توسط: تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

آیا به دنبال این هستید که دفتر سازمانی که در آن کار می کنید را دوستدار محیط زیست کنید؟ با ما تا انتهای این متن همراه باشید تا جزئیاتی بسیار مهم و هیجان انگیز را به شما بگوییم. تأثیری که کسب و کارها بر محیط زیست می گذارند، فرآیندی است که کارمندان سازمان ها در سال های اخیر به اهمیت آن پی برده اند و در انتخاب محل کار جدید خود بیش از پیش به آن توجه می کنند. در سال‌های اخیر، تغییرات دکوراسیون در دفاتر اداری و تبدیل به دفتر دوستدار محیط‌ زیست به بخش مهمی از مسئولیت‌های تجاری و جنبه‌ای تأثیرگذار در تصمیم‌گیری برای رقابت در آینده تبدیل شده است. ایجاد و گسترش دکوراسیون اداری به شیوه های سازگار با محیط زیست می تواند تأثیر مثبتی بر روی کارمندان و طرز فکر، سلامت و بهره وری آنها داشته باشد. بیایید با هم در این مقاله بیشتر بررسی کنیم که چگونه می توان یک دفتر کار دوستدار محیط زیست ایجاد کرد.

دفتر کار دوستدار محیط زیست
دفتر کار دوستدار محیط زیست

دفتر دوستدار محیط زیست چیست؟

یک دفتر دوستدار محیط زیست محل کاری است که اثر کربن را در کسب و کار کاهش می دهد و در عین حال یک محیط کاری نشاط آور و سازنده برای کارمندان ایجاد می کند. اساساً یک دفتر دوستدار محیط زیست به معنای دوستدار محیط زیست و داشتن محل کار مناسب برای اکوسیستم و محیط زیست است. البته می توانید موراد بیشتر را در این مورد در مقاله ی “مزایای طراحی بیوفیلیک در محل کار چیست؟” بخوانید.

دفتر دوستدار محیط زیست چه تأثیری بر کارمندان دارد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، محیط، بخش مهمی از تصمیمات بسیاری از کارکنان در هنگام انتخاب برای پیوستن یا ماندن در یک سازمان است. ما قصد داریم در ادامه چند آمار در مورد تعامل و بهره وری در میان همکاران در دفاتر دوستدار محیط زیست را بررسی کنیم.

  • ۵۱ درصد از کارکنان حاضر نیستند برای شرکتی کار کنند که تعهدات اجتماعی یا زیست محیطی قوی ندارد.
  • ۹۶ درصد از کارمندان نسل Y نگران محیط زیست هستند و از کارفرمایان خود انتظار دارند گام هایی در جهت پایدارتر شدن طبیعت و کمک به طبیعت بردارند.
  • ۷۴ درصد از کارمندان می گویند زمانی که فرصت هایی برای تأثیر مثبت بر مسائل اجتماعی و زیست محیطی در اختیارشان قرار می گیرد، شغلشان رضایت بخش تر است . همچنین ۷۰ درصد از کارمندان به شرکتی که به آن ها کمک می کند در مسائل مهم مشارکت داشته باشند، وفادارتر خواهند بود.
  • از هر چهار کارمند، اگر متوجه شوند که کارفرمایشان سابقه بدی در مسائل زیست محیطی دارد، یک نفر به دنبال شغل جدیدی خواهد رفت.
  • تنها ۲۷ درصد از کارمندان به صورت میانگین از تلاش کارفرمایان خود برای کمک به محیط زیست بسیار راضی هستند.

پیشنهاداتی برای ایجاد یک دفتر کار دوستدار محیط زیست

به عنوان یک سازمان، آگاهی از محیط زیست و انجام اقدامات برای حفظ و بهبود شرایط آن ممکن است برای شما مهم باشد یا نباشد. در هر صورت، ما قصد داریم نحوه ایجاد یک دفتر دوستدار محیط زیست را بررسی کنیم، شاید پس خوانش این مقاله علاقه ای در شما ایجاد شد. این پیشنهادات عبارت اند از:

  • بدون کاغذ کار کنید و در صورت نیاز به کاغذ، از محصولات کاغذی بازیافتی استفاده کنید.
  • زباله های اداری را بازیافت کنید و برای کارمندان نیز سطل هایی تهیه کنید تا این کار را انجام دهند.
  • محصولات پلاستیکی مانند فنجان، ظروف نقره و غیره را حذف کنید. محصولات قابل استفاده مجدد را خریداری کرده و کارمندان را به استفاده از آن ها تشویق کنید.
  • به دنبال تنقلات اداری، قهوه و چای که با محیط زیست سازگازتر هستند باشید.
  • کمیته ای از افراد با تجربیات متفاوت را ایجاد کنید تا مسئولیت تغییر دفتر خود را به دوستدار محیط زیست هدایت کند.
  • رایانه‌ها، چاپگرها، دستگاه‌های کپی و سایر وسایل الکترونیکی را هنگامی که استفاده نمی‌کنید (معمولاً در پایان روز) خاموش کنید.
  • هنگام خروج از اتاق، چراغ ها را خاموش کنید یا آنها را روی حسگرهای حرکتی قرار دهید.
  • کار از راه دور و برنامه های انعطاف پذیر را برای کارمندان تان در نظر بگیرید. کارمندان ایرانی به طور متوسط ​​۴۷ ساعت در سال را صرف رفت و آمد در ترافیک در ساعات شلوغی می کنند. به این ترتیب سالانه بیش از ۳.۷ میلیارد ساعت و ۲۳ میلیارد گالن گاز مصرف می شود که به دلیل حجم بالای ترافیک است. شما با این انعطاف در برنامه حضور یا خروج افراد کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت های فسیلی و آلودگی هوا می کنید.
دفتر کار دوستدار محیط زیست
دفتر کار دوستدار محیط زیست

نتیجه گیری

چه به دنبال ایجاد یک دفتر دوستدار محیط زیست باشید یا نه، کارمندان شما ممکن است این کار را انجام دهند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ممکن است ایده خوبی باشد که از آنها بپرسید که این نوع محیط چقدر برای آنها مهم است. بی شک دنیای آینده به این سمت در مورد طراحی فضای داخلی اداری خواهد رفت، پس بهتر است شما در این زمینه پیشرو باشید. ما در نهایت نیز می‌توانیم به شما مقاله‌ی “طراحی بیوفیلیک در دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟” را جهت کسب اطلاعات بیشتر به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر برای طراحی دفتر دوستدار محیط زیست نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید. همکاران ما و تیم فنی پشتیبانی ما در کنار شماست تا به صورت رایگان نسبت به مشاوره های خرید به شما اقدام نماید..

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید