طراحی دفتر کار

طراحی و اجرای انواع دفترکار خانگی و اداری در مبلمان اداری بینو

دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید

جهت اخذ مشاوره پیش از خرید مبلمان اداری با مشاورین ارشد بینو تماس بگیرید

مبلمان اداری بینو : برای طراحی دفتر کار مدرن چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟ تاثیر طراحی دفتر کار مدرن در فرآیندهای کاری چیست و چه اهمیتی دارد؟ رعایت استانداردها در طراحی اجزای یک شرکت مانند دفتر کار می‌تواند تاثیرات مثبت بسیاری در فرایندهای کاری و همچنین افزایش کارایی کارمندان و پرسنل یک شرکت داشته باشد. می‌توان گفت که طراحی دفتر کار مدرن که بر اساس استانداردهای طراحی  دکوراسیون صورت گرفته است، می‌تواند کارایی افراد در شرکت‌ها را به خوبی افزایش داده و از مشکلات احتمالی پیش آمده و همچنین کاهش کارایی افراد جلوگیری به عمل آورد.

به طور کلی می توان گفت که علاوه بر فاکتورهای دیگر مانند حقوق و دستمزد کارمندان، وجود زیبایی و جذابیت‌های محیطی در محیطهای اداری می‌تواند افراد متخصص را ترغیب به کار در شرکت‌ها نماید. ما در مبلمان اداری بینو برای آشنایی بیشتر شما با جزئیات طراحی دفتر کار مدرن، اطلاعات جامعی را در اختیار شما همراهان ارجمند قرار خواهیم داد. اگر تمایل دارید در این رابطه بیشتر بدانید، لطفاً تا انتهای این مقاله ما را همراهی بفرمایید.

بر اساس آمارها و تحقیقات انجام شده دیگر، مشخص گشته که استفاده از اصول طراحی در اجرای دکوراسیون دفاتر کاری که متخصصین و نیروهای یک شرکت در آن مشغول فعالیت هستند، تاثیر بسزایی در تشویق و ترغیب افراد به ادامه کار در شرکت دارد. می‌توان گفت که محیط کار به عنوان خانه دوم هر فرد تلقی می‌شود، به همین دلیل لازم است تا افراد در محیط‌هایی که بر اساس اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار اجرا شده‌اند، مشغول به فعالیت باشند تا بتوانند به فعالیت‌های روزانه و اداری خود به خوبی ادامه داده و بدون کاهش کارایی مسئولیت‌های اجرایی خود را انجام دهند.

تاثیرات طراحی دفتر کار مدرن

بصورت کلی، هر کارمند در محیط کاری که در آن مشغول فعالیت است، حدود ۸ ساعت از زمان خود را در آن سپری می‌کند. در گذشته، به محل کار افراد و دفتر کاری که در آن مشغول فعالیت بودند، توجه زیادی نمی‌شد. در بسیاری از شرکت‌ها به طراحی و دکوراسیون دفاتر اداری و کاری توجهی نمی‌شد و از طراحی خاصی پیروی نمی‌کرد.

اما با گسترش تکنولوژی و افزایش رقابت تجاری در میان شرکت‌ها، میزان بهره‌وری افراد به شدت مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل لازم است تا شرکت‌ها بر اساس استانداردهای مدرن طراحی، محیط اداری خود را به شکلی طراحی و اجرا کنند که افراد بتوانند نیازهای کاری خود را برای افزایش بهره‌وری برآورده سازند.

طراحی دفتر کار مدرن می‌تواند تاثیرات مختلفی بر میزان کارایی کارمندان در ادارات و شرکت‌ها داشته باشد و به آنها کمک کند تا از لحاظ فکری و روانی شرایط مناسبی داشته باشند و بتوانند از حداکثر توانایی‌های فردی و گروهی استفاده نمایند.

وجود استانداردهای لازم در طراحی دفتر کار مدرن ‌می تواند به کارمندان کمک کند تا به شکلی پویاتر از همکاری گروهی و تیمی بهره ببرند. بر اساس استانداردهای جدید طراحی، شرکت‌ها شرایطی را فراهم آوردند تا افراد بتوانند از حداکثر توانمندی‌های فردی و گروهی به شکلی صحیح در کنار یکدیگر استفاده نمایند.

مهمترین اصول طراحی دفتر کار مدرن

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، طراحی دفتر کار باید بر اساس اصول استاندارد طراحی دکوراسیون داخلی و اداری انجام پذیرد و فاکتورهای مهمی را که بر روی کارایی افراد و کارمندان از لحاظ ذهنی، روانی و جسمی تاثیر می‌گذارد را با دقت مد نظر قرار داده و در طراحی به آن توجه شود. برخی از مهمترین اصول طراحی عبارتند از  :

  • ابعاد دفتر کار
  • رنگ دفتر کار
  • وجود نظم و انضباط در محیط
  • چیدمان دفتر کار
  • نورپردازی صحیح محیط
  • استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون
  • انتخاب مبلمان اداری استاندارد
  • اکسسوری‌های ساده و جذاب
  • وجود فضای استراحت

در ادامه به تشریح و توضیح هر کدام از فاکتورهای مهم طراحی خواهیم پرداخت تا با جزئیات بیشتر آن آشنا شوید.

۱- ابعاد استاندارد دفتر کار

در رابطه با طراحی دفتر کار مدرن فارغ از اینکه این دفتر کار در خانه قرار دارد و یا یک محل کار اختصاصی در یک شرکت است، باید بر اساس استانداردهای طراحی تجهیز و پیاده سازی شود. در همین رابطه، ابعاد دفتر کار عامل بسیار مهم در زیبایی و چیدمان دکوراسیون محیط محسوب می‌گردد. به همین دلیل، بر اساس فاکتورهایی که وجود دارد و شرایط کاری کارمندان می‌توانید ابعاد دفتر کار خود را طراحی و انتخاب نمایید.

به طور مثال، برای طراحی و اجرای دفتر کار برای کارمندانی که بیشتر زمان کاری خود را خارج از اداره و شرکت به سر می برند را می‌توان از دفتر کار مدرن و کوچک استفاده نمود. از سوی دیگر، اگر کارمندان شما بیشتر وقت خود را در محیط اداری سپری می‌کنند، لازم است تا به فکر فضای بیشتری برای طراحی محیط باشید تا بتوانید کارایی افراد در محل را افزایش دهید.

۲-  رنگ در طراحی دفتر کار مدرن

بر اساس علوم روانشناختی، رنگ‌ها می‌توانند تاثیر بسزایی در عملکرد و روحیه افراد در شرکت‌ها را داشته باشند. توجه داشته باشید که رنگ محیط می‌تواند مشتریانی که در محیط اداری شما رفت و آمد می‌کنند را جذب کرده و باعث ایجاد تمرکز کارمندان گردد. رنگ فضای محیط اداری و دفتر کار بسیار اهمیت دارد و می‌تواند بر روی کارایی افراد از لحاظ احساسی و ذهنی تاثیر مستقیم داشته باشد.

به همین دلیل، ما در مبلمان اداری بینو بر اساس استانداردهای طراحی مدرن، فضا و دفتر کار شما را به شکلی طراحی و پیاده سازی می‌کنیم که بتوانید حداکثر بهره‌وری را از محیط اداری خود از کارمندان و مشتریان خود دریافت کنید.

۳- وجود نظم در طراحی دفتر کار

از مولفه‌های مهم در طراحی و پیاده‌سازی دفاتر اداری و کاری، وجود نظم و انضباط و خلوت بودن محیط می‌باشد. توجه کنید که در صورتی که در دفاتر اداری نظم و انضباط محیطی وجود نداشته باشد راندمان کاری افراد به شدت پایین آمده و تاثیرات منفی بر روی بازدهی افراد ایجاد نماید. بر همین اساس، تفاوتی ندارد که محل کار شما یک دفتر کوچک است یا بزرگ. در هر صورت باید به شکلی دکوراسیون خود را نظم بخشید که وجود نظم و انضباط در محیط کاری کاملاً مشهود باشد. در همین رابطه، استفاده از ابزارهای مختلف جداسازی فضای اداری مانند پارتیشن اداری می تواند به شما در نظم بخشیدن به دفاتر کار در محیط‌های کوچک و محدود، کمک‌های موثری نماید.

استفاده از وسایل مورد نیاز برای طبقه‌بندی و نظم بخشیدن به محیط بسیار اهمیت دارد. در این بین وجود میز اداری، صندلی اداری، فایل و ساید های مختلف و کتابخانه اداری می‌تواند به نظم بخشیدن و ترتیب محیط اداری کمک کرده و فرایندهای کاری را بهبود بخشد.

۴- نورپردازی صحیح محیط

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای محیطی در طراحی دفتر کار، استفاده از نورپردازی‌های استاندارد بر اساس زیبای شناسی و اصول طراحی می‌باشد. توجه داشته باشید، اگر نورپردازی مناسبی در فضای اداری و کاری وجود نداشته باشد، تاثیر بسیار منفی بر روی کارکرد و توانایی افراد و همچنین زیبایی وسایل و دکوراسیون داخلی محیط خواهد گذاشت.

نورپردازی صحیح و اصولی که بر اساس استانداردهای طراحی در محیط انجام می‌شود، می‌تواند به خستگی در چشم‌ها کمک کرده و کارایی افراد را افزایش بخشد. تیم طراحی و پیاده سازی ما در مبلمان اداری بینو نیز بر اساس استانداردهای طراحی به شکلی عمل می‌کند تا بتوانید از نورهای سه بعدی در محیط اداری و کاری خود استفاده کرده و فضای استاندارد و پرنوری برای افزایش کارایی محیط کار خود ایجاد نمایید.

۵- استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دفتر کار

برای طراحی دفتر کار مدرن لازم است تا از عناصر طبیعی مانند گیاهان زیبا و خاص استفاده کنید. وجود گیاهان در دفتر کار می‌تواند به افزایش کارکرد و بازدهی کارکنان کمک نماید. در این رابطه، می‌توانید از متخصصین طراحی ما در مبلمان اداری بینو مشاوره خرید مبلمان اداری گرفته تا به شکلی موثر به یک طراحی جامع و استاندارد برای دفتر کار خود و دکوراسیون اداری‌تان دست یابید.

۶- مبلمان اداری استاندارد

برای طراحی دفتر کار و محیط اداری خود لازم است تا از مبلمان استاندارد که برای محیط‌های اداری طراحی و پیاده‌سازی شده‌اند، استفاده نمایید. در چنین شرایطی لازم است تا از متخصصین و طراحان دکوراسیون کمک گرفته تا بتوانید برای طراحی و پیاده‌سازی محیط اداری خود به یک طرح استاندارد و مدرن دست یابید. توجه داشته باشید که از مبلمان‌ و دکوراسیون خانگی نباید استفاده شود، زیرا فضای اداری شما را از ظاهر و نظم اداری خارج می‌کند.

علاوه بر این، باید مبلمانی را انتخاب کنید که دارای استانداردهای طراحی ارگونومیک بوده تا شما و کارکنانتان در محیط اداری، احساس راحتی کرده و با مشکلات جسمی روبرو نشوید.

۷- استفاده اکسسوری‌های ساده و جذاب

برای طراحی دفتر کار مدرن خود می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف و استاندارد در جایگاه‌های ویژه استفاده کنید. این وسایل می‌توانند باعث تغییر فضا در محیط اداری شما شده و زیبایی خاصی را به محیط ببخشند. توجه داشته باشید که بر اساس استانداردهای طراحی از اکسسوری‌های خود استفاده کرده تا بتوانند ویژگی های خاصی به محیط اداری شما ببخشند.

۸- وجود فضای استراحت در طراحی دفتر کار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی و اجرای محیط‌های اداری و دفاتر کاری، استفاده از فضای استراحت برای بازیابی انرژی کارمندان و پرسنل شرکت‌ها می‌باشد. به همین دلیل، برای طراحی استاندارد محیط شرکت خود، حتماً به فکر طراحی یک فضای استراحت استاندارد برای استراحت و ریلکسیشن پرسنلتان باشید.

نحوه تهیه تجهیزات با کیفیت اداری

برای طراحی و پیاده سازی دکوراسیون اداری مدرن، باید از تجهیزات مدرن و با کیفیت استفاده کنید تا بتواند با بالاترین کیفیت دفتر شما را تجهیز نماید. توجه داشته باشید که استفاده از دکوراسیون‌های اداری استاندارد و مدرن بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، لازم است تا برای تهیه تجهیزات اداری خود از مراکز تولیدکننده این اقلام اقدام نمایید.

ما در مبلمان اداری بینو به عنوان یک شرکت ارائه کننده انواع میز و صندلی اداری، میز کنفرانس، پارتیشن اداری، انواع میز مدیریتی، میز کار گروهی و اقلام دیگر اداری، آماده هستیم تا به شما در تهیه و تدارک فضای اداری‌تان کمک نماییم.

کلام پایانی

طراحی دفتر کار مدرن یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین اقداماتی است که شرکت‌ها برای تکمیل دکوراسیون خود باید آن را به انجام برسانند. این موضوع باعث می‌شود که شما برای طراحی دفتر کار خود از تیمی متخصص استفاده نمایید. در همین رابطه، مبلمان اداری بینو با برخورداری از چندین تیم طراحی و پیاده سازی شامل طراحان و صنعتگران متخصص در زمینه تجهیز دکوراسیون اداری آماده است تا نیازهای شما را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت پاسخگو باشد.

سوالات متداول

۱- برای طراحی دفتر کار به چه نکاتی باید توجه شود؟

برای طراحی و تجهیز انواع دفتر کار باید به فاکتورها و عوامل مهمی که در طراحی و پیاده‌سازی یک دفتر کار استاندارد و مدرن نیاز است، دقت شود. در همین رابطه لازم است تا ابعاد دفتر کار، رنگ محیط، پیاده سازی نظم و انضباط، چیدمان دفتر کار، نورپردازی و استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون و مبلمان اداری استاندارد بسیار مهم و تاثیر گذار است.

۲- برای تهیه تجهیزات مبلمان اداری دفتر کار چه باید کرد؟

برای خرید و تجهیز وسایل مورد نیاز در اتاق کار خانگی یا اداری خود می‌توانید از شرکت هایی که دارای استانداردهای لازم در زمینه طراحی، تولید و تجهیز دفاتر اداری هستند استفاده نمایید. در همین رابطه، از ما در مبلمان اداری بینو که از بهترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان مبلمان اداری و طراحی و تجهیز دکوراسیون داخلی هستیم، می توانید کمک بگیرید.

BAYNOGROUP

ما را دنبال کنید!

برای دریافت آخرین اعلان ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)