداری که تمام موارد فوق را ارائه می‌دهند قطعا برای جفاظت از سلامتی کارمندان خصوصا کمر و گردن عالی خواهند بود.(ما به شما توصیه می‌کنیم مقاله “خرید صندلی اداری باید با بررسی چه جزئیاتی انجام شود” را در این حوزه بخوایند.) برای ان کار با توجه به شناختی که اکنون از نقش صندلی اداری بدست اورده‌اید ابتدا نوع صندلی را انتخاب کنید و پس از آن بررسی کنید که چگونه بر بهره وری کارمندان تأثیر می‌گذارد. این گونه است که یک تغییر کوچک می‌تواند تفاوت بزرگی در الگوی کاری کارمندان ایجاد کند و کارایی کارمندان را افزایش دهد. بنابراین، دیگر نیازی به افتادن یا فشار آوردن به خود برای کار ندارید. مراقب صندلی اداری که استفاده می‌کنید باشید، زیرا قطعا می‌تواند تا حد زیادی به کاهش استرس کارمندان کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید