توسط: تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

پیشگویی در مورد آینده روند طراحی دفتر کار ساده‌ای نیست و به لطف همه گیری جهانی تغییرات مختلفی در دکوراسیون اداری انجام خواهد شد. این احتمال وجود دارد که پس از کشف و واکسیناسیون عمومی دوباره محل کار و دفاتر کاری به حالتی که در گذشته داشته‌اند برگردند اما دفاتر در آینده چگونه خواهند بود و چه المان‌هایی در آن‌ها تغییر خواهد کرد؟

از آنجا که کار از خانه در سال جاری به یک امر عادی تبدیل شده است، پیش بینی می‌کنیم در سال ۲۰۲۱ تغییر چشم‌گیری به سمت طراحی انسانی و کاربردی‌تر انجام دهیم. در حال حاضر نه تنها با توانایی خود در کنترل فضای کار شخصی به کار در خانه عادت کرده‌ایم، بلکه توانسته‌ایم مدیریت زمان بهتری بر خود داشته باشیم. زندگی روزانه و زندگی کاری با توجه به همه گیری کرونا به طور اساسی نحوه نگاه و عملکرد دفاتر اداری را تغییر داده است. علی رغم هزینه‌های انجام شده، رعایت مسائل رفاهی و بهداشتی برای کارمندان روند کار را تغیر داده است. کارفرمایان برای حفظ سلامتی و نگهداشت و اطمینان از حضور کمک‌های مالی لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود کارکنان در هنگام بازگشت به محل کار خود احساس امنیت، محافظت و مراقبت ویژه می‌کنند.

روند طراحی دفتر که در سال ۲۰۲۱ به دنبال آن هستیم

مبلمان صوتی

وقتی به صورت دورکار و در خانه کار می‌کنیم، قدرت شنیدن و انتخاب شنیدن را در اختیار داریم. ما انتخاب می‌کنیم که به موسیقی گوش کنیم یا در سکوت کار کنیم. اما زمانی که به کار بر می‌گردیم این موقیعت شاید برای ما فراهم نباشد. هرج و مرج و سر و صدا در محل کار اتفاقی تقریباً طبیعی است. افراد با شرح وظایف مختلف در حال انجام امور محوله‌ی خود هستند. رفت و آمد‌های کاری زیاد است. گفت و گوهای کاری اتفاق می‌افتد از این رو وجود سر و صدا طبیعی است. برای دوری از ایجاد حواس پرتی و حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد می‌توان با استفاده از پارتیشن‌ها و دیوارهای صوتی سکوتی مناسب را برای افراد فراهم نمود.

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان و ایجاد محیط سبز سال هاست در دستور کار شرکت‌ها قرار داد. معماران و طراحان داخلی نیز با توجه به زیبایی و جذابیت فضا از گیاهان به صورت گلدانی و یا دیوارهای سبز در طراحی‌های خود استفاده می‌نمایند. آوردن گیاهان به محل کار زیبایی استثنائی و احساس آرامش را به فضا می‌بخشد. دفاتر اداری مدرنی که شامل گیاهان، نور طبیعی هستند، برای ایجاد یک فضای کارآمد و افزایش عملکرد نیرو در فضای کاری مفید هستند. مزیت طبیعت این است که برای استفاده از آن نیازی به تعمیرات اساسی دفتر طراحی در سال ۲۰۲۱ ندارید، به این ترتیب شما می‌توانید با استفاده از بودجه‌ای محدود این بخش را به سازمان خود افزون کنید.

استفاده از مبلمان اداری با رعایت فاصله اجتماعی
استفاده از مبلمان اداری با رعایت فاصله اجتماعی

ارگونومیک

انسان ها دوست دارند در محیط کاری خود علاوه بر سکوت و تمرکز، راحتی را نیز داشته باشند. وقتی طراحان به روند طراحی دفتر برای سال ۲۰۲۱ فکر می‌کنند، نیاز به مبلمان اداری ارگونومیک در محل کار را در نظر می‌گیرند. کارمندان خود را در محل کاری تصور می‌کنند که جسم آن‌ها راحتی کامل و کافی را دارد و هیچ گونه نشانی از خستگی به علت انتخاب و استفاده درست از صندلی اداری، میز اداری ارگونومیک برای ان‌ها ایجاد نمی‌شود. به نوعی می‌توان گفت که کارمندان در سال جدید به دنبال این هستند که راحتی خانه و دور کاری را در محل کار خود داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از صندلی ارگونومیک می‌تواند به افزایش سلامتی کارمندان کمک کند و میزان کاهش قوای بدنی آن‌ها آسیب ان‌ها را در طول زمان کاری به شدت کاهش دهد. سیندی سیمونز، یک فیزیوتراپیست با سابقه است که معتقد است «بدن ما طوری ساخته نشده است که برای مدت طولانی در یک وضعیت بماند.» «وضعیت‌های ایستا منجر به کاهش جریان خون در ماهیچه‌هایی می‌شوند که بدن را در یک موقعیت ثابت نگه می‌دارند.» این موضوع باعث آسیب جسمی در ناحیه کمر و گردن دست‌ها و… برای افراد می‌شود.

استفاده از رنگ

یک روند طراحی دیگر دفتر ۲۰۲۱ که ما انتظار داریم رخ دهد استفاده از رنگ است. رنگ‌ها می‌توانند با کاربری درست و انتخاب درست در افزایش قدرت دید، شادابی و عملکرد کارمندان موثر باشند. بعد از حدود یکسال استفاده از ماسک و زندگی در قرنطینه به نظر می‌رسد رنگ‌های پیشین به اندازه‌ی کافی خوب نباشند. استفاده از مناظر بی‌روح به کارمندان کمک نخواهد کرد. از این رو بهتر است از مبلمان مدولار و مبلمان اداری مدرن استفاده کنید.

مبلمان اداری
مبلمان اداری

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید