توسط: تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

تا زمانی که COVID-19 هنوز یک بیماری همه گیر و گسترده است، بازگشت به دفتر کار و فضای اداری می‌تواند ترسناک باشد. در حالی که مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی سازمان‌ها پس از COVID می‌تواند تفاوت چشمگیری در نحوه‌ی ارتباطات و قرارگیری کارمندان در کنار یکدیگر ایجاد کند در حالی که تمرکز، بهره‌وری و سلامت آن‌ها نیز حفظ شود.

ویروس کرونا و ویروس‌هایی که از آن منتج می‌شوند حداقل تا سال آینده می‌تواند به صورت بسیار جدی و عمیق بر نحوه‌ی ارتباطات کاری و فضای کار سازمان‌ها و ادارات تاثیر گذار باشد. در عین حال روش‌هایی برای اطمینان از ایمنی و سلامت کارمندانتان وجود دارد. شما می‌توانید برای کارمندان با استفاده از مبلمان اداری با فاصله اجتماعی و اجرای پروتکل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی از خود و سازمانتان در قبال این ویروس محافظت کنید. گرچه تضمینی برای‌ عدم ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد، اما تکنیک‌های زیر به شما کمک می‌کند تا سالم بمانید و خطر ابتلا به عفونت را در سازمان خود کاهش دهید. به نوعی می‌توان گفت بازگشت به محل کار COVID-19 به معنای استفاده از صفحات محافظ و پارتیشن‌های قابل حمل بین میزهای اداری است.

طراحی دفاتر اداری پس از کرونا
طراحی دفاتر اداری پس از کرونا

راهنمای جامع برای بازگشت به فضای اداری پس از کرونا

همه چیز در مورد هوشیاری و آماده‌سازی با استفاده از یک سیستم مدیریت سلامت در سازمان شما می‌تواند رخ دهد. با توزیع دستورالعمل‌ها از قبل مطمئن شوید که کارمندان و مدیران شما آمادگی لازم برای رعایت نکات بهداشتی را دارند. به صورت روزانه فضاهای اداری را برای رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط نیروی انسانی خود کنترل کنید. بررسی مدوام به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف را بیابید و به کارمندانتان آرامش خیال و کاهش استرس را هدیه می‌دهد.

از راه دور معاشرت کنید.

مسئولان بهداشت جهانی به جد توصیه می‌کنند که کارکنان فاصله شش فوت یا ۱.۸ متر را از یکدیگر حفظ کنند. تجارت شما می‌تواند با جابجایی در ایستگاه‌های کاری، استفاده از پارتیشن‌های اداری، استفاده از مبلمان اداری مدولار و… به کار خود به خوبی ادامه دهد و حتی باعث کاهش استرس و افزایش کارایی افراد نیز بشود.

دمای بدن کارمندان را پیش از ورود به فضای اداری بررسی کنید.

یکی از علائم فردی COVID-19، دمای بالاتر از ۳۸.۰ درجه سانتی گراد است. اطمینان حاصل کنید که افراد ناظر و نیروی حراست سازمان شما هر روز به صورت مرتب در حال انجام بررسی دمای بدن افراد هستند. درصورت لزوم تمام کارمندان را به ماسک مجهز کنید.

دستگاه‌های ضدعفونی کننده در فضای اداری.

دسترسی به دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست در سراسر محل کار برای کارمندان را فراهم کنید و بر روی میز آن‌ها بطری‌های ضد عفونی کننده‌ی شخصی قرار دهید. یادآوری ‌کنید که مرتباً دست‌های خود را تمیز نگه دارند. هر یک از کارمندان باید مسئول استفاده از ضدعفونی کننده بهداشتی دست برای مصارف شخصی یا استفاده منظم از آن‌ها پیش از شروع به کار باشد.

تمیز کردن فضای عمیق یک امر ضروری است.

برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی (از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا) بهترین کار این است که تمیز کردن مبلمان اداری و فضای اداری خود را مطابق با دستورالعمل‌های ضد کرونا و به صورت مرتب انجام دهید.

استفاده از ماسک در قضای اداری را اجباری کنید.

احتمال این وجود دارد که مقامات محلی شما از مشاغل و کارمندانشان بخواهند ماسک بزنند و حتی برای کارکنانی که ماسک خود را فراموش نمی‌کنند و یا صورت خود را فراموش می‌کنند، پوشش مناسب صورت تهیه کنند. در مورد چگونگی استفاده صحیح از ماسک، مناطقی که می‌توانند ماسک خود را در آن بردارند (مانند میز ناهار یا اتاق استراحت کارکنان یا در محل کار شخصی خود) و در مورد راه‌های برقراری ارتباط با همکاران، جلسات توجیهی را با کارمندان برگزار کنید. در حالی که ماسک زده است. درباره کارهایی که می‌توانند برای محافظت از خود در محل کار انجام دهند، به کارمندان و سرپرستان آموزش دهید.

کارمندان و سرپرستان می‌توانند مسئولیت سلامتی خود را در خارج از محل کار به عهده بگیرند تا از ایمنی عمومی هنگام کار اطمینان حاصل کنند. برخی اقدامات اضافی توصیه شده وجود دارد که هر شخص می‌تواند انجام دهد، یا کارفرمایان می‌توانند برای اولویت‌بندی سلامتی آن‌ها را انجام دهند:

  • هر کارمند می‌تواند دمای بدن خود را قبل از عزیمت به محل کار و قبل از شروع کار به مدیران هشدار دهد.
  • کارکنانی که با یک فرد مثبت COVID-19 در تماس بوده‌اند باید در خانه بمانند و از خانه کار کنند تا حتی در صورت‌عدم علامت نیز خطر شیوع ویروس را نداشته باشند.
  • همه باید موافقت کنند که به دستورالعمل‌های شرکت پایبند باشند و برای اجرای اقدامات احتیاطی COVID با هم کار کنند.
  • برنامه‌های سلامتی اضافی را در داخل یا خارج از دفتر کار ارائه دهید، مانند یوگا، ماساژ درمانی، کلاس‌های تغذیه و زمان استراحت برای کارمندان.
  • اجتماعات بزرگ یا مهمانی‌های اداری، بررسی عملکرد شرکت باید در گروه‌های کوچک برگزار شود یا به سال آینده موکول شود.
    دفاتر اداری پس از کرونا
    دفاتر اداری پس از کرونا

فضاهای کاری با فاصله اجتماعی ایجاد کنید و از مبلمان اداری استفاده کنید.

ارزیابی محل کار

پس از مبلمان اداری و ایستگاه‌های کاری با فاصله اجتماعی، مهمترین ارزیابی که در یک دفتر انجام می‌شود، وضعیت سیستم تهویه است. طراحی فضای باز اداری می‌تواند در سازمان شما مشکلات جدیدی ایجاد کند، بنابراین این به عهده کارفرمایان است که راه حل‌ها و مبلمان اداری را با فاصله مناسب اجتماعی طراحی کنند تا شیوع میکروب‌ها را به حداقل برسانند و سلامتی کارمندان را حفظ کنند.

محدودیت‌های فضایی محل کار خود را بشناسید، به ویژه در جایی که فضاها کوچک یا باریک هستند، بنابراین می‌توانید فاصله اجتماعی را حفظ کنید.

به عنوان مثال استفاده از پارتیشن‌ فریم لس که به نور طبیعی اجازه عبور می‌دهند به سازمان شما می‌تواند کمک کند. پارتیشن‌های فریم لس دارای دیواره‌های بلند هستند و برای تقسیم و محافظت افراد بهتر هستند. اگر بودجه شما اجازه بازسازی کامل دفتر را نمی‌دهد، برای مبلمان اداری موجود خود از پانل‌های رو میزی، پارتیشن‌های قابل حمل و صفحاتی شیشه‌ای برای ایجاد فاصله اجتماعی استفاده کنید.

ایجاد مسیرهای مشخص برای آشپزخانه‌ها و اتاق‌های استراحت کارمندان به آن‌ها کمک می‌کند تا در فضایی شلوغ قرار نگیرند و استرس آن‌ها را کاهش می‌دهد. اگر کارکنان در یک میز بزرگ مشترک هستند مانند میز کار گروهی و یا میز بزرگ قهوه‌خوری، آن‌ها را به آوردن وسایل شخصی مانند تلفن، هدفون، ابزار نوشتن، لیوان‌های قابل استفاده مجدد یا بطری آب و سایر مواردی که پس از استفاده می‌توانند به راحتی تمیز و پاک شوند، تشویق کنید.

محل کار پس از کرونا

اگرچه ایده بازگشت شخصی به کار ممکن است کمی اضطراب‌آور به نظر برسد اما برقراری ارتباط منظم و باز بین رهبری و کارمندان هنگام بازگشت به دفتر یکی از موثرترین اقدامات است. با کارمندان و با یکدیگر صادق باشید. هر گونه نگرانی در مورد ایمنی را بیان کنید.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید