توسط: تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ 0 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین نکات در راهنمای تنظیم صندلی اداری چیست؟ بهترین مرکز خرید صندلی اداری کدام است و چه خدماتی را ارائه می کند؟ بسیاری از افراد در محیط کار از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مبلمان اداری آگاه نیستند. حتی گاهی اوقات نمی‌دانند چطور باید صندلی خود را تنظیم کنند. تنظیم صندلی اداری نیمی از سنگینی و فشار کاری را رفع خواهد کرد. در این مقاله اطلاعاتی در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد. هم‌چنین ویژگی‌های یک صندلی خوب و ارگونومیک را بیان می‌کنیم.

ویژگی‌ها؛ راهنمای تنظیم صندلی اداری

چه چیز یک صندلی اداری را از سایر مبلمان مجزا می‌سازد؟ واقعیت آن است که استفاده‌ی درست از صندلی اداری و تحت کنترل قرار دادن آن می‌تواند نیازهای فرد را رفع کند. راحتی و آرامش بدن در بهبود کار، چه از لحاظ حرفه ای و چه حفظ سلامتی تاثیرگذار است. آنچه مسلم است این است که نشستن طولانی مدت بر روی صندلی در طی روز برای بدن مشکل‌ساز خواهد بود. زیرا باعث ایجاد فشار و تنش بر اعضای بدن می‌شود. بنابراین باید با ویژگی‌های صندلی اداری آشنا شوید. آگاهی از نوع عمل‌کرد تنظیم کننده‌های ارتفاعی، چرخشی، تنظیم کننده‌ی پشتی، دسته‌ی صندلی، می تواند ضرر نشستن زیاد بر روی صندلی را کاهش دهد.

نکات راهنمای تنظیم صندلی اداری

صندلی اداری که قرار است برای ساعات طولانی بر روی آن بنشینید، باید دارای این قابلیت‌ها باشد:

  • نشستن بر روی آن راحت باشد.
  • مقدار شیب و ارتفاع آن، قابل تنظیم باشد.
  • در اثر نشستن طولانی مدت بر قسمت‌های ران و زانو فشاری وارد نشود.
  • پارچه صندلی لیز نباشد.
  • پشتی صندلی اداری متناسب با قسمت انتهایی کمر، شکل یافته باشد.
  • صندلی قابلیت چرخش داشته باشد.
  • از چرخ‌ها و غلطک‌هایی متناسب با کف اتاق استفاده شود تا صندلی به سهولت و با سرعت حرکت کند.

لزوم استفاده از راهنمای تنظیم صندلی اداری

راهنمای تنظیم صندلی اداری m3

مهم نیست که صندلی اداری گران یا ارزانی دارید، مهم ارگونومیک بودن و تنظیم صندلی اداری به شیوه‌ای صحیح است. در غیر این صورت ممکن است گرفتار دردهای گردن، شانه، کمر، دست و سایر اعضای بدن شوید. صندلی‌های خوب و ارگونومیک دارای امکان تنظیم ارتفاع، عمق ، جای دست و تنظیم درجه پشتی صندلی هستند. این دلیل بسیار مهمی است که سعی کنید صندلی استاندارد، دارای کاتالوگ و ضمانت‌نامه خریداری نمایید. درادامه نکات مهمی درباره‌ی تنظیم صندلی اداری و تنظیم همه بخش‌های آن بیان می‌کنیم.

۱. تنظیم ارتفاع صندلی اداری

برای تنظیم صندلی اداری خود ابتدا باید ارتفاع آن را تنظیم کنید. برای این منظور مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • روی صندلی بنشینید.
  • صندلی را به گونه‌ای تنظیم نمایید که کف پاهایتان روی زمین قرار گیرد و زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه بسازد.
  • اگر زانو و رانتان هم تراز است یعنی صندلی در جای خود قرار دارد.
  • اگر بعد ازچند دقیقه نشستن بر روی صندلی بر کشاله‌ی ران فشاری احساس کردید ارتفاع باید افزایش یابد.
  • اگر بعد ازچند دقیقه نشستن بر روی صندلی در جلوی پا احساس درد یا فشار داشتید، ارتفاع باید کاهش یابد.

۲. تنظیم عمق؛ راهنمای تنظیم صندلی اداری

بعضی از صندلی‌ها قابلیت تنظیم عمق را دارند. برای تنظیم صندلی اداری در قسمت عمق آن باید زبانه، دکمه یا پیچ این صندلی‌ها را که در کناره‌ی قسمت نشیمن هستند دست‌کاری نمایید. به این شیوه می‌توانید عمق آن را کم یا زیاد کنید. برای آن‌که عمق صندلی اداری‌تان را تنظیم کنید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • روی صندلی خود بنشینید و به پشتی تکیه دهید.
  • زانو زاویه ۹۰ درجه و کف پایتان باید بر روی زمین باشد.
  • دستتان را در همان قسمت که زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه ساخته است قرار دهید. اگر به اندازه یک دست بسته شده با لبه صندلی فاصله دارد عمق درست تنظیم شده است.
  • در غیر این صورت اگر در پشت زانو فشاری حس می‌کنید عمق صندلی را افزایش دهید.
  • اگر فاصله زانو تا لبه صندلی بیش از یک مشت دستتان فاصله احساس می‌کنید عمق صندلی را کم کنید.

قابلیت تنظیم در راهنمای تنظیم صندلی اداری نیز برای سلامتی بدن بسیار مهم است. دست‌ها باید به گونه‌ای در روی دسته‌های صندلی قرار گیرند که در حالت آزاد و بدون هیچ‌ فشاری باشند. زاویه آرنج بهتر است ۹۰ درجه باشد. اگر ارتفاع دستی‌ها کم باشد، باعث خم شدن مهره‌های کمر و ایجاد فشار در آن ناحیه می‌شود. صندلی‌های خوب دارای قابلیت تنظیم دستی به سمت داخل یا خارج هستند. برای انجام کارهایی مانند نوشتن و تایپ دستی باید به سمت داخل هدایت شود. برای کار با موس یا در حالت آزاد بهتر است دسته‌ها به سمت بیرون هدایت شوند.

۳. تنظیم پشتی صندلی اداری

صندلی با راهنمای تنظیم صندلی اداری این امکان را خواهد داد، تا زاویه کمر را برای انجام کارهای مختلف تنظیم نمایید. برای انجام کار با کامپیوتر و یا نوشتن زاویه ۱۱۰ درجه استاندارد است. در حال استراحت می‌توان زاویه را بیشتر کرد.  تنظیم درست پشتی کمک می‌کند تا ستون فقرات در حال انجام فعالیت‌های مختلف در راستای درستی قرار گیرد. هم‌چنین به این روش فشار کمتری روی عضلات پشت و استخوان‌ها وارد می‌شود. توجه داشته باشید که باقی ماندن در زمان طولانی در یک حالت خاص مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب به اندام‌های بدن شود.

۴. تنظیم بالشتک گودی کمر صندلی اداری

راهنمای تنظیم صندلی اداری m2

بعضی از صندلی‌ها قابلیت تنظیم بالشتک گودی کمر را دارند. در این ‌صورت باید بالشتک را به شکلی تنظیم کنید که در ناحیه گودی کمر قرار گیرد. به این شیوه فشار وارده بر عضلات و ستون مهره‌ها در ناحیه گودی کمر را کم خواهید کرد. اگر صندلی اداری‌تان چنین قابلیتی ندارد، یک بالشتک کوچک که خیلی هم نرم نباشد بر روی آن ناحیه در پشت کمرتان قرار دهید.

نکاتی در تنظیم صندلی اداری

مواردی که ذکر شد در راهنمای تنظیم صندلی اداری بسیار مهم و موثر است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنظیم صندلی اداری بر مبنای قد و فرم بدن هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد. هم‌چنین ممکن است، در طول زمان عادت‌های متفاوت نشستن را تجربه نمایید که نیاز به تنظیم صندلی اداری در دوره‌های زمانی متفاوت شود. همواره بیشترین سعی‌تا آن باشد که اصول صحیح نشستن را یاد بگیرید و انجام دهید تا بدنی سالم داشته باشید. به عبارت دیگر قابلیت‌های زیاد یک صندلی اداری و شناخت این قابلیت‌ها کمک می‌کند تا کارکنان با هر شرایط فیزیکی، بتوانند به راحتی و سهولت وظایف خود را انجام دهند.

کلام پایانی

انواع صندلی‌ اداری بینو با ویژگی ارگونومیک بودن و قابلیت تنظیم در موارد ذکر شده، سلامتی و راحتی را در زمان کار به ارمغان می‌آورند. گروه تخصصی بینو با دقت و توجه فراوان به همه نکات حتی جزییات، محصولاتی منحصر به فرد و با کیفیتی را در زمینه دکوراسیون داخلی و فرنیچر اداری آماده ارائه دارد. جهت گرفتن مشاوره در زمینه خرید یا طراحی مبلمان اداری با ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان متخصصان بینو بهره‌مند شوید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید