توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

 

مبلمان اداری اگر درست و مناسب انتخاب شود، در عین زیبایی، می‌تواند کاربردی هم باشد. اما اغلب اوقات، با آنکه گزینه‌های زیادی از انواع مبلمان در بازار وجود دارد، خرید مبلمانی که ویژۀ کار اداری باشد، مورد غفلت قرار می‌گیرد. این نوشتار در پی آن است نکاتی را به شما یادآور شود تا هنگام خرید مبلمان اداری مانند اغلب افراد به اشتباه نیفتید. پس با ما همراه باشید.

 

نکات کلی و مهم در انتخاب مبلمان اداری:

۱- میز اداری بزرگ‌ترین قطعۀ مبلمان در هر محیط اداری است. بنابراین، واجب است که سبک و ابعاد آن با دکوراسیون شرکت مطابقت داشته باشد. عملکرد آن نیز با اهداف کاری شرکت یکی باشد.

۲- راحتی کارکنان اولین و مهم‌ترین اولویت در انتخاب مبلمان اداری است. با خرید مبلمان ارگونومیک نه تنها میزان راحتی کارکنان افزایش می‌یابد بلکه باعث افزایش بهره‌وری و کارآیی آنها می‌شود که نتیجۀ همۀ اینها رشد و شکوفایی شرکت است.

۳-هر میزی را با توجه به کارکرد آن و فضایی که در آن قرار می‌گیرد، انتخاب کنید. برای این کار، لازم است نگاهی به جدول فعالیت‌های خود بی‌اندازید. به عنوان مثال، عمل‌کرد یک میز پذیرش متفاوت از میز یک طراح است و همین امر در مورد سایر موارد نیز صدق می‌کند. یا این که شرایط مورد نیاز برای یک میز اداری در اتاق کنفرانس با اتاق بازدیدکننده متفاوت است. بنابراین قبل از تصمیم‌گیری در مورد مبلمان اداری خود، نیازهای فردی را نیز جداگانه درک کنید.

۴- مورد بعدی توجه به جنس میز است. انتخاب جنس میز هم بستگی به نوع کار شما و بودجه‌ای است که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید. اما دقت داشته باشید که انتخاب‌ از بین جنس‌ها و مواد مختلف و متنوع مثل چوب، فلز، شیشه، پلاستیک و یا ترکیبی از آنها، به زیباتر شدن محیط کمک خواهد کرد.

۵- آینده‌نگر باشید، برنامه‌ریزی کنید و در مورد برنامه‌های توسعه‌ای و پیش‌بردی که شرکت امیدوار است به آن دست یابد، فکر کنید. یکی از این برنامه‌ها و آینده‌نگری‌ها، انتخاب میز مناسب، انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم است تا چنانچه در آینده کسب و کار شما با گستردگی یا تغییراتی مواجه شد، میزهایی که از قبل خریداری شده‌اند، به راحتی بتوانند تغییر کارکرد دهند.

۶- به جای مبلمان ارزان قیمت و بی‌کیفیت، به دنبال مبلمانی باشید که دارای کیفیت و کارکرد بالا باشد. در غیر این صورت، استهلاک سریع و زود هنگام مبلمان، شرکت شما را با خسارت و زیان مالی و اتلاف وقت مواجه می‌سازد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید