توسط: تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مبلمان اداری سبز -بخش دوم

در مقالۀ قبل، راجع به این مسئله که چه راه‌هایی برای تأمین چوب مصرفی وجود دارد که  طی آنها، درختان کمتری قطع شوند، صحبت کردیم. در این نوشتار پیش‌رو، به ادامۀ بحث قبلی می‌پردازیم.

 

۳- بامبو

شاید تا به حال این نکته به گوشتان خورده باشد که بامبو، درخت نیست بلکه نوعی گیاه است. بامبو نمایندۀ خانوادۀ گیاهان خیزران و روبانی است که در اندازه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد. این گیاه که‌ تاکنون بیش از ۶۶۲ نوع آن شناخته شده، دارای قطر و ضخامت‌های متفاوت ‌‌است‌ و در حال حاضر بهترین‌ نوع بامبو در ژاپن‌، چین و به‌طورکلی کشورهای شرق آسیا و هند ‌روئیده و کشت می‌شود. بامبو فوق‌العاده سریع رشد می‌کند. با این تفاسیر، در صنایع چوبی از بامبو زیاد می‎‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان برای کف‌پوش آن را به کار برد. از آنجایی که دارای رشد سریعی است، آب زیادی مصرف نمی‌کند و برداشت راحتی هم دارد، بنابراین حفظ و پرورش جنگل‌های بامبو بسیار آسان است و در تولید مبلمان اداری به راحتی می‌تواند جایگزین چوب درختان شود.

البته این نکته را هم باید در نظر داشت که برخی تولیدکنندگان برای سالم نگه داشتن آن از آفت کش‌ها و سایر مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. محصولات بامبو همراه با چسب – که می‌تواند حاوی گاز فرمالدئید باشد، برای مبلمان اداری سبز استفاده می شود.

 

۴- بازیافت فلز و پلاستیک

مبلمان اداری از پلاستیک و فلزات بازیافتی هم می‌تواند تولید شود، مانند صندلی اداری بازیافت آلومینیومی. مواد بازیافتی هم به پردازش کمتری نیاز دارد و هم به منابع کمتری نیاز دارند. امروزه فن‌آوری هم به خدمت صنعت بازیافت درآمده و موجب گشته تا پلاستیک‌ها و فلزات به شکل بهتر و با کیفیت بالایی احیا شود. با این حال، چیزهای زیادی وجود دارد که ادعا می‌شود قابل بازیافت هستند. اما در عمل، قابل اجرا نیستند. در واقع زمانی می‌توان ادعا کرد که همه چیز قابل بازیافت است که در این زمینه  چه به لحاظ مالی چه به لحاظ منابع انسانی و چه از لحاظ زمانی سرمایه‌گذاری کنید. به طور یقین بازیافت کمک بزرگی به توسعۀ پایدار و گام بلندی در جهت تولید مبلمان اداری سبز خواهد بود.

جهت بررسی، مشاهده مشخصات و خرید مبلمان ادرای بینو با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۴۷۶۲۳۰۰۸ – ۴۶۱۲۰۱۸۶-۴۴۰۲۶۴۹۷

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید