توسط: تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]مبلمان اداری ارگونومیک چه نقشی در سلامتی افراد دارند؟ آیا می‌توانند به بهبود سلامتی کمک کنند؟ چرا یک سازمان می‌بایست از مبلمان ادار ارگونومیک استفاده کند؟ در صورت استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک سازمان چه نفعی خواهد برد؟ این سوالات و سوالاتی از این دست نشان می‌دهد که اهمیت مبلمان اداری مدرن و  ارگونومیک در بسیاری از سازمان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اهمیت آن درک شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی مزایای مبلمان اداری ارگونومیک بپردازیم.

چرا مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک مهم است؟

زمانی که صحبت از مبلمان اداری ارگونومیک می‌شود، تنها صحبت از یک جز نیست بلکه باید بدانیم که ما در پس مبلمان اداری، میز اداری، صندلی اداری، میز کارگروهی، میز کنفرانس، میز پذیرش و… را نیز در نظر داریم. به همین خاطر است که می‌گوییم رعایت استاندارد در خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک و مناسب می‌تواند به یک سازمان در بهبود سلامتی و افزایش روحیه کارمندان کمک کند. برای مثال خرید میز اداری ارگونومیک می‌تواند تجربه‌ی راحت کاربری را به افرادی که به صورت مداوم در محل کار خود با اسناد و مدارک سرو کار دارند، بدهد. از سوی دیگر آن‌ها دیگر نگران دسته‌بندی و شلوغ بودن میز اداری و سردرگمی نیستند زیرا یک میز اداری ارگونومیک که بخش از مبلمان اداری ارگونومیک است علاوه بر سطح خوب و مناسب می‌تواند دارای فضای ذخیره‌سازی نیز باشد.

نقش مبلمان اداری

تکمیل کننده‌ی میز اداری، صندلی اداری است. تصور میز اداری بدون صندلی اداری تقریبا غیر ممکن است، مگر این که نیاز به استفاده از میز ایستاده باشد. صندلی اداری ارگونومیک در کنار میز اداری ارگونومیک می‌تواند موجب راحتی کارمند شود. آسایش او به هنگام نشستن و انجام کار بیشتر می‌شود. او دیگر فشاری را بر روی کمر و گردن خود حس نمی‌کند. پس خستگی کمتری دارد و اوضاع کاری بهتری را تجربه می‌کند. تجربه‌ی بهتر کاری برابر است با افزایش راندمان او در کار.

علم و مبلمان اداری

همچنین مطالعات نشان داده است که کارفرمایان می‌توانند با ایجاد احساس راحتی بیشتر در محیط کار، کارایی و بهره وری را تا حد زیادی افزایش دهند. این مطالعات از چندین سال پیش در مورد استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در فضا اداری انجام شده است و طبق آن‌ها پس از تجهیز سازمان‌ها به مبلمان اداری ارگونومیک، بازدهی کارمندان بیش از ۳۰ درصد بیشتر شده و ماندگاری کارمندان در فضای اداری به بیش از ۶۲ درصد رسیده است.

مبلمان اداری ارگونومیک
مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک

منابع مطالعاتی برای خرید مبلمان اداری

با این وجود، خرید محصولات مناسب بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است اما اگر این مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک خریداری شده در مکان مناسب و تحت شرایط درستی مورد استفاده قرار نگیرند، هیچ ارزش افزوده‌ای را به سازمان شما نخواهند داد. استفاده‌ی درست بدان معناست که ابتدا جانمایی مبلمان اداری درست باشد و سپس کارمندان نسبت به قابلیت‌های تجهیزات اداری خریداری شده آگاهی کامل داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد جانمایی مبلمان اداری می‌توانید مقاله “جانمایی میز اداری می‌تواند بهره وری را افزایش دهد“را بخوایند. همچنین در مورد کاربرد تجهیزات اداری می‌توانید موارد بیشتری را در مقالات  “چگونه می توان با تجهیزات اداری کارایی سازمان را بهبود بخشید؟” و “ضوابط و استانداردهای به‌کارگیری فضاها، تجهیزات و ملزومات اداری” مطالعه کنید.

مثال کاربردی برای خرید مبلمان اداری

بگذارید مثالی را در این باره با هم بررسی کنید. شما می‌خواهید یک میز اداری را خریداری کنید. ابتدا شاید ارتفاع میز اداری برای شما مهم باشد اما می‌بایست به سطح هم توجه کنید. علاوه بر این باید بدانید که سطح زمانی مهم است که تعداد پرونده‌ها و اسناد کاری روزانه‌ی کارمند شما از حد معمول فراتر رود و او نیاز به پرونده‌ها و اسناد بیشتری دارد که در دسترش باشند. در مورد صندلی اداری می‌بایست به ارتفاع صندلی توجه کنید که رابطه مستقیم با قد کارمند شما دارد. پشتی‌های صندلی و وجود بازوهای قابل تنظیم می‌تواند برای پشتیبانی از کمر و گردن و شانه‌های کارمند شما بسیار مهم باشد. سلامتی بیشتر کارمندان برابر با کارایی و عملکرد بیشتر و بهتر آن هاست. از این رو به رعایت جزئیات هدفمندی که در مبلمان اداری ارگونومیک وجود دارد توجه کنید.

نحوه استفاده از مبلمان اداری

همچنین برای میز اداری و ارتفاع میز اداری به خاطر داشته باشید که ساده‌ترین روش برای فهمیدن اینکه آیا میز در ارتفاع مناسب قرار دارد این است که از کارمند خود بخواهید پشت میز بنشیند و بازوهایش را در کنار او قرار دهد و سپس با هر دو دست آرنج‌های خود را به زاویه ۹۰ درجه حرکت دهید. تخت روی میز اگر زاویه آرنج‌ها بیش از ۹۰ درجه باشد، میز باید بلند شود و اگر زاویه آرنج‌ها کمتر از ۹۰ درجه باشد، میز را پایین بیاورید.

با توجه به مثال‌هایی که در مورد رعایت موارد استاندارد در خرید مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک گفتیم، می‌توان شش مورد از مزیت‌های مبلمان اداری ارگونومیک را این گونه نام برد:

  • تعامل را افزایش می‌دهد.
  • سطح استرس را کاهش می‌دهد.
  • خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی را کاهش می‌دهد.
  • مرخصی استعلاجی را به حداقل می‌رساند.
  • بهره وری را افزایش می‌دهد.
  • توجه و تمرکز را بهبود می‌بخشد.

نتیجه گیری

ما می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که اگر تاکنون مبلمان اداری مدرن و ارگونومیک را وارد فضای اداری و سازمانی خود نکرده اید، به احتمال بسیار زیاد شما هزینه‌ی آن را از طریق کاهش بهره وری و از دست دادن کارآیی پرداخت می‌کنید. پس به نظر ما بهتر است پیش از خرید مبلمان اداری ارگونومیک به آن به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری نگاه کنید. همچنین برای مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس بگیرید. تیم فنی و پشتیبانی ما به صورت رایگان مشاوره‌های فنی لازم را در اختیار شما خواهند گذاشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید