توسط: تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

خرید صندلی اداری ارگونومیک امروزه جز جدایی ناپذیر میزهای اداری در یک شرکت، اداره یا یک دفتر کار است. هر فرد ساعات طولانی را در محیط کار خود سپری می‌کند. همین امر می‌تواند باعث شود که او دچار خستگی مدام شود. برای رفع این مشکل استفاده از یک صندلی ارگونومیک می‌تواند بسیار کمک کند. این صندلی‌ها با ساختار ویژه و خاص خود سلامت تن و آرامش ذهن را به کاربر خود خواهند داد. این صندلی‌ها در انواع گوناگون مدل‌، طرح، رنگ، متریال و با آپشن‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. این مقاله با هدف معرفی این نوع صندلی نگارش شده است.

چرا صندلی اداری ارگونومیک بخریم؟

وجود صندلی ارگونومیک بخش جدایی‌ناپذیر هر شرکت و سازمانی است. بنابراین هنگام خرید صندلی ارگونومیک، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید؛ که هم دارای تمام ویژگی‌های مورد نظر و تنظیمات لازم باشد و هم مقرون به‌صرفه باشد. در واقع باید با توجه به نیاز خود، اهداف شرکت و میزان بودجه، صندلی اداری ارگونومیک خریداری کنید. وجود صندلی ارگونومیک در بسیاری از محیط‌‌ های کاری، از جمله اماکن درمانی، صنعتی و آزمایشگاهی لازم است. اما در محیط دفتر کار بسیار مهم‌تر از جاهای دیگر است. زیرا کارکنان بیشتر وقت خود را پشت میز سپری می‌کنند. بنابراین به صندلی اداری ارگونومیک نیاز دارند. زیرا بر اساس بدن آن‌ها طراحی شده تا از خستگی و درد جسمانی افراد بکاهد.

ویژگی ‌های صندلی ارگونومیک

برای آن که بدانید به چه نوعی از صندلی ارگونومیک نیاز دارید و چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید، باید به ویژگی‌های آن دقت کنید. استفاده از صندلی‌های Ergonomics بسیار با دوام می‌تواند مفید باشد، چرا که کارمندان ساعات زیادی را در روی صندلی خود می‌گذرانند. ارتفاع، دسته، جنس پارچه، مدل، طراحی و سبک این محصول بسیار اهمیت دارد و هر صندلی ویژگی‌ها خاص خود را هدیه خواهد داد.

جنس پارچه صندلی اداری ارگونومیک

اگر تمیز کردن صندلی را در نظر بگیریم، انتخاب پارچه بسیار مهم است. همین‌طور توجه به جنس پارچه صندلی اهمیت دارد. پارچه‌های مش با تخلخل در سطوح خود باعث عبور و مرور جریان هوا می‌شوند. به این روش از عرق کردن کاربر و نفوذ آن به صندلی در روزهای بسیار گرم جلوگیری می‌کنند.

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی ارگونومیک

علاوه بر موارد فوق، صندلی ارگونومیک باید قابلیت تنظیم ارتفاع و عرض را داشته باشد. زیرا کارمندان ممکن است شرایط فیزیکی یکسانی نداشته باشند. هنگام تست کردن یک صندلی باید توجه داشته باشید که، برای قرار گرفتن یک موقعیت مطلوب، ران باید در جهت افقی با زمین باشد و هر دو پا بر روی کف قرار گیرند. در این حالت زانو زاویه ۹۰ درجه داشته باشد. این موضوع در خرید صندلی اداری مهم است. هنگام خرید یک صندلی ارگونومیک مطمئن شوید که آیا به‌ صورت اصیل ارگونومیک است و یا آن‌که تنها طراحی ظاهری ارگونومی دارد؟! نکته مهم این است که همواره باید به یاد داشته باشید که قرار است ساعات زیادی را روی صندلی اداری خود صرف ‌کنید و هر آنچه که برای خرید این نوع مبلمان اداری هزینه کنید، در واقع دست به یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت در سلامتی خودتان و کارکنانتان زده‌اید.

تنظیم جای دست در صندلی اداری ارگونومیک

این‌که در یک صندلی آیا جایگاهی برای دست‌ها در نظر گرفته شده است یا خیر بسیار مهم است. اگر قرار است صندلی اداری ارگونومیکی بخرید؛ اول روی آن بنشینید و دست‌هایتان را روی دسته صندلی بگذارید و از راحتی و آرامش آن در زمان استراحت و در زمان تایپ کردن مطمئن شوید. این دسته‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شده باشند، که دست‌ها در حالت استراحت در روی آن در حالت هشت قرار گیرند و از بدن فاصله داشته باشد. در هنگام تایپ نیز باید جای مناسبی برای دست در نظر گرفته شود.

پشتی مناسب صندلی اداری

صندلی اداری باید دارای اهرم و فنر با کیفیت، جهت تنظیم پشتی باشد. زاویه پشتی باید به‌گونه‌ای باشد که، بدن در شرایط مناسبی قرار بگیرد. زاویه کمر باید در شرایط مناسبی قرار گیرد. وجود یک پشتی مناسب در یک صندلی ارگونومیک، کمک می‌کند تا کمر در حالت راحت و ایمن قرار گیرد، به این روش در نشستن‌های طولانی مدت آسیبی به کمر وارد نخواهد شد.

متریال صندلی اداری ارگونومیک

مهم است که جنس پایه‌ها و اسکلت صندلی دارای کیفیت بالایی باشد. این صندلی باید دارای کیفیت مناسبی باشد، تا توانایی تحمل وزن کاربر را داشته باشد. از طرفی آپشن‌های این صندلی باید دارای کیفیت زیادی باشد، تا بتواند ارگونومیک بودن را به بهترین شکل تا سالیان طولانی به‌همراه خود داشته باشد. فلز این صندلی باید دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد. هم‌چنین باید ضد رطوبت و ضد زنگ باشد. جنس فنر در پشتی صندلی و نیز اهرم‌های بالابر و پایین‌بر آن دارای کیفیت مطلوب باشد. در هنگام خرید صندلی اداری ارگونومیک لازم است نکات فوق را مورد توجه قرار دهید.

طرح و رنگ صندلی ارگونومیک

در هنگام انتخاب و خرید صندلی ارگونومیک باید به طراحی و رنگ آن توجه شود. چیدمان اتاق، رنگ‌بندی، طراحی و سبک محیط اطراف، همگی باید مورد توجه قرار گیرد. به‌یاد داشته باشید که، در زمان انتخاب این وسیله نیز باید هماهنگی و هارمونی آن با سایر اجزا نیز مورد توجه قرار گیرد.

سفارش صندلی ارگونومیک

برای سفارش و خرید صندلی ارگونومیک باید به سراغ شرکت‌های خوش نام و صاحب اعتبار بروید. این محصول باید دارای ضمانت نامه و نیز ضمانت ارسال و بازگشت باشد. کیفیت این محصول است؛ که ماندگاری آن را تضمین می‌کند. خرید صندلی ارگونومیک به‌ویژه اگر در تعداد زیاد برای کارکنان اداره یا شرکتتان است، باید تضمینی و سفارشی باشد تا سال‌ها به‌صورت استاندارد، صحیح و ایمن کار کند. در شرکت بینو این محصولات دارای تنوع فراوان در طراحی، رنگ، متریال و سبک است. با دیدن صفحه اینترنتی ما می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب نماید و اقدام به سفارش و خرید صندلی ارگونومیک کنید.

قیمت و خرید صندلی ارگونومیک

قیمت صندلی ارگونومیک اداری شاید بالاتر از انواع دیگر صندلی اداری باشد، اما کیفیت و ماندگاری آن بسیار زیاد است. این صندلی‌ها راحتی و سلامتی را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌کنند. قیمت صندلی اداری را با توجه به جنس و آپشن‌های آن تعیین می‌کنند. اگر در زمینه قیمت این محصول یا سایر محصولات بینو سوالی دارید؛ می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید