توسط: تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

در موارد بسیار زیادی که خواهان خرید مبلمان اداری هستید می‌بایست به طول عمر مبلمان اداری فکر کرد. یک مثال این است که شما در هنگام خرید مبلمان ادرای جدید، می‌خواهید درک و دید روشنی از مدت زمان دوام سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. سناریوی دیگری که در آن طول عمر مبلمان اداری شما اهمیت دارد، ارزیابی زمان مناسب برای جایگزینی آن است. چه بخواهید مبلمان اداری خود را ارتقا دهید و چه بخواهید یک مبلمان اداری نو برای اولین‌بار در شرکت خود خریداری نمایید، دانستن اینکه از نظر طول عمر چه مورد و آینده‌ای در انتظار شماست می‌تواند بر نحوه برنامه ریزی شما برای خرید مبلمان اداری تأثیر بگذارد. در اینجا، ما به طور متوسط طول عمر برخی از مبلمان اداری، علائمی را که در آخرین روزهای عمر آن‌ها پیش از تخریب و از کارافتادگی قرار دارد و همچنین اینکه چطور می‌توانید برخی از آن‌ها بیشتر طول بکشد، بررسی می‌کنیم.

مبلمان اداری و تجهیزات اداری
مبلمان اداری و تجهیزات اداری

طول عمر مبلمان اداری و تجهیزات اداری چقدر است؟

طول عمر مبلمان اداری با توجه به نوع مبلمان می‌تواند تغییر کند. از این رو بهتر است پیش از بررسی طول عمر مبلمان به انواع آن پرداخت و شناخت بیشتری نسبت آن‌ها بدست آورد. انواع تجهیزات و مبلمان اداری عبارت اند از:

میز اداری

طول عمر یک میز اداری، متوسط بسته به موادی که از آن ساخته شده متغیر است. البته، کیفیت ساخت و ساز ارتباط زیادی با طول عمر میز اداری و یا هر تولید دیگری دارد. میز اداری چوبی در صورت ساخت درست می‌تواند به اندازه میز اداری فلزی سخت، مقاوم و محکم ساخته شود. به طور کلی، می‌توانید انتظار داشته باشید که این نوع مبلمان اداری حدود ۱۵ سال دوام داشته باشند قبل از اینکه نیاز به جایگزینی در ذهن شما ایجاد شود. پایه‌های لرزان و درآورهای گیر کرده ممکن است دلیل کافی برای برخی از شرکت‌ها برای تعویض میزهایشان باشد، اگرچه احتمال تعویض آن‌ها بیشتر است زیرا دیگر مطابق با تصویر دفتر شما نیست.

میز کنفرانس

اگر شما یک شرکت در حال رشد هستید و افراد زیادی در شرکت شما رفت و آمد دارند و به تجارت و توافق‌های تجاری نیازمند هستید احتمالاً در دفتر فیزیکی شما بیشترین اهمیت را میز کنفرانس دارد. این اتاقی است که شما جلسات با مشتری، جلسات تیمی، ارائه مجازی و تبادل دیتا و اطلاعالت و غیره را برگزار می‌کنید. اساساً، کیفیت میز کنفرانس شما بازتابی از شرکت شما است. این که میز خیلی کوچک باشد، ساییدگی زیادی از خود نشان دهد یا با آرم تجاری فعلی شما مطابقت نداشته باشد، زمان آن فرا رسیده است که میز کنفرانس را جایگزین کنید حتی اگر طول عمر آن به پایان نرسیده باشد. در مورد قیمت میز کنفرانس در “قیمت میز کنفرانس و راهنمای خرید آن برای شرکت‌ها” اطلاعات جامعی را برای شما نوشته‌ایم.

صندلی اداری

صندلی اداری بیشترین کاربری تجهیزات را در هر دفتر را دارند. اگرچه شاید شما نخواهید که صندلی‌های اداری تجاری خود را تعویض کنید، اما پیش از خرید صندلی اداری به این نکته توجه کنید که صندلی اداری چیزی نیست که در حدود ده سال دیگر کاملاً نیاز به تعویض داشته باشد. باز هم، بسته به خوش ساخت بودن صندلی اداری و نحوه استفاده کارمندان از صندلی اداری در هنگام استفاده روزانه، می‌تواند بر طول عمر ان ها، زیبایی، راحتی و دوان آن‌ها موثر باشد. همچنین صندلی‌های اداری در صورت خراب شد و از کار افتادگی می‌توانند اثرات خود را با نشانه‌هایی چون خستگی کارمندان، درد در قسمت‌های مختلف شانه، گردن و شانه‌های آن‌ها و… نشان دهند. بهتر است در زمان برخورد با چنین اتفاقی در سازمان به این موضوع فکر کنیم که صندلی ارگونومیک را به عنوان جایگزین انتخاب نماییم.

مبلمان اداری مناسب در فضای اداری
مبلمان اداری مناسب در فضای اداری

انتخاب صندلی اداری چگونه است؟

آیا می‌توان به اندازه کافی صندلی اداری و تجاری مناسب برای جلب رضایت شما و کارمندان خود تهیه کرد؟ ما اینطور فکر می‌کنیم هیچ میز اداری و ایستگاه کاری بدون صندلی اداری مناسب دفتر بخوبی برای همراهی و پشبرد اهداف نیست. مسئولیت خرید صندلی‌های اداری تجاری برای مدیران دفتر دشوار است. به هر حال، انواع بسیاری وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. آیا می‌توان به اندازه کافی صندلی اداری مناسب برای جلب رضایت کارمندان خود تهیه کرد؟

آیا صندلی‌ها قابل تنظیم هستند؟

هنگام خرید صندلی‌های اداری تجاری، شما نیاز به خرید دارید تا همه کارمندان بتوانند خود را با آن تطبیق دهند و ناراحتی و عدم آرامش هنگام استفاده از آن را نداشته باشند. افراد در هر اندازه و شکل وجود دارند، بنابراین خرید یک نوع مبلمان اداری، برای همه می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این حالت، شما باید به دنبال آن مدل از صندلی اداری باشید که دارای ویژگی‌های قابل تنظیم باشند. به این ترتیب، هر کاربر منحصر به فرد می‌تواند صندلی را دوباره در یک محیط راحت برای خود تنظیم کند. برخی از جنبه‌ها شامل ارتفاع صندلی، شیب عقب، ارتفاع زیربغل و ارتفاع سر در صندلی‌های ارگونومیک مهم و قابل تنظیم است. اطمینان از اینکه این قطعات به طور مناسب تنظیم شده‌اند، می‌تواند صندلی‌ها را برای تک تک کارمندان ارگونومیک کند.

صندلی و میز اداری ارگونومیک
صندلی و میز اداری ارگونومیک

تحرک و دوام چگونه است؟

غالباً، کارمندان صندلی اداری تجاری را برای چرخش و راحتی انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات ما باید مبلمان اداری خود را دوباره مرتب کنیم، یا شما باید چند لحظه صندلی خود را برای انجام همکاری بیشتر و بهتر به سمت میز اداری همکار خود برده و از میز اداری او استفاده نمایید. در هر صورت داشتن تحرک در صندلی اداری استفاده از آن را در هر کجای دفتر آسان‌تر می‌کند. با وجود تمام این قطعات متحرک، در نظر گرفتن دوام محصول نیز مهم است. کیفیت تولید کننده معمولاً می‌تواند آن را تعیین کند.

روش مقرون به صرفه برای دستیابی به صندلی‌های اداری چیست؟

هر تصمیمی برای خرید مبلمان اداری جدید باید با در نظر گرفتن بودجه اتخاذ شود. خرید صندلی، میز و سایر مبلمان و تجهیزات برای دفتر مطمئناً به بودجه بستگی خواهد داشت.

طول عمر میز اداری

پیشتر در مورد میز اداری در این متن توضیح دادیم و اگر اطلاعات بیشتر و جامع‌تری می خواهید می‌توانید مقاله “راهنمای خرید میز اداری ارگونومیک” را مطالعه کنید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چه عواملی بر طول عمر میز اداری موثر هستند. از جمله عواملی که می تواند بر طول عمر میز اداری موثر باشد عبارت است از:

  • جنس مواد اولیه
  • نوع برش
  • نحوه کارآیی

طول عمر میز کنفرانس

میز کنفرانس یکی از انواع میز اداری است. میز کنفرانس در حال حاضر تقریبا در تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها کاربرد دارد و می‌تواند برای هر سازمانی موثر باشد. طول عمر میز کنفرانس در سازمان ها می‌تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

  • جنس مواد اولیه
  • نحوه برش
  • نحوه کارآیی

همچنین می‌توانید در مقاله “خرید میز کنفرانس مناسب و مدرن” اطلاعات کافی و جامعی در مورد میز کنفرانس بدست بیآورید.

پیشنهاد ما

تمام این موارد ذکر شده جزو تجریبات گروه فنی و طراحی ما بوده که به صورت خلاصه در این مقاله برای شما نگارش شده است. در نهایت اگر به خرید و اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی مدرن در سازمان خود فکر می‌کنید، ما امیدواریم این گزارش برای شما مفید بوده باشد. این‌ها و بسیار ناگفته‌های دیگر که در مقالات قبلی آن‌ها را ذکر کرده و یا خواهیم گفت همگی جزو مزایای افزودن مبلمان اداری و تغییر نگرش نسبت به آن در سازمان شما خواهند بود.

بنابراین اگر به این موضوع فکر می‌کنید که سازمان شما از نظر مبلمان اداری نظیر صندلی اداری، صندلی کنفرانس، میز اداری و… دارای کیفیت چندان مناسب و شایسته‌ای نیست، زمان مناسب خرید و ورود به فروشگاه وجود دارد. تیم طراحی و تولید ما در تمامی این مراحل توانایی همکاری پیوسته با شما را دارد تا دفاتر شما مطابق با بهترین و به روزترین طراحی دکوراسیون تولید شود و شادابی و شایستگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه کاربران (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید