توسط: تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

مبلمان اداری، رابطۀ بین قیمت و ارزش

 

انتخاب و خرید مبلمان اداری باید با توجه به ایده‌های مورد نظر در حیطۀ حرفه و کار و میزان بودجۀ تعیین شده باشد. هنگام ارزیابی قیمت مبلمان اداری، باید ویژگی‌هایی مثل ارزشمندی، مقاومت، دوام و زیبایی آن را هم در نظر بگیرید. در واقع برای انتخاب یک محصول بهینه، دست به یک تصمیم‌گیری هوشمندانه بزنید.

یک انتخاب درست

در اینجا مثالی می‌زنیم؛ یک صندلی که به ندرت استفاده می‌شود، به طور کلی هزینه کمتری برای آن صرف می‌شود. اما صندلی‌ای که به طور مداوم و مستمر از آن استفاده می‌شود، باید برای حفظ مقاومت و دوام آن در برابر سایش و پارگی هزینۀ بیشتری پرداخت. هنگام خرید، ممکن است وسوسه شویم تا صندلی ارزان‌تری انتخاب کنیم، اما این خود در دراز مدت ما را متحمل صرف هزینۀ بیشتری خواهد کرد. زیرا ممکن است برای تعمیر یا تعویض صندلی، سرمایه هدر دهیم.

 

انتخاب یک‌بار مصرف!

گاهی پیش می‌آید برای پیش‌برد سریع کار، دست به یک انتخاب آماده، ارزان و اضطراری بزنیم. در این صورت، اولین گزینه‌های مورد نظر، آیتم‌های یکبار مصرف و اجرایی است که حتی ممکن است هزینه زیادی را هم صرف آن کنیم.

در این راستا، میان ارزش مبلمان اداری به نسبت نوع کار و هزینه‌های تحمیل شده، رابطه مستقیمی وجود دارد. به عبارتی، هزینه‌های بی‌مورد و گزاف تنها برای ظاهر سازی فضا هدر می‌رود. در صورتی که با در نظر گرفتن اصول ارگونومی، در پیش‌برد اهداف، افزایش بهره‌وری و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در هزینه، موفق‌تر خواهید بود.

نویسنده: کیوان کاری  –  شرکت برنا یاور ویرا (بینو)

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید