توسط: تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ 5 دیدگاه

مبلمان اداری بینو، دکوراسیون داخلی بینو : مهمترین ویژگی های صندلی ارگونومیک چیست؟ برای خرید و قیمت صندلی ارگونومیک به چه اطلاعاتی نیاز داریم و به چه نکاتی باید دقت کنیم؟ اگر شما یک کار رومیزی دارید که نیاز به ساعات طولانی نشستن دارد. احتمالاً نام صندلی های ارگونومیک را شنیده اید یا اکنون به فکر به دست آوردن این صندلی های اداری نیرومند و خوب هستید. تعدادی زیادی از کارمندان شما که با میز تحریر  کار می کنند از مزایای داشتن این صندلی ها بهره مند شده اند. صندلی اداری ارگونومیک با ارائه راحتی و ثبات باعث افزایش بهره وری و سلامتی کارمندان می شود.

وضعیت بد بدن در محل کار منجر به ضعف در سلامت کارکنان و ایجاد روحیه پایین می شود. با وجود بسیاری از برندهای صندلی ارگونومیک در بازار ، ممکن است هنگام تلاش برای انتخاب صندلی مناسب ، به انتخابی اشتباه دست بزنید. به عنوان اولین خریدار ، شما با یک برگ مشخصات که چندین ویژگی ناآشنا برای مطالعه دارد ، رو برو خواهید شد. به یاد داشته باشید که هنگام چیدن صندلی ارگونومیک ، اولویت شخصی از اهمیت بالایی برخوردار است. صندلی ارگونومیکی که انتخاب می کنید باید متناسب با بدن و وظایف شغلی شما باشد.

مهمترین ویژگی های صندلی ارگونومیک

اگر در حال خرید صندلی اداری ارگونومیک برای کارمندان دفتر اداری خود هستید. شاید تست نمونه هایی از صندلی ارگونومیک به شما کمک کند تا وضعیت کارمندان را درک کنید.  اما اگر همه ویژگی های صندلی ارگونومیک را نمی توانید متوجه شوید. جای نگرانی وجود ندارد. ما در ادامه ی این مقاله موارد مربوط به ویژگی های صندلی اداری را بررسی کرده ایم و در ادامه آن ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد..

۱. قابلیت تنظیم

برخی از ویژگی های صندلی ارگونومیک کاملاً قابل تنظیم هستند. بسته به وظایف شغلی و سلامتی خود ، برخی از قطعات قابل تنظیم را بیش از سایر قسمت ها می بینید. و طبیعتا بیشتر از آن ها استفاده می کنید. قسمت های قابل تنظیم صندلی ارگونومیک شامل: تکیه گاه ، پشتی ، قد و تنظیمات کلی شیب عقب و صندلی. دانستن اینکه این تنظیمات چگونه کار می کنند و چگونه بر وظایف و راحتی کار شما تأثیر می گذارند ، به شما کمک می کند هنگام انتخاب صندلی ارگونومیک ، آگاهانه تصمیم بگیرید.

۱.۱ قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع و ویژگی های صندلی ارگونومیک باید با ارتفاع راحت قابل تنظیم باشد. برخی از مارک ها دارای سطح قد ویژه و مخصوص برای تأمین نیازهای بسیار طولانی تر یا کوتاه قد هستند. خرید صندلی ارگونومیک بدون قابلیت تنظیم قد ممکن است برای یک فرد کوتاه قد بسیار بلند باشد و پاهایش را در هوا آویزان شود و در نتیجه باعث کشیدگی عضلات زیر ران شود. بسته به قد خود ، صندلی ای را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد بتوانید پاهایتان را روی زمین بنشینید. برخی از مارک های پیشرفته با کیفیت دارای زیرپایی هستند که زاویه پا و زانو در بهترین حالت را برای شما فراهم می آورد.

۱.۲ قابلیت تنظیم پشتی؛ ویژگی های صندلی ارگونومیک

تکیه گاه باید به شما اجازه دهد به صورت عمودی به حالت ایستاده قرار بگیرید ، به جلو خم شوید و بدن خود را در حالت کششی قرار دهید. برخی از مارک ها برای تأمین پشتی که می تواند در زوایای خاص متمایل شود ، فضای بیشتری را در اختیار کاربر گذاشته اند. این ویژگی صندلی اداری ارگونومیک به ویژه برای کمر خسته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا قادر خواهید بود تکیه گاه را به حالت راحت متمایل کنید. از آنجا که ایده اصلی صندلی ارگونومیک محافظت از پشت شماست. قابلیت تنظیم پشتی یک صندلی ارگونومیک خوب باید از فشار کمر پشتیبانی کند که هیچگونه فشار ایجاد نمی کند.

۱.۳ قابلیت تنظیم بازو

یک بازوی صندلی اداری باید متناسب با ارتفاع مناسب تنظیم شود و ابعاد مناسبی برای حمایت از بازوها داشته باشد. در حالی که صندلی ارگونومیک انتخاب می کنید. شرح وظیفه یا فعالیت شما تعیین می کند که برای تنظیم قابلیت بازو چه چیزی را جستجو کنید. به عنوان مثال ، اگر یک اپراتور کامپیوتر هستید ، ممکن است بخواهید به سراغ یک صندلی دسته بغل قابل تنظیم برای ارتفاع بروید که به شما اجازه می دهد بازوهایتان با صفحه کلید در زاویه مناسب و راحت قرار بگیرند. یکی دیگر از ویژگی های مهم صندلی دفتر صندلی ، قابل تنظیم بودن عرض (به عنوان مثال حرکت دادن بازو به جلو و عقب) است که به شما امکان می دهد از صندلی ارگونومیک خود با انواع طرح ها و اندازه های میز استفاده کنید.

۱.۴ قابلیت تنظیم سر و شیب؛ ویژگی های صندلی ارگونومیک

قطعا پس از خرید و استفاده از صندلی اداری از ویژگی پشتی صندلی ارگونومیک لذت خواهید برد و آن را تحسین خواهید کرد. یک هدست قابل تنظیم را می توان در هر موقعیتی بین گردن و سر قرار داد. بعد از ساعت ها نشستن ، قرار دادن زیرسری گردن برای شل شدن عضلات گردن کاملاً فضا را مطلوب خواهد کرد. برخی از برندها حتی برای داشتن یک پشتی که عضلات گردن شما را آرام کند، محافظ گردن اختصاصی تولید کرده اند.

۲. اندازه صندلی؛ ویژگی های صندلی ارگونومیک

ویژگی های صندلی ارگونومیک m2

عمق و عرض هر صندلی ارگونومیک باید فشار یکنواختی را در کل قسمت نشیمن برای شما ایجاد کند. یک صندلی خوب فشار مساوی در کل فضای نشستن خواهد داشت. هنگام خرید صندلی ارگونومیک ، مهم است که صندلی را آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً در اندازه شما قرار گرفته است. از خرید صندلی هایی که دارای فضای نشیمن کم هستند خودداری کنید.

۳. پایداری

اکثر صندلی های ارگونومیک همه دارای چرخ کاستورها هستند. برای حداکثر ثبات ، صندلی باید متناسب با کف دفتر شما باشد. ثبات ضعیف سطح می تواند منجر به لغزش و صدمه شود. چرخ های کاستور سخت در کف موکت پایدارتر هستند در حالی که کاستورهای نرم در کف سخت کار بهتری دارند. به دنبال صندلی های ارگونومیک با پایه پنج نقطه چرخ باشید زیرا ثابت شده است که ثبات بیشتری دارند.

۴. ظرفیت وزن

از ویژگی های صندلی ارگونومیک با کیفیت خوب دارای وزن مختلفی هستند که معمولاً از ۲۰ تا ۴۲ کیلیوگرم  متفاوت هستند. انتخاب صندلی ارگونومیک متناسب با وزن کاربر مهم است.

کلام پایانی

صندلی ارگونومیک نعمتی برای کارمندانی است که وظیفه شغلی آنها شامل ساعات طولانی نشستن است. آنها همچنین برای کاربرانی که شرایط پزشکی شناخته شده دارند و معمولاً مهره ها و وضعیت را تحت تأثیر قرار می دهند مفید هستند. انتخاب یک صندلی اداری مناسب بر اساس ویژگی های صندلی ارگونومیک باعث افزایش بهره وری و سلامتی می شود. با این حال ، برای کاربران اولین بار یا هر کسی که به دنبال یک صندلی ارگونومیک بهبود یافته است ، انتخاب یک صندلی مناسب ممکن است یک چالش باشد. بنابراین درک ویژگی های صندلی و مفید بودن آن مهم است.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید