توسط: تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

راهنمای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی

طراحی مناسب دکوراسیون داخلی چیست و شامل چه نکاتی می شود؟ بهترین روش برای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی کدام است؟ راهنمای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی چه نکاتی را به ما آموزش می دهد؟

کار ما هر قدر هم که سخت وخسته کننده باشد، اگر محیط آن موردپسند ما باشد و دارای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی باشد، میزان موفقیت‎مان در محیط کار بالا می رود.
همۀ ما روزانه ساعات زیادی از روز را در محیط کار خود میگذرانیم. نمی توانیم نسبت به محیطی که بیشترین ساعاتمان را در آن می گذرانیم، بی تفاوت باشیم. وقتی وارد برخی از سازمان ها و شرکت ها می شویم با میزهای شلوغ و نا مرتب سیستم های کثیف، شیشه های لک گرفته و با یک محیط کسل کننده رو به رو می شویم. باید برای محیط کار توجه خاصی قائل شد و طراحی مناسب دکوراسیون داخلی را برای آن در نظر گرفت. ما هزینه های زیادی را برای دکوراسیون و وسایل خانه‎مان صرف میکنم. که مطمئنا ضرورت دارد، اما توجه به دکوراسیون و وسایل محیط کار هم ضروری می باشد. اکثر ما فقط ساعاتی از پایان روز را درخانه خود و اوقات بیشتری را درمحیط کار سپری می کنیم.

ما نمی توانیم برای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی خود، ایده واحدی را درنظر بگیریم، بلکه هر محیط کاری دکوراسیون مختص به خود را می طلبد. مثلا کسی که در مطب کار می کند با کسی که در یک تعمیرگاه اتومبیل کار می کند، به روش های مختلف باید محل کار خود را چیدمان و زیبا کنند. مثلا ما در یک بایگانی مشغول به کار هستیم و این مورد دلیل نمی شود به شلوغی و خشکی محیط عادت کنیم. ولی مثلا رنگ ها در هر محیط کاری مورد توجه می باشند و نظم هم یکی از موضوعاتی است که در یک مکانیکی هم می تواند حال افردی که آنجا کار می کنند را خوب کند. در این مطلب سعی شده است تا نکاتی مهم در مورد طراحی مناسب دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان مبلمان اداری را با شما عزیزان همراه درمیان بگذارد، که با رعایت این موارد می توان محیط دلنشین و کاربردی برای کارکنان و پرسنل فراهم آورد.

مهمترین نکات در طراحی مناسب دکوراسیون داخلی

رنگ مناسب در طراحی مناسب دکوراسیون داخلی

رنگ محیط کار، تاثیر زیادی بر روحیه کارکنان دارد، برای همین باید در انتخاب رنگ در طراحی مناسب دکوراسیون داخلی نهایت دقت را کرد که از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که گویای فعالیت کاری سازمان نیز می باشند استفاده کرد. معمولا افراد برای انتخاب رنگ محیط کار سلیقه ایی عمل می کنند و بنابراین باید به سلیقه کارکنان توجه داشته باشیم. .برای انتخاب رنگ ابتدا دفترکار را اندازه بگیرد. اگر می‌خواهید که محیط کار بزرگ‌تر به نظر برسد، از رنگ سفید، کرم و رنگ‌های روشن استفاده کنید. سقف سفید نیز اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر محیط کار خیلی بزرگ و سرد است، رنگ‌های تیره استفاده کنید که آن را گرم‎تر نشان می‎دهد.

توجه ویژه به نور و روشنایی محیط کار

نور محیط باید به اندازه کافی باشد تا چشم را اذیت نکند و فرد از نشستن به مدت طولانی پای کامپیوتر و یا مطالعه احساس خستگی نکند. اگر نور پردازی مشکل داشته باشد، می‌تواند موجب ضعف بینایی و چشم درد شود. دیوار خالی هیچ جذابیتی ندارد و همیشه کسل کننده می باشد، ما با استفاده از چند قاب و تصویر می توانیم دیوار خالی را  بپوشانیم و جلوه خاصی به آن بدهیم، یک ایده خاص و جلوه دادن می تواند روحیه شادی و نشاط کارکنان را بالا ببرد.

مبلمان اداری مناسب

مبلمان اداری که مناسب باشد موجب افزایش بهره وری و کاهش مشکلات ناشی از نشستن به مدت طولانی می شود. انتخاب صحیح در طراحی مناسب دکوراسیون داخلی که هماهنگی لازم با محیط کار را دارد، امر مهمی است. از آنجایی که ما بیشتر زمان کاری خود را در پشت میز اداری می گذرانیم در نتیجه خرید ست صندلی اداری مناسب و با کیفیت اولین اصل هر محیط کاری است. اگر با کامپیوتر کار می کنید انتخاب کیبورد، موس و مانیتور مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این امر به کاهش تنش و دردهای عضلانی و ایجاد ایمنی برای بدن کمک می کند.


طراحی مناسب دکوراسیون داخلی

در نظر گرفتن فایل و قفسه برای هر اتاق

در طراحی مناسب دکوراسیون داخلی برای اینکه اتاق مرتب نگه داشته شود لازم است که هر اتاق فایل و قفسه های مختص به خود را داشته باشد تا وسایل، فایل ها و پرونده ها درجای مشخص خود باشند و افراد راحتر به کارهای روزانه خود برسند.

تاثیر زیبا سازی دیواره ها در روحیه کارکنان

یک دیوار خالی خسته کننده است. با استفاده از چند تصویر و قاب می توان به جذابیت محیط کار کمک کند. تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این موضوع هم بر روی شما و هم کارمندان و مشتریان تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

تغییر فضای خشک محیط کار با تزئینات مناسب

برای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی گیاهان، آکواریم ها، عکس های خانوادگی، یا آثار هنری یک فضای هنری منحصر بفرد را ایجاد نموده و شما را تا حدی از فضای خشک و بی روح موجود جدا می کند. همچنین برخی وسایل هستند که علاوه بر اینکه کاربردی هستند، به میز کارتان جلوه می دهند مانند چراغ مطالعه و ساعت رومیزی.

منسجم تر شدن محیط دفتر کار با انتخاب یک تم مناسب

اگر یک تم کلی برای طراحی مناسب دکوراسیون داخلی محیط کار در نظر داشته باشید، کارکردن با موارد بالا برای انتخاب رنگ و مبلمان اداری و وسایل تزئینی آسان تر خواهد شد. مبلمان دفتر کار شما ممکن است از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندشته باشند. قراردادن یک تم و مضمون، به منسجم‎تر شدن طراحی مناسب دکوراسیون داخلی که برای محل کارتان در نظر می گیرید کمک می کند.

انتخاب وسایل کار متناسب با اندازه محیط

هنگامی که با یک فضای کوچک برای چیدمان محیط کار سر و کار دارید، باید از کوچک تر شدن فضا جلوگیری کنید. شما برای جلسات می توانید به جای استفاده از یک میز کامل و بزرگ، از صندلی های همراه با میز کوچک استفاده کنید.
می توانید به جای استفاده از مانیتور روی میز، از لوازم جانبی کامپیوتری بی سیم استفاده کنید و آنها را روی دیوار تعبیه کنید.

کلام آخر
محیط کار درواقع خانه دوم انسان به شمار میرود و چه بسا عدۀ زیادی از مردم عمده ساعات شبانه روز خود را در محیط کارشان به سر می برند. بنابراین بدیهی است که محیط کار نیز می بایست همچون خانه برآورنده حداقلی نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا آنها ضمن کسب درآمد و ارتقای سطح دانش و مهارت حرفه ای خود ، روز خود را به خوبی بگذرانند.

طراحی مناسب دکوراسیون داخلی محیط کار نقش مهمی در شکوفایی شرکت ایفا می کند و چیدمان اداری باید به گونه ایی باشد که فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد. طراحان شرکت بینو با داشتن ایده های نو و به روز دنیا و استفاده ازمتریال های باکیفیت شما را در رسیدن به دکوراسیون دلخواه‎تان یاری می رسانند.
از جمله خدماتی که مبلمان اداری بینو به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد، میتوان به خدمات کابینت، ام دی اف، دکوراسیون مغازه، فروشگاه، مبلمان اداری، انواع پارتیشن و انواع صندلی اداری اشاره کرد.

عزیزان و همراهان گرامی جهت اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی خود و همچنین دریافت مشاوره رایگان از مشاورین ارشد طراحی مبلمان اداری بینو، لطفا با ما تماس حاصل فرمایید.


[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]
۵/۵ - (۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید