توسط: تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین اشتباهات رایج در خرید مبلمان کدامند؟ برجسته ترین اشتباهات رایج در خرید مبل که نباید انجام دهیم کدامند؟ خرید مبلمان اداری مدرن خیلی نیاز به تخصص خاصی ندارد. حتما برای شما هم پیش آمده که وارد یک شرکت بسیار بزرگ شدید؛ ولی به محض ورود متوجه شدید کار این شرکت جایی در دکوراسیون لنگ است. خرید مبلمان اداری مدرن انجام شده، خیلی ظاهر شیکی هم دارد، ولی با محیط هماهنگ نیست؛ میزها زیادی به هم چسبیده‌اند؛ یا طراحی دفتر کار و میز کنفرانس آن‌ها به گونه‌ای است که تمام مکالمات را به راحتی از بیرون می‌شنوید. همه ما از این شرکت‌ها و محیط‌های کاری دیده‌ایم، نه؟

مهمترین اشتباهات رایج در خرید مبلمان

اشتباهات رایج در خرید مبلمان اداری مدرن که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، در همه جا می‌توانند رخ دهند: از استارتاپ‌های تازه‌کار گرفته تا شرکت‌های چند میلیون دلاری. پس فکر نکنید فقط در شرکت‌های تازه‌کار ممکن است رخ بدهند. قابل درک است که کار خرید مبلمان اداری مدرن و به طور کل طراحی استاندارد و درست دفتر، کار ساده‌ای نیست؛ ولی نمی‌توان تاثیر این دو را روی میزان بهره‌وری کارکنان در طی روز کاری انکار کرد.

۱. خرید مبلمان بدون توجه به نیازهای کارکنان

بعضی فکر می‌کنند اگر خرید مبلمان اداری را به بهترین شکل انجام دهند، دیگر هیچ ملاحظه‌ای لازم نیست. این تصور اشتباهی است که تا میز و صندلی اداری، کامپیوتر و سایز تجهیزات خریدیم، کارکنان به صورت اتوماتیک کار خود را شروع می‌کنند. البته شاید همیشه هم مطلقا اشتباه نباشد؛ ولی دفتر کارهای مدرن الزاماتی بیشتر از این‌ها  دارند. یک دفتر کار با پلان باز را در نظر بگیرید. می‌توانید راحت جایی پیدا کنید که تلفن‌های خصوصی خود را پاسخ دهید؟ به کرات تمرکزتان از رفت و آمد و صدا به هم می‌ریزد؟ اگر اینطور است، حتی با خرید مبلمان اداری مدرن هم مشکل حل نخواهد شد. اگر قرار است برای یک دفتر کار کوچک مبلمان اداری مدرن بخرید، حتما باید به نیازهای خاص اعضای تیمی که داردی توجه کنید: مثل جلسات اعضای تیم، تلفن صحبت کردن و ساکت بودن محیط کار و البته مهم‌ترین آن‌ها: میز و صندلی اداری استاندارد.

۲. خرید بدون برنامه؛ اشتباهات رایج در خرید مبلمان

آیا فضای اداری که قصد خرید مبلمان اداری مدرن برای آن دارید، با آن هماهنگ است؟ این اتفاق برای استارتاپ‌ها و خرید میز کار گروهی زیاد می‌افتد که مبلمان با اندازه دفتر کارشان هماهنگ نیست. یا شرکت‌های بزرگ، درست به تعداد کارکنان موجود خود صندلی اداری یا میز می‌خرند؛ و در نتیجه وقتی نیروی کار جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود، کم می‌آورند. اگر می‌خواهید واقعا کسب و کار خودتان را توسعه دهید و مطمئن هستید که بزرگتر از این خواهد شد، بدانید هنگام خرید مبلمان اداری مدرن بد نیست که چند تکه بزرگتر هم بخرید. این تکه‌های اضافی در طولانی مدت به کار شما می‌آیند.

۳. خرید مبلمان با عجله

اشتباهات رایج در خرید مبلمان m2

چه در حال اسباب‌کشی به دفتر کار جدید باشید، چه اینکه بخواهید دکوراسیون دفتر کار فعلی خود را تغییر بدهید، هیجان‌زده‌اید. حق هم دارید. ذوق‌زده شدن هم دارد. دوست دارید سریع کارها را انجام دهید و کسب و کار خود را دوباره شروع کنید. ولی بهرحال عجله کردن هیچوقت عاقلانه نیست و ممکن است کار دستتان بدهد. هنگام خرید مبلمان اداری مدرن، متخصصان از شما چند سئوال می‌پرسند. از جمله اینکه هر تکه از مبلمان شما چطور و چند وقت یک بار استفاده خواهد شد. آیا اگر میز کنفرانس بخرید، کارتان را راحت‌ار خواهد کرد؟ آیا این مبلمان راحتی که می‌خرید، کار کردن برای افراد را راحت‌تر خواهد کرد و بهره‌وری آن‌ها را بیشتر خواهد کرد؟ قبل از هر انتخابی، بدون عجله در دفتر کار خود راه بروید، چیدمان موردعلاقه خودتان را ارزیابی کنید و کنترل کنید که چیزی را فراموش نکرده باشید.

۴. نادیده گرفتن محدودیت‌ها؛ اشتباهات رایج در خرید مبلمان

این اشتباهی که هنگام خرید مبلمان اداری مدرن ممکن رخ دهد، خیلی شخصی و وابسته به محیط است. یعنی ممکن است برای همه اتفاق نیافتد. مثلا پیش آمده که مشتریان مبلمان اداری مدرن شیکی خرید‌ه‌اند و بعد وقتی به آن‌ها تحویل داده شده متوجه شدند که نمی‌توانند آن‌ها را تا دفتر خود حمل کنند. آنوقت مثلا مجبور می‌شوند یا از خیر مبلمان‌ اداری مدرن خود بگذرند یا اینکه آن‌ها را باز کنند و به صورت تکه‌تکه جا به جا کنند که سختی آن بر کسی پوشیده نیست. توصیه بعضی متخصصان این حوزه این است: پیش از اینکه خرید مبلمان اداری مدرن را نهایی کنید، حتما همه فضای خود و حتی فضای بیرون و راهروها را چک کنید که امکان جا به جایی وجود داشته باشد.

۵. ارزش‌ها و استانداردها در خرید مبلمان

اگر بتوانید با صرف هزینه کم خرید مبلمان اداری مدرن خود را انجام دهید، حتما به لحاظ مالی به نفعتان خواهد بود؛ ولی در طولانی مدت شاید واقعا اینطور نباشد. چون معمولا اینطور است که مبلمان اداری ارزان، ولو مدرن و زیبا، زود از قیافه و مقاومت می‌افتد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید