توسط: تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مدل میز اداری

 

مدل میز اداری برای هر فضای کاری امر مهمی است. بدون در نظر گرفتن کاربردهای آن، مدل یک میز اداری نقش تعیین کننده‌ای در ظاهر یک محیط کاری خواهد داشت. کار کردن در شرکت عموماً مستلزم گذراندن زمان بسیار زیادی پشت میز اداری است. به علاوه یک مدل میز اداری مناسب می‌تواند بازدهی کارکنان را به مقدار زیادی افزایش دهد؛ چرا که در غیر این صورت آنها با خستگی در یک روز کاری روبرو می‌شوند. در همین رابطه، نوع نشستن بسیاری از ما پشت میز به صورتی است که فشار زیادی را بر روی ستون فقرات خود احساس می‌کنیم. بنابراین برای پرهیز از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبانگیر ما شود، باید در پی میز و صندلی اداری ارگونومیک باشیم تا با استفاده از آنها، خستگی و دردی در ناحیۀ ستون فقرات و کمر خود احساس نکنیم.

 

ابعاد میز ارگونومیک

میزهای ارگونومیک اداری معمولاً ارتفاعی برابر با ۷۵ سانتی‌متر از کف اتاق دارند. همچنین در این میزها، فضای مناسبی برای قرار گرفتن پاها در زیر میز در نظر گرفته می‌شود. اما بهترین گزینه برای انتخاب میز اداری مدلی است که در کنار داشتن ارگونومی مناسب، زیبایی هم داشته باشد. در این نوشتار به معرفی تعدادی از زیباترین مدل‌های میز اداری که در کنار ارگونومیک بودن با چهره زیبای خود دکوراسیون اداری را هم شیک و مدرن جلوه می‌دهند، آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های یک میز ارگونومیک ایده‌آل

در بازار، انواع مختلفی از میز اداری معمولی و میزهای اداری ارگونومیک وجود دارد. اما هر میز ارگونومیکی لزوماً خوب و درجه یک نیست. در خرید میز متناسب با ویژگی‌هایتان، باید به نکات زیادی توجه کنید. برای مثال اگر در محیط کار بیشتر با کامپیوتر سر و کار دارید، باید میزی را انتخاب کنید که برای کار با کامپیوتر طراحی شده باشد تا بتواند تجهیزات مربوط به کامپیوتر همچون کیس، کیبورد و… را در خود جای دهد.

همچنین محلی برای جمع‌آوری و مرتب کردن سیم‌های کامپیوتر در جای امن و مناسب وجود داشته باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند. اگر در حرفۀ خود بیشتر با کاغذ، اسناد، پرونده‌ و همین طور برگزاری ملاقات‌های حضوری سرکار دارید، باید میزی را انتخاب کنید که سطح آن فضای زیادی را در اختیار شما قرار بدهد تا در ترسیم، نوشتن و مرتب کردن کاغذها مشکلی نداشته باشید. به علاوه، چنین میزی باید فضای مناسبی را برای ذخیره کردن فایل‌ها و پرونده‌ها در اختیارتان بگذارد تا با کمبود فضا مواجه نشوید.

اما زمانی که نیاز به مدل میز اداری دارید که هر دو شرایط بالا را باید دارا باشد. بهترین گزینه برای انتخاب میز اداری استفاده از میزهای L (اِل) شکل است که برای ملاقات‌های حضوری هم بسیار مناسب هستند. چنانچه از لحاظ مالی در مضیقه نیستید یا فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید از میزهای U (یو) شکل استفاده کنید که علاوه بر کارایی بیشتر، چهره لوکس‌تری هم به محیط کارتان می‌دهد.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید