توسط: تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

میز کارمندی مناسب

 

میز کارمندی یا میز کارشناسی که در دفاتر، شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از انواع مبلمان اداری است که کارمندان بیشتر ساعات کاری خود را پشت آن سپری می‌کنند. میز کارمندی مناسب، یکی از ارکان اصلی هر محیط کاری است که تاثیر مستقیمی بر بهره‌وری و پردازش بهتر کار دارد.

از آن جا که میز کارمندی قرار است زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرد، پس باید در انتخاب آن دقت لازم را به کار برد و نکات زیادی را مدنظر قرار داد:

رنگ: رنگ میز کارمندی باید با سایر قسمت‌های اتاق تناسب داشته باشد. این تناسب و هماهنگی خود گواهی بر ایجاد نظم در محیط کاری است.

ابعاد: اندازه و ابعاد میز کارمندی باید با تعداد نفرات و متراژ اتاق در نظر گرفته شود. برای افزایش بهره‌وری در محیط کاری، باید نوع میز کارمندی مناسب با افزایش بهره‌مندی انتخاب شود. یکی از راه‌ها می‌تواند ایجاد تعامل بین میز های کارمندی باشد که باعث تعامل بین کارکنان در جهت افزایش بهره وری خواهد شد.

 

طراحی میز کارمندی

یک میز کارمندی مناسب و استاندارد باید به گونه‌ای باشد که بتواند تجهیزات کامپیوتری، ابزار و وسائل مورد نیاز مانند پرینتر، فکس، نوشت افزارها و… را در خود جای دهد. به منظور جلوگیری از بروز آسیب در ناحیۀ پشت و کمر، ارتفاع میز کارمندی باید متناسب با صندلی‌‌ تعیین شود. سطح میز باید به اندازۀ فاصلۀ مچ دست تا آرنج باشد تا کارمند بتواند کارهای خود از قبیل چرخاندن موس کامپیوتر و یا نوشتن محتوا را به آسانی انجام دهد.
انتخاب میز کارمندی مناسب باید مرتبط با کارها و اهداف شرکت انتخاب شود. در این راستا، اگر لازمۀ انجام برخی کارها، وجود وسایل بیشتر است، پس باید میز بزرگ‌تر و دارای کشوهای بیشتر انتخاب شود.

نویسنده: محمد حسین بکاء، مدیر عامل مبلمان اداری بینو

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید