توسط: تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

آیا بعد از نشستن در محل کار کمرتان درد می‌کند؟ برای انتخاب صندلی اداری که هم راحت و هم سلامت شما را در نظر بگیرد از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید. وقتی صحبت از ارگونومی تجهیزات اداری می‌شود، هیچ چیز مهمتر از یک صندلی کار و اداری راحت و دارای پشتیبانی جسمی نیست. صندلی متناسب با شما تفاوت زیادی در احساس بدن شما در طول و پایان روز کاری شما ایجاد می‌کند.

در انتخاب صندلی کار و صندلی اداری به این نکته توجه کنید که جزو یکی از بسیاری از کارمندانی نباشید که به دلیل نشستن روی صندلی نامرغوب یا تنظیم ناقص، از کمردرد و بیماری‌های دیگر رنج می‌برند. با انتخاب درست صندلی کار یا صندلی اداری شما تقریباً از تمام عضلات و ماهیچه‌های خود به شیوه‌ای درست استفاده خواهید کرد که هم برای راحتی، آسایش و سلامت شما موثر است و هم برای افزایش عملکرد شما می‌تواند خوب و کارآمد باشد.

هدف کلی از خرید صندلی کاری مناسب چیست؟

نگاهی به تصویر زیر از وب سایت وزارت کار ایمنی و بهداشت کار در ایالات متحده. این تصویر موقعیت کاری خوب و ایده آلی را به تصویر می‌کشد. هدف شما در استفاده از صندلی کار اساساً باید هدفی باشد که شما را قادر سازد: راحت بنشینید و درعین حال کارآمدی شما را با مشکل مواجه نکند. پاها روی زمین صاف است. سر برای انجام کار یا مشاهده صفحه رایانه در موقعیت کمی رو به پایین متمایل است. و بازوها و ران ها با زاویه ۹۰ درجه.

خرید صندلی کار
خرید صندلی کار

ویژگی‌های اساسی صندلی اداری چیست؟

وقتی صحبت از ویژگی‌های اساسی صندلی کارتان می‌شود، به طور کلی به دنبال مواردی باشید که پشتیبانی، راحتی و قابلیت تنظیم را فراهم می‌کنند. حداقل سعی کنید صندلی‌ اداری را تهیه کنید که دارای ویژگی‌های تنظیم قد و پشت باشد و این ویژگی‌ها باید هنگام نشستن به راحتی در دسترس باشند. به خاطر داشته باشید که هرچه صندلی کار یا صندلی اداری از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردار باشد، افراد بیشتری می‌توانند به راحتی روی آن بنشینند.

تنظیم ارتفاع

دامنه تنظیم ارتفاع صندلی اداری را حتماً بررسی کنید. شما می‌خواهید بتوانید در حالی که پاهایتان راحت روی زمین، ران‌ها پشتیبانی و موازی با زمین قرار گرفته‌اند بنشینید. نشستن بیش از حد بالا یا پایین می‌تواند باعث ناراحتی، تورم یا درد شود.

پشتی

به دنبال تکیه گاه قابل تنظیم ارتفاع باشید که به اندازه کافی بالشتک باشد و از پشت (کمر) پشتیبانی کند. مطالعات نشان داده است که بهترین وضعیت برای پشت در حالی که نشسته است، در ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه کمی خم می‌شود (نه ۹۰ درجه پین راست). انحراف به عقب باید به راحتی باشد. صندلی اداری یا صندلی کار با تنظیمات پشتی قابل تنظیم به شما امکان می‌دهد شیب پشتی صندلی را کم یا زیاد کنید.

بازوها

بازوی بالشتی و قابل تنظیم بهینه است و برای راحتی کاربر طراحی شده است. باید اجازه دهد بازو در زاویه ۹۰ درجه باشد و فقط باید آرنج را پشتیبانی کند. دستگیره‌ها می‌توانند در مشاغل یا وظایف خاصی تداخل ایجاد کنند، بنابراین ممکن است بخواهید یک صندلی با دسته‌های قابل جدا شدن بخرید. از این جهت برای خرید صندلی اداری با توجه به نیازمندی خود اقدام به خرید نمایید.

نشیمن‌گاه صندلی

حداقل یک اینچ فضای اطراف باسن و ران هایتان در هر طرف صندلی بهترین حالت برای شما خواهد بود. برای راحتی طولانی مدت به بالشتک صندلی که به اندازه کافی ضخیم باشد نیز نیاز دارید. نشیمن گاه صندلی همچنین باید کمی از لبه جلو منحنی به پایین باشد. پشت زانوها هنگام نشستن نباید با لبه جلویی تماس داشته باشد. باید حداقل چند اینچ بین لبه صندلی و پشت زانوها باشد.

پوشش رویی صندلی اداری

صندلی‌های چرمی ممکن است چشمگیر به نظر برسند، اما راحت‌ترین صندلی‌ها برای نشستن نیستند. اگر راحتی چند ساعته می‌خواهید، به سراغ صندلی اداری با پوشش رویه پارچه‌ای که قابل تنفس باشد بروید.

پایه صندلی

برای ثبات، صندلی‌های کار باید پنج پایه داشته باشند. مطمئن شوید که کاستورهای روی صندلی انتخاب شده برای سطح محل کار شما طراحی شده اند.

خرید صندلی کار مناسب برای کارمندان
خرید صندلی کار مناسب برای کارمندان

ملاحظات ویژه

میانگین زمانی که شما روزانه معمولاً روی صندلی کار خود می‌گذرانید تأثیر به سزایی در صندلی مورد نیاز شما خواهد داشت. اگر به طور معمول هر بار فقط مدت زمان کوتاهی می‌نشینید (و بیشتر اوقات خود را به طور فعال در اطراف محل کار خود می‌گذرانید) نیاز صندلی اداری شما تقریباً به اندازه کارمندانی که اساساً تمام روز روی صندلی خود نشسته اند، نخواهد بود.

کاربران صندلی اداری که مدت زمان زیادی بر روی آن می نشینند (مانند کارگران ورود اطلاعات، اپراتورهای تلفن و نویسندگان) باید به دنبال داشتن صندلی ارگونومیک و فوق العاده راحت باشند، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم این شامل یک مکانیزم است که پشتیبانی کامل از پشت را فراهم می‌کند. کارمندان برای انجام کار بر روی صندلی خود جابه جا می‌شوند و صندلی اداری شما با توجه به جابه جایی شما در تمام حالات از شما پشتیبانی خواهد کرد.

ارگونومیک باشید

اصطلاح «ارگونومی» بیش از حد مورد سو استفاده، سو برداشت قرار گرفته است. امکاناتی که واقعاً از نظر ارگونومیک طراحی شده باشد باعث کاهش خستگی و ناراحتی جسمی می‌شود و بهره وری را تشویق می‌کند. یک طراحی ارگونومیک همچنین می‌تواند درد را کاهش داده یا از بین ببرد و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. ادعاهای طراحی «ارگونومیک» در بسته‌های محصول اغلب به عنوان یک ترفند بازاریابی استفاده می‌شود. .

بدانید که چگونه صندلی خود را تنظیم کنید

بسیاری از کارمندان اداری هرگز صندلی کار خود را تنظیم نمی‌کنند. چه فایده‌ای دارد که اگر از ویژگی‌های آن هرگز استفاده نشود، می‌تواند متناسب با نیازهای فردی شما باشد؟ حتماً در مورد کنترل‌های عملیاتی و ویژگی‌های صندلی خود بیاموزید و از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید از این ابزار کار بسیار مهم بهره بهینه ببرید.

به خاطر داشته باشید که (مهم نیست که صندلی چقدر مناسب است) بدن انسان قرار نیست ساعت‌ها بی‌تحرک باشد. نشستن تمام روز برای بدن مفید نیست و باعث استرس و فشار بیش از حد می‌شود. هر از چند گاهی به معنای واقعی کلمه از صندلی خود فاصله بگیرید و پاها و بدن خود را حرکت دهید. در حالت مطلوب، شما می‌خواهید در کارهای شغلی کمی تنوع داشته باشید تا فقط به وظایف کاری که فقط به نشستن نیاز دارند محدود نشوید.

پیشنهاد ما

آیا در حال راه اندازی مشاغل هستید و به فکر گسترش فضای اداری هستید؟ آیا دفتر شما نیاز به یک بازسازی کلی دارد؟ آیا می خواهید نسبت به خرید صندلی کارشناسی اقدام کنید؟

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر، مبلمان اداری، صندلی اداری و صندلی کارشناسی دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد. ما تمام توان خود را در جهت رفاه شما مطابق با علم روز انجام خواهیم تا فضای کاری بهتری برای شما و همکارانتان ایجاد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید