توسط: تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

صندلی اداری راحت– آیا بعد از نشستن در محل کار کمرتان درد می‌کند؟ برای انتخاب صندلی‌ای که هم راحت و هم سالم باشد از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید. وقتی صحبت از ارگونومی تجهیزات اداری می‌شود، هیچ چیز مهمتر از یک صندلی اداری راحت و دارای پشتیبانی جسمی نیست. صندلی متناسب تفاوت زیادی در احساس بدن شما در طول و پایان روز کاری شما ایجاد می‌کند.
یکی از بسیاری از کارمندانی نباشید که به دلیل نشستن روی صندلی نامرغوب یا تنظیم ناقص، از کمردرد و بیماری‌های دیگر رنج می‌برند. با انتخاب صندلی اداری و راحت درست از درگیری عضلات جلوگیری کنید. انتخاب درست می‌تواند به شما در رسیدن به سلامتی بیشتر نیز کمک کند. عضلات را کمتر درگیر کند. توان جسمی شما را حفظ کند. در نهایت می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود.

صندلی اداری راحت
صندلی اداری راحت

چگونه بهترین صندلی اداری راحت را انتخاب کنیم؟

هدف شما از صندلی اداری راحت اساساً باید هدفی باشد که شما را قادر سازد: راحت بنشینید و در حالت ایستاده از بدن حمایت کنید. پاها روی زمین صاف است. سر برای انجام کار یا مشاهده صفحه رایانه در موقعیت کمی رو به پایین متمایل است. و بازوها و رانها با زاویه ۹۰ درجه قرار دارد.
حالت ایستاده نشسته. تنه و گردن کاربر تقریباً عمودی و به صورت خطی است، ران‌ها تقریباً افقی و ساق‌های پایین عمودی هستند.

ویژگی‌های اساسی

وقتی صحبت از ویژگی‌های اساسی صندلی اداری راحت می‌شود، به طور کلی می‌خواهید بدنبال مواردی باشید که پشتیبانی، راحتی و قابلیت تنظیم را فراهم می‌کنند. حداقل سعی کنید صندلی‌ای تهیه کنید که دارای ویژگی‌های تنظیم قد و پشت باشد. و این ویژگی‌ها باید هنگام نشستن در دسترس باشند. به خاطر داشته باشید که هرچه صندلی از قابلیت تنظیم بیشتری برخوردار باشد، افراد بیشتری می‌توانند به راحتی روی آن بنشینند.

تنظیم ارتفاع

دامنه تنظیم ارتفاع را حتماً بررسی کنید. شما می‌خواهید بتوانید در حالی که پاهایتان راحت روی زمین، رانها پشتیبانی و موازی با زمین قرار گرفته‌اند بنشینید. نشستن بیش از حد بالا یا پایین می‌تواند باعث ناراحتی، تورم یا درد شود.

پشتی و تکیه‌گاه

به دنبال تکیه گاه قابل تنظیم ارتفاع باشید. تکیه گاه با اندازه مناسب و کافی بالشتک از پشت (کمر) پشتیبانی کند. مطالعات نشان داده است که بهترین وضعیت برای پشت در حالی که کارمند نشسته است، که در ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه خم شود (نه ۹۰ درجه پین راست). انحراف به عقب باید به راحتی باشد. اما خیلی آسان نیست. صندلی‌ها با تنظیمات تنش قابل تنظیم در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهد شیب صندلی را کم یا زیاد کنید.

بازوها صندلی اداری

بازوی بالشتی و قابل تنظیم بهینه است. باید اجازه دهد بازو در زاویه ۹۰ درجه باشد. فقط باید آرنج را پشتیبانی کند. دستگیره‌ها می‌توانند در مشاغل یا وظایف خاصی تداخل ایجاد کنند. بنابراین ممکن است بخواهید یک صندلی با دسته‌های قابل جدا شدن بخرید. مطمئن شوید که بازو‌ها از نزدیک بودن کاربر صندلی به صفحه کلید یا میز کار جلوگیری نمی‌کنند.

نشیمن گاه صندلی 

حداقل یک اینچ فضای اطراف باسن و رانهایتان در هر طرف صندلی بهترین خواهد بود. برای راحتی طولانی مدت به بالشتک صندلی به اندازه کافی ضخیم نیز نیاز دارید. صندلی نیز باید کمی از لبه جلو منحنی شود. پشت زانوها هنگام نشستن نباید با لبه جلویی تماس داشته باشد. باید حداقل چند اینچ بین لبه صندلی و پشت زانوها باشد.

صندلی اداری راحت
صندلی اداری راحت

پارچه 

صندلی‌های چرمی ممکن است چشمگیر به نظر برسند، اما راحت‌ترین صندلی‌ها برای نشستن نیستند. اگر راحتی چندساعته می‌خواهید، به سراغ صندلی با پارچه قابل تنفس بروید.

پاهای صندلی و کاستورها

برای ثبات بهتر، صندلی اداری راحت باید پنج پایه داشته باشند. مطمئن شوید که کاستورهای روی صندلی انتخاب شده برای سطح کف خاص شما طراحی شده اند. شما با توجه به سطح جابه جایی در فضای کاری را مورد نظر دارید. اگر فرش و موکت در کف نصب شده است صندلی مناسب آن را تهیه کنید.

ملاحظات خاص 

میانگین زمانی که شما روزانه معمولاً روی صندلی کار خود می‌گذرانید تأثیر بسزایی در صندلی مورد نیاز شما خواهد داشت. اگر به طور معمول هر بار فقط مدت زمان کوتاهی می‌نشینید – و بیشتر اوقات خود را به طور فعال در اطراف محل کار خود می‌گذرانید – نیاز صندلی شما تقریباً به اندازه کارمندانی که اساساً تمام روز روی صندلی خود نشسته اند.
کاربران صندلی‌های اداری سنگین یا دائمی – مانند کارمندان ورودی سازمان، اطلاعات، اپراتورهای تلفن و نویسندگان – باید به دنبال داشتن صندلی ارگونومیک و فوق العاده راحت باشند، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های قابل تنظیم. این شامل یک مکانیزم شیب همزمان است. پشتیبانی کامل از پشت و قابلیت تنظیم ارتفاع. شما به جلو یا عقب خم شوید، صندلی با شما حرکت می‌کند تا پشتیبانی کند.
برای استفاده غیرمعمول از صندلی، تقریباً هر صندلی راحت و بادوامی مناسب است. کاربران صندلی اداری، یک صندلی اساسی با طراحی ارگونومیک با ویژگی‌های تنظیم ارتفاع و پشت می‌خواهند.

بدانید که چگونه صندلی اداری راحت خود را تنظیم کنید

بسیاری از کارمندان اداری هرگز صندلی کار خود را تنظیم نمی‌کنند. چه فایده‌ای دارد که اگر از ویژگی‌های آن هرگز استفاده نشود. صندلی اداری راحت می‌تواند متناسب با نیازهای فردی شما باشد. حتماً در مورد کنترل‌های عملیاتی و ویژگی‌های صندلی خود بیاموزید. از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید از این ابزار کار بسیار مهم بهره بهینه ببرید.
به خاطر داشته باشید که – مهم نیست که صندلی چقدر مناسب است – بدن انسان قرار نیست ساعت‌ها بی‌تحرک باشد. نشستن تمام روز برای بدن خوب نیست. باعث استرس و فشار بیش از حد آن می‌شود. هر از چند گاهی به معنای واقعی کلمه از صندلی خود فاصله بگیرید. پاها و بدن خود را حرکت دهید. در حالت مطلوب، شما می‌خواهید در کارهای شغلی کمی تنوع داشته باشید تا فقط به وظایف کاری که فقط به نشستن احتیاج دارند محدود نشوید.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید